בזמן שמתנגדי המהפכה המשפטית מחו מול משכן הכנסת בירושלים, עשרות אלפים מתומכי המהפכה קיימו הערב (ראשון) עצרת ברחוב קפלן בתל אביב, המקום שהפך למזוהה לסמל המחאה נגד המהפכה, לקראת ההצבעה מחר במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית לביטול עילת הסבירות. שר החינוך יואב קיש יצא נגד אנשי המילואים שהכריזו על אי-התייצבות, שרת התחבורה מירי רגב אף קראה לכלוא אותם: "מי שמסרב פקודה מקומו בכלא". במקביל: עיתונאים הותקפו במהלך המחאה, נעצר מפגין שניסה לרדת לאיילון. ynet העביר את העצרת בשידור חי.
10 צפייה בגלריה
הפגנה בעד הרפורמה המשפטית בקפלן
הפגנה בעד הרפורמה המשפטית בקפלן
"מי שמסרב פקודה מקומו בכלא". רגב, הערב
(צילום: ענר גרין )
10 צפייה בגלריה
יואב קיש נואם בהפגנה בעד הרפורמה המשפטית בקפלן
יואב קיש נואם בהפגנה בעד הרפורמה המשפטית בקפלן
"סרבנות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה". קיש, הערב
(צילום: אהרל'ה קרומבי)
10 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'  בהפגנה בעד הרפורמה המשפטית בקפלן
בצלאל סמוטריץ'  בהפגנה בעד הרפורמה המשפטית בקפלן
הצהיר כי עילת הסבירות תאושר מחר. סמוטריץ'
(צילום: אהרל'ה קרומבי)
10 צפייה בגלריה
הפגנה בעד הרפורמה המשפטית בקפלן
הפגנה בעד הרפורמה המשפטית בקפלן
ההפגנה בקפלן, הערב
(צילום: מושיקו לבהר.י)
10 צפייה בגלריה
הפגנה בעד הרפורמה המשפטית בקפלן
הפגנה בעד הרפורמה המשפטית בקפלן
הסטיקרים שהודבקו על שלט הרחוב "כיכר הדמוקרטיה"
(צילום: מאיר תורג'מן)
שר המשפטים יריב לוין שיגר נאום מוקלט מהכנסת: "אני נמצא בכנסת כדי להשלים את העברת צמצום עילת הסבירות. ליבי נמצא אתכם. העם דורש רפורמה משפטית. אנחנו עומדים בפני הכרעה - האם נהיה דמוקרטיה או מדינה שמובלת על ידי קבוצת קצינים בהובלת אהוד ברק". כמוהו גם יו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן שיגר נאום שהוקלט מראש מהכנסת: "מחר בעזרת השם יורמו 64 אצבעות בכנסת בעד השבת הדמוקרטיה למדינת ישראל. הן יורמו כדי שאתם תוכלו ללכת לקלפי ולדעת שמה שבחרתם זה מה שתקבלו".
שר החינוך יואב קיש, שנאם בהפגנה, יצא נגד אנשי חיל האוויר שהצהירו על אי-התייצבות בשל חקיקת המהפכה המשפטית: "באתי לפה כטייס קרב לשעבר. אני רוצה לומר לחבריי טייסי הקרב - סרבנות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה. אני יודע שיש הרבה טייסים ביניכם שחושבים כמוני, אך יש כאלה שלא. להם אני אומר, אל תקרעו את החבל. לא מדובר כאן בחורבן הבית או בדיקטטורה". בהמשך הוסיף: "אם לא נעביר את החוק (עילת הסבירות) - זה יהיה סופה של הדמוקרטיה בישראל. אנחנו בימין יודעים מה זה דמוקרטיה, צמצום עילת הסבירות תחזק את הדמוקרטיה ותוביל לאיזון בין הרשויות".
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בנאום שנשא בעצרת: "התיקונים במערכת המשפט נועדו לחזק את הדמוקרטיה ולהבטיח את רצון העם. מחר נעביר בכנסת את תיקון הסבירות ברוב גדול. נבחרנו לממש מדיניות. אני מתחייב ומשוכנע שנמשיך לדבר עם המתנגדים כדי שבעזרת השם נישאר עם אחד, אין מנצחים ומנוצחים".
שרת התחבורה מירי רגב אמרה בנאומה בעצרת: "הם עוסקים בלשמור על מוקדי הכוח שלהם, על האליטה שלהם, ואנחנו עוסקים ביצירת גיוון, ייצוג וצדק. הפער בנינו מתנקז למילה אחת - גיוון. בבתי המשפט, באקדמיה, בתקשורת, בתרבות, לאפשר לכל צעיר וצעירה מהפריפריה, מיהודה ושומרון ומכל מקום בארץ לשאוף ולהצליח".
על אנשי המילואים שהכריזו על אי-התייצבות אמרה: "יש לי בעיה עם סרבנות. למה לא עוצרים את אהוד ברק שקורא למרי אזרחי? אין הנחות לטייסים, מי שמסרב פקודה מקומו בכלא". רגב אמרה כי היא "בעד שיחות", אך הוסיפה: "נבחרנו למשול. נעביר את הרפורמה". שר התפוצות עמיחי שיקלי טען לאכיפה בררנית ותקף את מפקד מחוז תל אביב לשעבר עמי אשד: "אתה בושה ללובשי המדים. תודה שעזבת את המשטרה. חופש הביטוי אינו היתר להמרדה".
בפתח העצרת נשא נאום חבר הכנסת אביחי בוארון מהליכוד, שבו ציין את שמו של שופט בית העליון לשעבר אהרון ברק למשמע קריאות "בוז" מהמפגינים. "הוא נתן את הכוח למשפטנים. אנחנו אומרים לא עוד. הלילה הזה אנחנו יוצאים לדרך של תיקון. אנחנו ממשיכים לוועדה למינוי שופטים, לא נחכה 18 חודשים. לא נאפשר לבג"ץ לבטל חוקים, כי יש כנסת בישראל ועם בישראל", אמר.

10 צפייה בגלריה
המפכ"ל קובי שבתאי מגיע להפגנה בעד הרפורמה המשפטית בקפלן
המפכ"ל קובי שבתאי מגיע להפגנה בעד הרפורמה המשפטית בקפלן
המפכ"ל שבתאי ומפקד מחוז ת"א הנכנס פרץ עמר, בהפגנה הערב
(צילום: דוברות המשטרה)
10 צפייה בגלריה
הפגנה בעד הרפורמה המשפטית בקפלן
הפגנה בעד הרפורמה המשפטית בקפלן
(צילום: יריב כץ)
תת-אלוף במילואים אמיר אביבי דיבר גם הוא בעצרת, ויצא נגד אנשי המילואים שהצהירו על אי-התייצבות. "יש קומץ קטן של קצינים שמנסים להמריד, אנחנו לא יכולים לקבל דבר כזה. כדאי שכל הקצינים האלה שפועלים נגד צה"ל ישמעו מה אומרים ערכי צה"ל ויחזרו בהם".
פרופסור טליה איינהורן, אחת מנציגי הקואליציה לשיחות ההידברות בבית הנשיא, הזכירה גם היא את אהרן ברק, ואמרה: "הוא הכריז על מהפכה חוקתית שאיש לא שמע עליה עד אותו הרגע". בהמשך אמרה: "עילת הסבירות היא בעיני המתבונן. הפורעים (המפגינים נגד המהפכה המשפטית) אינם מבקשים למנוע תיקון, אלא להפיל את הממשלה ולהפוך את תוצאות הבחירות ולשם כך מוכנים לשרוף את המדינה".
לפני העצרת נרשמו עומסים גדולים בתחנת רכבת יצחק נבון בירושלים - כשהמון מפגינים נגד המהפכה המשפטית הגיעו לעיר, ואילו המפגינים בעד עשו את דרכם לתל אביב. עומסי תנועה כבדים נרשמו באזור, ובשל כך העצרת התעכבה מהשעה 18:00 ל-19:00. בדרך לעצרת, כמאה מפגינים צעדו על רוטשילד דרך שינקין בדרך לקפלן, כשהם צעקו "העם דורש מילואים ללא תנאים" ו"די לסרבנות". המפגינים בקפלן אף הדביקו מדבקת "כיכר הרפורמה" על שלט הרחוב "כיכר הדמוקרטיה".
מלבד העצרת, ב-17:00 יצאה צעדה של אנשי מילואים התומכים במהפכה, מכיכר הבימה לעבר גשר הקריה בתל אביב. סגן אלוף במילואים בועז קוקיא, ששכל את בנו החייל רון בפיגוע בערד ב-2017, קרא להדיח מהצבא את החתומים על מכתבי אי-ההתייצבות. אביחי פלד, קטוע יד שנפל בשבי במלחמת יום הכיפורים, אמר: "אני פה כי לקיחת הצבא בשבי זה דבר מטורף מאין כמוהו".
בקרליבך נפרש בד לבן שעליו רוסס בצבע אדום "אין מקום לסרבנות", שעליו חתמו מפגינים. אלחנן פורמן, ממארגני מחאת המילואימניקים התומכים ברפורמה, אמר: "מי שמסרב - שייקחו לו את הדרגות. אנחנו חותמים על לא לסרבנות בשם המלא, לא כמו הפחדנים שחותמים בראשי תיבות".
לטענת מארגני הצעדה, "הרוב הגדול של משרתי המילואים מתקשה לשבת בבית כשיש מיעוט קטן וקולני שמנסה לפרק את צבא העם". במודעה שפורסמה לקראת הצעדה נכתב כי "נוכח קריאות סרבנות ואיומים מצד גנרלים לשעבר, נצעד אל הקריה בתל אביב ונקרא בקול גדול: 'מילואים ללא תנאים, שומרים על הבית ונאמנים לרוח צה"ל'".

10 צפייה בגלריה
הפגנה בעד הרפורמה המשפטית במנחם בגין
הפגנה בעד הרפורמה המשפטית במנחם בגין
"אין מקום לסרבנות בצה"ל". מחאת אנשי המילואים בעד המהפכה המשפטית, הערב
(צילום: מאיר תורג'מן)
10 צפייה בגלריה
הפגנה בעד הרפורמה המשפטית בקפלן
הפגנה בעד הרפורמה המשפטית בקפלן
המפגינים בדרכם לקפלן
(צילום: אליסף קוסמן)
מארגון "אחים לנשק" שמתנגד למהפכה המשפטית נמסר בתגובה לדבריה של השרה רגב הערב: "בכל אלפי שנות שירותנו המצטברות הגנו במסירות, גאווה וסיכון חיים גם עלייך. עכשיו אנחנו מגנים על הדמוקרטיה הישראלית מפנייך ומפני חברייך. מפני ההסתה, השנאה, הרשע, הנזק וההרס שאת מביאה מדי יום. את ההסתה שלך כנגד לוחמים, רק ההיסטוריה תשפוט".
את העצרת הובילו ארגוני ימין שונים ובראשם "תקומה 2023", שארגנו גם את הפגנת התמיכה בירושלים באפריל האחרון, לקראת פתיחת כנס הקיץ של הכנסת. בהפגנה ההיא השתתפו כ-200 אלף בני אדם.
על חברי הכנסת של הקואליציה נאסר להגיע לעצרת, ורק שרים שאינם ח"כים יכלו להגיע. בעצרת נאמו כאמור השרים בצלאל סמוטריץ', עמיחי שיקלי, יואב קיש וחבר הכנסת אביחי בוארון. מובילי המהפכה, שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, ינאמו בשידור חי מהכנסת.
לירן לוי השתתף בהכנת הכתבה