אחרי יומיים באשפוז שוחרר הבוקר (ראשון) השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לביתו. בן גביר אושפז לאחר שהרכב שלו התפרץ לצומת ברמזור אדום עם יציאתו מזירת פיגוע הדקירה ברמלה לפני יומיים - והתנגש ברכבו של הצעיר שנסע ברמזור ירוק. מיד לאחר התאונה פונה בן גביר לבית החולים אסף הרופא ובהמשך הועבר יחד עם בתו שגם הייתה ברכב ונפצעה באורח קל להדסה עין כרם. הוא סובל משברים בצלעות, טופל על ידי פרופ' אבי ריבקינד, ובשל אילוצי אבטחה אושפז עד כה באחת מיחידות הלב.

לאחר חקירת התאונה, וכשהתברר שרכבו של השר עבר באור אדום, פרסמה לשכתו הסבר לעבירת התנועה ומסרה כי "השר בן גביר, כמו גורמים בכירים נוספים המוגדרים מאוימים בדרגת איום גבוהה, נוסעים בנסיעה מבצעית בשיירה מאובטחת. השר הוא האישיות הכי מאוימת במדינת ישראל, לפיכך הוא עובר גם ברמזורים אדומים, נוסע עם סירנות ומאבטחיו מנסים ליצור מצב בו לא תישקף סכנה לשר ולאנשיו".
נהגו של השר, משה אייכנשטיין, הוא בעל עבר של עבירות תנועה ולפי פרסומים שונים רישיונו נשלל בעבר. הוא צפוי להיחקר באזהרה בימים הקרובים, ונסיבות התאונה עצמן עדיין מצויות תחת חקירה משטרתית.
בתאונה עצמה נפצעו סך הכל 4 בני אדם, בהם צעיר בן 23 אשר עבר ניתוח ונמצא עדיין בהתאוששות. אביו טען אמש כי צוותי הרפואה וההצלה לא טיפלו בו במהירות וכי אף אחד מלשכת השר לא יצר איתם קשר: "ראיתי שהבן שלי באוטו לבד ואף אחד לא ניגש אליו. כבר פינו את השר ולא ראיתי אותם. אף אחד לא הגיע לכיוון הבן שלי בשביל לתת לו עזרה חוץ מפרמדיק אחד שהוא חבר שלו. האוטו של השר כבר פונה - ועדיין הבן שלי היה בתוך האוטו תקוע ואף אחד לא עזר לו לצאת".
2 צפייה בגלריה
המפכ"ל בזירת ה תאונה של רכבו של איתמר בן גביר סמוך לזירת הפיגוע ברמלה
המפכ"ל בזירת ה תאונה של רכבו של איתמר בן גביר סמוך לזירת הפיגוע ברמלה
בן גביר משתחרר מבית החולים - וזירת התאונה ברמלה
(צילום: שמוליק דודפור)
2 צפייה בגלריה
הפצוע מהתאונה של איתמר בן גביר בבית החולים
הפצוע מהתאונה של איתמר בן גביר בבית החולים
הפצוע שעבר ניתוח. לא יצרו עימו קשר
בן גביר עצמו לא התייחס הבוקר לנהג הצעיר שנפגע ולא איחל לו החלמה מהירה, ואמר הבוקר עם שחרורו: "אני מסיים יומיים של אשפוז בביה"ח הדסה, רוצה להגיד תודה ענקית לבורא עולם על הנס הגדול שהיה לנו, תודה לפרופסור אבי ריבקינד ולכל צוות טיפול נמרץ כירורגי על הטיפול המסור, וכן לביה"ח אסף הרופא. תודה לעשרות אלפי אזרחי ישראל שהתפללו לרפואתי, ולמאות אלפים שציפו וקיוו. הרופאים ביקשו שאנוח, אבל כבר ביום שלישי אני חוזר לפעילות ואני אשתדל לאזן בין הדרישות של הרופאים לבין הצורך של עם ישראל".