אחרי שאירוע הגאווה בנתיבות בוטל עקב קליע שנשלח לאמו של מארגן האירוע, הקהילה הגאה תכננה לערוך מפגן תמיכה מול העירייה - אך המשטרה סירבה לאשרו והציעה למחות רק בכניסה לעיר. אגודת הלהט"ב תקפה את ההחלטה והאשימה את המשטרה בכניעה לגורמים קיצוניים. "המשטרה דחקה אותנו לשוליים, זו פגיעה בחופש הביטוי", אמרו באגודה.
2 צפייה בגלריה
הקליע שהונח בכניסה למשרד
הקליע שהונח בכניסה למשרד
הקליע שנשלח למשרדה של האם וגרם לביטול האירוע
במשטרה אמרו בתגובה כי "לצערנו זה היה בלתי אפשרי לקיים את המחאה במקום שהציעה האגודה. זה לא שדוחקים אותם החוצה - נתנו להם אפשרות לשבת ממש ליד הכניסה לעיר. המטרה שלנו היא לשמור על ביטחונם של המפגינים ולמנוע מצב של חיכוך עם האוכלוסייה המקומית. נמשיך לאפשר לכל אדם באשר הוא לממש את חופש הביטוי והמחאה כחוק, תוך שמירת הסדר הציבורי".
אחרי שבשבוע שעבר אף נופצה שמשת רכבה של האם כאות מחאה של המתנגדים לקיום האירוע שסברו כי הוא יכלול "עירום, תועבה, מיניות ואביזרים לא צנועים", הראל לב ונופר זוהר, ממארגני אירוע הגאווה אמרו לאולפן ynet כי האירועים שהובילו לביטולו הם "קריאה בוטה לרצח" וסיפרו כי גם הם קיבלו הודעות מאיימות.
"המציאות היא מורכבת", אמר לב, אך התעקש שהוא לא מאבד תקווה. "נתקלנו בסיטואציה מורכבת וקשה יותר ממה שדמיינו, לא חשבנו שמה שקרה יקרה אי פעם בעיר שלנו". הוא ציין כי "תכננו אירוע מכבד, אך תושבי העיר שהתנגדו לקיומו הפיצו שקרים ללא הפסקה. הם ניסו להפחיד ואמרו שנביא לעיר תועבה ועירום. לצערנו השקרים האלה הובילו להסתה".
זוהר הוסיפה כי מרבית האיומים היו ברשת ובטלפונים באמצע הלילה. "כל סוג של אלימות הוא חמור, והמנעד היה מאוד רחב", היא אמרה. "גם אלימות מילולית היא מאוד מגונה, קל וחומר הנחת קליע של אקדח בשטח הדלת - זו קריאה בוטה לרצח".
2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בנתיבות
מצעד הגאווה בנתיבות
המתנגדים לאירוע הביעו את כעסם ברשתות החברתיות
(מתוך פייסבוק)
שני המארגנים ציינו כי שעות אחדות לאחר ביטול האירוע קיבלו הזמנה מתושבת העיר לקיים מפגש בביתה עבור חברי הקהילה. "בעקבות המסר המרגש החלטנו להפוך את כל חודש מאי לחודש הסובלנות והגאווה בנתיבות, והצענו לאנשים לארח בסלון ביתם מפגשים כאלה. כמה משפחות כבר נענו לקריאה", אמרו.