נשיא ארצות הברית לשעבר ומועמד המפלגה הרפובליקנית בבחירות 2024 דונלד טראמפ פרסם אמש (שישי) סרטון ברשת החברתית שלו Truth Social - בו ניתן לראות טנדר נוסע שעל צידו הכיתוב "טראמפ 2024" - ובחלקו האחורי מופיע איור של הנשיא המכהן ג'ו ביידן כשידיו ורגליו כפותות. לפי הכיתוב שעל הסרטון, הוא צולם ביום חמישי בניו יורק - בזמן שטראמפ עצמו היה שם.
1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ ואיור של ג'ו ביידן כפות על טנדר
דונלד טראמפ ואיור של ג'ו ביידן כפות על טנדר
דונלד טראמפ ואיור של ג'ו ביידן כפות על טנדר
(קרדיט: EPA, Donald Trump/Truth Social)
הקמפיין של ביידן מיהר לגנות את הסרטון, ומנהל התקשורת של הקמפיין מייקל טיילר אף אמר כי "טראמפ מסית לאלימות פוליטית באופן קבוע, והגיע הזמן שאנשים ייקחו אותו ברצינות". טיילר הוסיף, בהתייחסו למהומות בקפיטול ב-2021: "רק תשאלו את השוטרים בקפיטול שהותקפו בזמן שהגנו על הדמוקרטיה שלנו ב-6 בינואר".
מנגד, סטיבן צ'אונג, דובר הקמפיין של טראמפ, הגיב לביקורות על הסרטון, ואמר כי "דמוקרטים ומטורפים לא רק קראו לאלימות מתועבת נגד הנשיא טראמפ ומשפחתו, הם גם משתמשים במערכת המשפט כנשק נגדו".
טראמפ מרבה לתקוף את הנשיא המכהן באופן אישי בחשבון שלו ב-Truth Social. רק ביממה האחרונה, הוא פרסם סרטון שמציג לדבריו "עוד תקלה במוחו של ביידן", וסרטון נוסף שסופר מעידות של ביידן. אתמול, בהתייחסו למשבר ההגירה בגבולה הדרומי של ארצות הברית, הוא פרסם סרטון מצויר תחת הכותרת "הפלישה של ג'ו ביידן המושחת", שמראה את הנשיא ואת הגברת הראשונה ג'יל ביידן עומדים ללא מעש בזמן שהמונים חוצים את הגבול הפרוץ.
גם בעצרות בחירות, טראמפ נוטה להשמיע אמירות בוטות ולעתים מסיתות נגד הנשיא המכהן. לפני כשבועיים, הזהיר טראמפ כי אם יפסיד את הבחירות לנשיאות בחודש נובמבר, יהיה "מרחץ דמים", כלשונו. את הדברים אמר הנשיא לשעבר באירוע תמיכה במועמד רפובליקני לסנאט במדינת אוהיו, כשהזהיר מפני קריסת תעשיית הרכב האמריקאית אם ביידן ייבחר. "בכוונתו להעלות את המסים על כלי רכב שיוצרים מחוץ לארה"ב. אם לא אבחר, יהיה כאן מרחץ דמים בכל המדינה", אמר טראמפ.
באותו נאום המשיך טראמפ להזהיר את תומכיו מזרם המהגרים שמגיעים לארה"ב דרך הגבול הדרומי, בדומה לסיסמאותיו מהקמפיין ב-2016, וטען כי "מדינות אחרות מרוקנות את בתי הסוהר מאנשים צעירים ושולחות אותם לגבול". לאחר מכן אמר טראמפ כי "אני לא יודע אם אפשר לקרוא להם אנשים, הם לא כאלה בעיניי", ובהמשך כינה אותם "חיות". בעבר טראמפ טען שמהגרים "מרעילים את דם האומה", ובעצרת בחירות אחרת שלו, אמר שהטיפול של ביידן בגבול הוא "קונספירציה למיטוט ארצות הברית".
הרשת החברתית של הנשיא לשעבר לא משמשת אותו רק כדי לתקוף את יריבו בבחירות, אלא גם כדי להגדיל את הונו לאור ההוצאות המשפטיות העצומות שלו. חברת האם של Truth Social יצאה השבוע להנפקה לאחר מיזוג עם חברת הספאק Digital World Acquisition Corp. תחת הסימן DJT, ראשי התיבות של שמו של טראמפ, תיסחר החברה במסגרת נאסד"ק.
ערך המניה החדשה עם פתיחת המסחר בוול סטריט ביום שלישי האחרון עמד על 69 דולר, זינוק של כ-40% לעומת ערך המניה של Digital World Acquisition עם סגירת המסחר ביום שני, כשתומכיו הרבים של טראמפ מיהרו לרכוש אותה כדרך לעזור לו כלכלית. בסופו של דבר בנעילת המסחר מניית חברת המדיה Truth Social של טראמפ זינקה ב-16%.
טראמפ מחזיק בכ-60% מהחברה, שבשווי המניה בפתיחת המסחר הגדיל את עושרו ביותר מארבעה מיליארד דולר. לפי בלומברג, הונו של טראמפ הגיע ל-6.5 מיליארד דולר והכניס אותו בפעם הראשונה למדד 500 האנשים העשירים בעולם. המספרים האלה כמובן ימשיכו להתנודד עם מחיר המניה.