2 צפייה בגלריה
הצבת בטונדות ברהט
הצבת בטונדות ברהט
מחסומי המשטרה ברהט
(צילום: הרצל יוסף)
אחרי הימים הסוערים ברהט ובשל הפשיעה הגוברת בעיר, החליטה היום (שלישי) המשטרה על הקמה של מחסומים ברחובות, על מנת להפריע לתנועות העבריינים ולשבש אותה. התושבים חלוקים לגבי ההחלטה, כשחלק מהם מתנגדים להחלטה ואחרים תומכים בה.
המשטרה הגבירה את נוכחותה בעיר בעקבות האירועים האחרונים ברהט, בהם ירי לאור יום לעבר בתי עסק, וירי תועה שממנו נפצעה נערה בת 14. לטענת התושבים האירועים קשורים לסכסוך משפחות, בין משפחת אל-עוברה למשפחת אל-בחירי. אתמול (שני) הודיעו שתיהן על הודנה של 10 ימים.
2 צפייה בגלריה
הצבת בטונות ברהט
הצבת בטונות ברהט
(צילום: הרצל יוסף)
תושבי העיר, כאמור, הביעו דעות חלוקות סביב הצבת המחסומים. היו שהתנגדו בטענה שמדובר בפגיעה בחופש התנועה ובענישה קולקטיבית, אך היו גם כאלה שהיו בעד, וביקשו מהמשטרה להמשיך באכיפה, גם באמצעות מעצרים והגשת כתבי אישום.
"אני לא מבין את המשטרה. הבטונדות ששמו לא ימצאו תועלת, זה רק כדי להגיד שהמשטרה עובדת", אמר עבד, והוסיף: "כבר שנים אנו חיים עם אלימות ופשיעה, ומצער שלא ננקטו צעדים. אחרי שלא יפורסם מה שקורה אצלנו, המשטרה תתעלם".
אישה תושבת העיר אמרה: "זה מרגיש כאילו אנחנו במחנות. אם למשטרה היו כוונות להילחם בפשיעה, הם היו עושים זאת מבלי לחסום את הרחובות". היא הוסיפה: "מה אשמים שאר התושבים כשסוגרים את הרחובות בפניהם? ענישה קולקטיבית זה לא פתרון".

מוחמד אבו סוויס, גם הוא תושב העיר, שיתף: "העיר עוברת משבר חמור, מכיוון שהתושבים עדים למקרי אלימות ולירי". על המשטרה אמר: "עליה למלא את תפקידה, ולא בדרך של מחסומים. מי שרוצה לבצע כל הפשע יכול לעבור ליד המשטרה מבלי שתרגיש". את המחסומים הגדיר אבו סוויס התחמקות מאחריות. "תפסיקו לזלזל בנו ולהפוך את השכונות שלנו לצריפים ומחנות צבאיים", הוא אמר.
מנגד, היו גם כאלה שבירכו על החלטת המשטרה ועל כך שהיא מנסה לטפל במשפחות הפשע ובאלימות. חלק מהתושבים סיפרו כי הם תומכים בהחלטה ומקווים שהמשטרה תבצע את עבודתה. "היא חייבת להעניש את הפושעים שלא מכבדים את החוקים או חיי אדם. אני בעד שיפריעו לפושעים ויגבילו את תנועותיהם כדי שלא ימשיכו באלימות הבלתי נסבלת שלהם", אמר אחמד, תושב רהט.
צעיר אחר הוסיף: "המחסומים הללו יפגעו במעורבים בפשיעה וישפיעו. לא הגיוני להתנגד למחסומים הללו. הפעם זה חייב להיות עונש שדה גם באמצעות מעצרים והגשת כתבי אישום".
אתמול אמר ראש העיר רהט פאיז אבו סהיבאן בראיון לאולפן ynet שהוא אופטימי והתחייב לעזור למשטרה. בהתייחסותו לנוכחות המוגברת בעיר: "סוף-סוף שמעתי מתושבים פידבק חיובי שיש משטרה ברהט". על אחריות התושבים, הוסיף: "אנחנו כאוכלוסייה צריכים לקחת אחריות לפני משטרת ישראל. אנחנו חייבים לטפל בצעירים שלנו, אלה שמשתוללים ויורים לימין ולשמאל. הם ילדים שלנו, ילדי רהט, לא באר שבע או להבים. נטפל בבעיה הזו דרך המשטרה, ההורים והמכובדים. איסוף האמל"ח בתוך רהט הוא התפקיד של המשטרה, ואמרתי שנעזור לה".