לאחר ששוחרר אתמול (שני) באמצעות כוח מיוחד של צבא אתיופיה, וודו אדבבאי, האזרח הישראלי בן ה-79 מראשון לציון שנחטף לפני כחודש באתיופיה נפגש עם שני ילדיו בגונדר שבצפון המדינה. משם, ייסע אדבבאי לאדיס אבבה ויעלה בימים הקרובים על טיסה חזרה לישראל. ככל הנראה, מסמכיו נגנבו והוא לא מחזיק בדרכון, לכן השגרירות הישראלית תצטרך להנפיק לו תעודת מעבר חזרה לארץ.
אדבבאי נחטף במהלך טיול באתיופיה באזור גונדר, אז שלח הודעה קולית לבני משפחתו ובה אמר: "תעזרו לי, אני באמצע הג'ונגל, גשם זלעפות יורד". חוטפיו דרשו עבור שחרורו חצי מיליון ביר אתיופי - כ-33 אלף שקלים.
4 צפייה בגלריה
וודו אדבבאי  בן ה-79 מראשון לציון
וודו אדבבאי  בן ה-79 מראשון לציון
אדבבאי עם ילדיו. נחטף לפני חודש בגונדר
זמן קצר לאחר החטיפה, הפסיק משרד החוץ את הטיפול בפרשה בעקבות חשד שאדבבאי ביים את חטיפתו. החשד עלה בעקבות מידע שקיבלה השגרירות הישראלית באתיופיה ממפקד משטרת גונדר שטען כי אדבבאי בדה את חטיפתו וכי כמה ימים אחריה ענה לטלפון.
במשרד החוץ טוענים כי במשך החודש האחרון המשיכו לעמוד בקשר עם משפחת אדבבאי, שטענה כי הוא אכן נחטף. לאחר בדיקה נוספת חזר בו המשרד והודה כי החטיפה לא בוימה.
4 צפייה בגלריה
וודו אדבבאי  בן ה-79 מראשון לציון
וודו אדבבאי  בן ה-79 מראשון לציון
אדבבאי בן ה-79 בוגנדר אחרי שחרורו

ח"כ תמנו שטה, שעזרה לגייס את איש העסקים הישראלי שסייע במאמצי השחרור, התייחסה היום לשחררו של אדבבאי, ואמרה כי היא "שמחה שמשרד החוץ מודה עכשיו שהישראלי לא ביים את החטיפה, הם צריכים להפיק לקחים, הוא היה יכול לשלם בחייו. למרבה המזל איש עסקים ישראלי עזר פה וחייו של החטוף ניצלו".
לפני כשבועיים שניים מבניו של אדבבאי הצליחו להגיע אל החוטפים ורצו לשלם את הכופר שדרשו. אולם החוטפים חשדו כי מדובר במארב, פתחו באש ונמלטו לכיוון סודן - כשאדבבאי איתם. בשלב זה נכנס לתמונה איש העסקים הישראלי שעובד באתיופיה, שגייס יחידה מיוחדת שהורכבה מכוחות אתיופיים, ובאמצעים אלקטרוניים הצליחה להתחקות אחר החוטפים. היחידה תפסה אותם ובתום קרב יריות שוחרר האזרח הישראלי כשהוא בריא ושלם.