לאחר שנאלצה לעבור חדר מכיוון שיולדת יהודייה סירבה לשהות לצידה אחרי הלידה בבית החולים העמק בעפולה, מהא בת ה-36 אמרה היום (רביעי) כי "מדובר בגזענות נטו, זה המקום האחרון שבו ציפיתי לחוות דבר כזה".
"הגעתי אתמול אחר הצהריים לבית החולים כדי ללדת, נכנסתי לחדר הלידה בתשע בערב", שחזרה מהא, אם לשלושה ילדים מנצרת שילדה את בנה השלישי. "ילדתי ונכנסתי להתאוששות, אחרי שעה וחצי העלו אותי לחדר ואיך שנכנסנו הייתה שם אישה, ומיד כששמעה שאני מדברת עם בעלי בערבית היא התפרצה והתחילה להשתולל לצעוק שהיא לא רוצה להיות בחדר".
3 צפייה בגלריה
מהא רוק
מהא רוק
"מאוכזבת מהמצב שהגענו אליו במדינה". מהא
(צילום: אביהו שפירא)
"ניסינו להיות סבלניים אבל בסוף ביקשתי לעבור חדר כי זה לא לרמה שלי", המשיכה מהא. "אבל הצוות אמר שאני לא אעבור ושהיא תתמודד, כי זה לא בית מלון. היא לא קיללה, אבל פשוט התפרצה. היא גם התחילה להתגרות באחיות ערביות במחלקה ודיברה אליהן בצורה לא מכובדת, והן העמידו אותה במקום. לבסוף שוב ביקשנו שיעבירו אותנו חדר, וכך קרה בסוף".
לדבריה, היא מעולם לא חוותה כזו גזענות. "אני מאוכזבת מהמצב שהגענו אליו במדינה, כולנו בסוף בני אדם. זה המקום האחרון שבו ציפיתי לחוות גזענות כזאת כלפיי, זה עצוב לי. אני הייתי עם בעלי בחדר, וכל העצבים שלה התחילו ברגע שהיא שמעה אותנו מדברים ערבית, זה לא התאים לה שערבייה תהיה איתה בחדר. היא נשמעה לי צלולה לגמרי, לא דיברתי איתה בכלל. הצעקות שלה נמשכו כמה שעות עד שהיא נרדמה. הצוות טיפל במקרה כמו שצריך".
3 צפייה בגלריה
בית חולים העמק
בית חולים העמק
"הצוות טיפל במקרה כמו שצריך". בית החולים העמק בעפולה
( צילום: shutterstock)
מוקדם יותר היום אמר בעלה ד"ר וסים רוק, רופא משפחה במקצועו, כי "נדהמנו כשזה קרה, זו התנהגות פסולה. אחרי זה הגיע צוות של בית החולים וטיפל בנושא בצורה מקצועית". בשעות הלילה הוא סיפר ברשתות החברתיות כי "ברגע הזה בבית חולים העמק, שבו אשתי ילדה, השותפה שלה לחדר מסרבת להישאר איתה באותו חדר בגלל שאנחנו ערבים".
מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל האשים בתקרית את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואשתו. ב-2016, נזכיר, הביע שר האוצר כיום וחבר הכנסת דאז סלידה מהעובדה שיולדות יהודיות מאושפזות ליד יולדות ערביות בבתי חולים בישראל. אשתו רויטל אף הגדילה לעשות ואמרה בריאיון: "לא נעים לי לשכב עם ערבייה בחדר. מבחינתי אנחנו אויבים אחד של השני".
3 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
"האווירה הגזענית שלו ושל אשתו הופצה". במרכז לזכויות האזרחים הערבים האשימו את סמוטריץ'
(צילום: שלו שלום)
"שר האוצר הגזען סמוטריץ' ואשתו יכולים להתגאות באווירה הגזענית שהם הפיצו. היום שוב הודיעה יולדת יהודייה שהיא לא מוכנה לשכב לצד יולדת ערבייה בחדר יולדות בבית חולים בצפון", מסרו במרכז. "ד"ר וסים רוק ואשתו לא הספיקו לחגוג את הולדת בנם כאשר נדהמו לשמוע שהיולדת היהודייה מסרבת לשהות איתם באותו חדר. צוות בית החולים נדרש למצוא פתרון. בשתי היולדות טיפל צוות רפואי מעורב של יהודים וערבים".
סמוטריץ', נציין, גיבה בזמנו את האמירה של אשתו וצייץ בטוויטר: "טבעי שאשתי לא תרצה לשכב ליד מישהי שהרגע ילדה תינוק שאולי ירצה לרצוח את התינוק שלה בעוד 20 שנה. הכי טבעי והכי נורמלי בעולם". בציוץ נוסף כתב: "אשתי ממש לא גזענית, אבל אחרי הלידה היא רוצה לנוח ולא את החפלות ההמוניות המקובלות אצל משפחות היולדות הערביות".