3 צפייה בגלריה
ניר חפץ, בנימין נתניהו
ניר חפץ, בנימין נתניהו
ניר חפץ ובנימין נתניהו
(צילום: מוטי קמחי, AP)
יועצו לשעבר של בנימין נתניהו, ניר חפץ, המשמש עד מדינה בתיקי האלפים, טען היום (ב') בבית המשפט ש"סביבתו" של ראש הממשלה לשעבר השפיעה עליו בסוגייה ביטחונית באופן שלטענת חפץ עלול היה להביא לאלפי הרוגים. הכוונה שלו הייתה למשבר המגנומטרים בהר הבית, שאותם השאיר נתניהו - חרף המחלוקת מול ירדן והמצב בשטח - בעקבות לחץ של רעייתו שרה ובנו יאיר.
במאי 2018 פורסם ב-ynet כי חוקרי המשטרה ביקשו מחפץ עדות על היכרותו עם פרשות המשבר עם ירדן בעקבות ירי המאבטח שבמסגרתו נהרגו שני אזרחים והצבת המגנומטרים בהר הבית מ-2017. חפץ טען אז שנתניהו פעל בסוגיות אלה בלחץ בנו יאיר ורעייתו שרה, בניגוד לעמדת גורמי ביטחון.
"ההחלטות שמתקבלות בבית ראש הממשלה הן הזויות", אמר כבר אז. "הדרגים הביטחוניים היו מקבלים החלטה, אבל אז יאיר היה צורח עליו ושרה הייתה עושה סצנות והוא היה נכנע".
3 צפייה בגלריה
יאיר ושרה נתניהו
יאיר ושרה נתניהו
יאיר ושרה נתניהו
(צילום - קובי גדעון)
3 צפייה בגלריה
קבלת הפנים של נתניהו למאבטח הישראלי שירה למוות באזרח ירדני
קבלת הפנים של נתניהו למאבטח הישראלי שירה למוות באזרח ירדני
קבלת הפנים של נתניהו למאבטח הישראלי שירה למוות באזרח ירדני
(צילום: חיים צח, לע"מ)
היום בבית המשפט אמר חפץ: "לא עשיתי תרגיל ולא הטעיתי כשאמרתי מה שחשבתי על פרשייה ביטחונית. זה יכול היה להיגרם להרג של אלפי אנשים. לא רוצה להרחיב על זה, לא רוצה לגרום נזק לאיש. עזבתי בספטמבר 2017 את התפקיד שלי אצל נתניהו כי חשבתי שהוא לא כשיר יותר לקבל החלטות ביטחוניות על מדינת ישראל בגלל הסיטואציה שסובבת אותו. אני חושב את זה גם היום".
מהליכוד נמסר בתגובה לדברים כי "הדברים של ניר חפץ אבסורדיים, ולא בכדי אפילו חוקרי המשטרה דחו את טענתו על הסף בזמן אמת".
אף שכאמור, חפץ התייחס בעדותו ללחץ שהופעל לכאורה על נתניהו במסגרת משפחתית, בחרו בליכוד לציין: "חפץ לא השתתף בשום פורום ביטחוני בשנת 2017, וגם ב-2009. ההחלטות בעניין המגנומטרים התקבלו על ידי אנשי ביטחון בפורומים ביטחוניים שחפץ לא היה שותף בהם. דווקא תחת ראש הממשלה נתניהו היו הכי פחות הרוגים מטרור ומלחמות מאז קום המדינה. אין ראש ממשלה שהשכיל יותר מנתניהו להימנע ממלחמות מיותרות ולשמור על חייהם וביטחונם של אזרחי ישראל".