גובר החשש שרק 40 מתוך 133 החטופים שבידי חמאס עדיין בחיים. נתון זה דווח הבוקר (ראשון) ב"דיילי מייל" הבריטי מפי מקור, שלדבריו התבסס על מידע מודיעיני שנאסף על-ידי השב"כ. במערכת הביטחון לא מתייחסים להערכות האלה.

2 צפייה בגלריה
עצרת בירושלים לציון חצי שנה שהחטופים והחטופות בשבי ארגון הטרור חמאס
עצרת בירושלים לציון חצי שנה שהחטופים והחטופות בשבי ארגון הטרור חמאס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
המקור סיפר כי שהמודיעין כעת נגיש הרבה יותר מאשר לפני 7 באוקטובר, "כשהייתה לנו גישה מוגבלת לעזה ולא היו לנו הרבה אפשרויות של מקורות".
מטעם השב"כ נמסר בתגובה בעקבות הדיווח: "הפרסום המדובר אינו נכון ואינו על דעת השב"כ. המספרים המוזכרים בפרסום הנם על דעת הכותב בלבד ואינם מבוססים על מידע שעבר מהשב"כ".
קבינט המלחמה יתכנס הערב, לראשונה זה 12 ימים, לדיון שבמרכזו יעמוד המבוי הסתום במגעים לעסקת חטופים מול חמאס, שדורש כעת הפוגה של שישה שבועות בתמורה לשחרור של פחות מ-20 חטופים, כך לפי התשובה אותה מסר למתווכות לפני שבוע בדיוק - במקביל לתחילת המתקפה האיראנית חסרת התקדים על ישראל.
הדיון בנושא, שנדחק הצידה בשבוע האחרון בצל העימות הישיר מול איראן, יתקיים לדרישת שרי המחנה הממלכתי בני גנץ וגדי איזנקוט. קבינט המלחמה היה צריך להתכנס כבר ביום חמישי, אך בסופו של דבר לא הוצא זימון לחברי הפורום המצומצם - כנראה בשל ההיערכות לתקיפה המיוחסת לישראל באיראן בלילה שבין חמישי לשישי.
גנץ ואיזנקוט העלו דרישה מפורשת לכנס את קבינט המלחמה כדי לדון בדרכים נוספות ויצירתיות כדי לשבור את המבוי הסתום סביב עסקה. בימים האחרונים נתניהו התמהמה אך כעת החליט לכנס את הקבינט כאמור. גורם מדיני בכיר הודה כי "יש מבוי סתום ומנסים לצאת ממנו".
2 צפייה בגלריה
עצרת להחזרת השבויים בכיכר החטופים בתל אביב
עצרת להחזרת השבויים בכיכר החטופים בתל אביב
המחאה לשחרור החטופים, אתמול
(צילום: יאיר שגיא)
לדבריו, "בישראל מצפים ללחץ אמריקני על הקטארים, וחושבים על כל מיני מסלולים איך לשבור את המבוי הסתום ולהתניע את השיחות". הקטארים, מצידם, אמרו בשבוע שעבר כי הם "שוקלים מחדש" את תפקידם בתיווך בגלל המתקפות נגדם, ואילו האמריקנים אמרו כי דוחא היא "שחקנית בלתי ניתנת להחלפה" במגעים.
בעצרת השבועית בכיכר החטופים בתל אביב התכנסו אמש אלפי בני אדם, לציון שבוע נוסף ללא 133 החטופים והחטופות שעדיין בשבי חמאס בעזה, רגע לפני פסח. בעצרת נאמה גם בתו של המרגל אלי כהן, שגופתו נמצאת בסוריה מאז הוצאתו להורג ב-1965. "לא היו מאמצים עליוניים להביאו לקבורה בארץ", אמרה סופי כהן בן דור. "כשגורל משפחות החטופים נקשר, בנסיבות כה כואבות בגורל משפחתי, אני פונה לראש הממשלה - שחרר אותם עכשיו".
בתו של כהן הוסיפה: "חמאס לא מורתע. את אבי לא הסכימו הסורים לשחרר באף מחיר שהמדינה הציעה, אבל את השבויים של היום מציעים לשחרר - במחיר שאנחנו יכולים לעמוד בו".