כוח מסתערבים של יחידת דובדבן, יחד עם שב"כ וסיירת חרוב של חטיבת כפיר, חיסלו הלילה (בין רביעי לחמישי) במהלך חילופי אש בכפר ואדי בורקין הסמוך לג'נין את מוחמד אל-סעדי, מפקד שטח בחטיבת ג'נין וחבר הג'יהאד האיסלאמי, ואת נעים זביידי - בן דודו של המחבל זכריא זביידי ובכיר בגדודי אל-אקצא בג'נין. חילופי האש התפתחו במהלך פעילות למעצר מבוקשים שבמהלכה נעצרו שלושה חשודים במעורבות בפעילות טרור, בהם פעיל הג'יהאד האיסלאמי ואסם פאיז שתכנן לפוצץ מכונית תופת.
במערכת הביטחון פעלו לעצור את פאיז באופן מיידי משום שתכנן לבצע שורה של פיגועים משמעותיים מאוד בשטחי יהודה ושומרון. פעיל נוסף של הג'יהאד האיסלאמי שנעצר הלילה הוביל פיגועי ירי בשומרון לצד פאיז ותכנן גם הוא פיגועים נוספים.
שני המבוקשים שחוסלו פעלו תחת חטיבת ג'נין שמאגדת את כלל הפלגים הפלסטיניים שם. סעדי היה אחראי לחימוש פעילים ולפיגועי ירי לעבר כוחות הביטחון, וגם זביידי היה מעורב בפיגועי ירי. חוץ מהם, נפצעו יותר מ-10 פלסטינים בחילופי האש. לא היו נפגעים בקרב החיילים. בסך הכול נעצרו במהלך הלילה תשעה מבוקשים בחמישה כפרים שונים ביהודה ושומרון.
4 צפייה בגלריה
ואסם פאיז
ואסם פאיז
תכנן לבצע פיגוע תופת ועוד פיגועים משמעותיים ונעצר הלילה. ואסם פאיז
4 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בפעילות למעצר מבוקשים בג'נין
כוחות צה"ל בפעילות למעצר מבוקשים בג'נין
כוחות צה"ל בוואדי בורקין
דובר הג'יהאד האיסלאמי, טארק עז-אלדין, אמר כי "בגאווה רבה אנחנו חוגגים את מות שניים ממנהיגנו הבולטים - מפקד גדוד השדה מוחמד אל-סעדי והשהיד האמיץ, האסיר המשוחרר ואיש הצללים הגדול של ההתנגדות, המפקד נעים זביידי, שהפך לשהיד בפעולה שבוצעה על-יהי הכוחות המיוחדים הציוניים במחנה הגיבור ג'נין".
מזכיר תנועת פת"ח בג'נין, עטא אבו-רמילה, הכריז על שביתה כללית בעיר. לדבריו, "אנו אבלים על השהידים של מחנה הפליטים ג'נין ויעבד".
4 צפייה בגלריה
המחוסל מוחמד איימן אלסעדי
המחוסל מוחמד איימן אלסעדי
מימין: אל-סעדי וזביידי. "בגאווה רבה אנחנו חוגגים את מות שניים ממנהיגנו הבולטים"
אתמול נכנס כוח צה"ל לבית בעיירה יעבד הסמוכה לג'נין כדי לבצע מעצר של פעיל חמאס ונקלע לחילופי אש עם חמושים פלסטינים שהשליכו מטענים וירו לעברו. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי אדם אחד נהרג בחילופי האש.
המבוקש שנעצר ביעבד, עבוד חירזאללה, כבר ישב בכלא הישראלי ושוחרר לפני כמה חודשים. לפי דיווחים פלסטיניים, חירזאללה הסגיר את עצמו לאחר שהוא ואחיו נפצעו במהלך המעצר.
4 צפייה בגלריה
פעילות הכוחות במסגרת "שובר גלים" ממעצר מחמד נבולסי
פעילות הכוחות במסגרת "שובר גלים" ממעצר מחמד נבולסי
עשרות מבוקשים חוסלו ומאות נעצרו. כוחות צה"ל במבצע "שובר גלים"
(צילום: דובר צה"ל)
בעקבות הסלמה במצב הביטחוני בחודש מרץ האחרון, שכללה שורת פיגועים בבאר שבע, חדרה ובני ברק שבהם נרצחו 11 ישראלים, צה"ל פתח במבצע "שובר גלים" שנועד למגר את תשתיות הטרור ביהודה ושומרון. במהלך המבצע, כוחות הביטחון עצרו מאות מבוקשים וחיסלו עשרות, מה שהוביל לחילופי אש כמעט יום יומיים באזור ג'נין ושכם.
המבצע כוון בין היתר נגד חוליית הטרור "גוב האריות" שפועלת בשכם וביצעה בפרק זמן של חודש וחצי יותר מ-20 פיגועי ירי. בנוסף, חברי החוליה תיעדו כל פעולה והפיצו בטלגרם ובטיקטוק. הם הקימו מליציית טרור שגרמה להפרת האיזון באזור שכם, ואיימה להתפשט גם לאזורים נוספים. לאחר שורת פעולות אגרסיביות של צה"ל ושב"כ, הארגון נפגע אנושות ובכיריו הסגירו את עצמם או חוסלו.