הרשת החברתית טוויטר איימה אמש (חמישי) בהגשת תביעה נגד חברת מטא של מארק צוקרברג, על רקע השקת אפליקציית המיקרו-בלוגינג Threads של אינסטגרם. כך דיווח אתר Semafor, שציטט מכתב שנשלח לצוקרברג על ידי עורך דין המייצג את טוויטר. ברשת ABC דיווחו כי טוויטר שלחה למטא מכתב "הפסקת פעילות לצמיתות", כדי לעצור את פעילותה.
2 צפייה בגלריה
טוויטר ות'רדס
טוויטר ות'רדס
טוויטר ו-Threads
(צילום: Dado Ruvic / Reuters)
אפליקציית Threads, שהושקה השבוע בלילה שבין יום רביעי לחמישי, צברה יותר מ-30 מיליון משתמשים כ-18 שעות אחרי השקתה, ומסתמנת כאיום הראשון לטוויטר, שבבעלותו של המיליארדר אילון מאסק. Threads, שלה מראה דומה לזה של טוויטר, נבנתה כאמור על ידי אינסטגרם, והיא מאפשרת למשתמשי הרשת החברתית הוותיקה להצטרף אליה בקלות ולייבא ממנה את רשימת אנשי הקשר שלהם.
Threads, שזכתה בארה"ב לכינוי "טוויטר-קילר", הפכה אתמול לאפליקציה המובילה ברשימת האפליקציות החינמיות בחנות האפליקציות "אפסטור" של חברת אפל בארה"ב ובבריטניה. השקתה הגיעה אחרי שצוקרברג ומאסק החליפו ביניהם עקיצות במשך חודשים, ואף הביעו נכונות להתייצב אחד מול השני בזירת היאבקות בלאס וגאס, ולעבור בפעם הראשונה ממהלומות מילוליות לפיזיות.
כיום, אחרי ההשקה של Threads, ניתן לומר כי הקרב בין השניים כבר החל, ושצוקרברג הנחיל ליריבו מכה קשה. ג'סמין אנברג, אנליסטית ראשית בחברת Insider Intelligence, אמרה כי "זה בדיוק מה שהיית מצפה ממטא: ביצוע יוצא דופן וממשק משתמש קל לניווט".
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג ואילון מאסק
מארק צוקרברג ואילון מאסק
צוקרברג ומאסק
(צילום: David Ramos / Getty Images, Samuel Corum / AP)
מתחרים רבים לטוויטר קמו בעקבות רכישת הרשת החברתית על ידי מאסק, בסך של 44 מיליארד דולרים בשנה שעברה, שהובילה לסדרה של החלטות כאוטיות שהרחיקו ממנה משתמשים ומפרסמים כאחד. "המעידות האחרונות של טוויטר פינו מקום למתחרה ממומן היטב כמו מטא", ציינו אנליסטים ומומחים, בעיקר בגלל הנגישות שלה למשתמשים באינסטגרם, וכן בזכות כוח הפרסום שלה.
המהלך האחרון שביצע מאסק ברשת החברתית כלל הגבלה של מספר הציוצים שמשתמשים יכולים לקרוא בכל יום. בעקבות זאת, אמר ניקלס מיר, פרופסור לשיווק באוניברסיטת צ'פמן שבקליפורניה, כי "ההשקה של Threads על ידי מטא הגיעה בזמן מושלם כדי לתת לה הזדמנות להילחם בטוויטר ולנצח אותה".
לדברי מיר, "ל-Threads יש יתרון משום שהיא נבנתה על בסיס הפלטפורמה של אינסטגרם, שלה יש בסיס עצום של משתמשים. אם המשתמשים יאמצו את האפליקציה החדשה, המפרסמים יעקבו אחריהם".
מתחרים אחרים לטוויטר זכו להצלחה מוגבלת בלבד. לאפליקציה של הרשת החברתית מסטודון (Mastodon) למשל יש 1.7 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש, לפי האתר של האפליקציה. זאת בזמן שלרשת החברתית בלוסקיי, שהוקמה על ידי מייסד ומנכ"ל טוויטר לשעבר ג'ק דורסי, יש כ-265 אלף משתמשים.
Threads היא אפליקציית מיקרו-בלוגינג חדשה של אינסטגרם, שמתחרה באופן ישיר בטוויטר. בניגוד לאינסטגרם, שבה הדגש הוא על תמונות וסרטונים, Threads מבוססת על פוסטים טקסטואליים והמטרה שלה היא להפוך לזירה של מה שנקרא "שיח ציבורי". Threads מאפשרת לפרסם טקסטים באורך של עד 500 תווים וכן תמונות וסרטונים באורך של עד חמש דקות.
פורסם לראשונה: 23:40, 06.07.23