בתיעוד שפרסם הערב (יום ראשון) הישראלי איליה סוקולוב, נראים מתנדבים ישראלים בצבא אוקראינה מדברים בעברית ומודים לממשלת ישראל ולרב הראשי של אוקראינה, משה אסמן, על התמיכה בהם. "אנחנו רוצים להגיד המון תודה לכל עם ישראל ולממשלת ישראל שעוזרים לנו כשאנחנו נלחמים נגד הרוסים במלחמה הקשה הזו", אומר אחד החיילים. "המון תודה, והמון תודה גם לבית הכנסת הראשי ולרב אסמן. תודה חבר'ה".
חייל נוסף אומר בסרטון: "אנחנו רוצים להגיד המון תודה לכל העם היהודי שעוזר לנו. אנחנו פה בשבילכם ובשביל כל העם שעכשיו בסכנת חיים, עוזרים להם ונלחמים בשבילכם. אנחנו כולנו פה ביחד ועושים עבודה יפה. תודה רבה לכם".
2 צפייה בגלריה
חיילים ישראלים בצבא אוקראינה מודים על הדאגה לאוכל כשר לפסח בחג
חיילים ישראלים בצבא אוקראינה מודים על הדאגה לאוכל כשר לפסח בחג
החיילים בסרטון
(מתוך עמוד הפייסבוק של איליה סוקולוב)
חייל אחר הודה לרב אסמן על "שנתן לנו להרגיש את שמחת החג ואווירת החג", והוסיף: "תודה רבה על האוכל הכשר שאכלנו פה. שיהיה חג שמח".
בסרטון אחר מהשבוע שעבר נשמע אחד החיילים אומר: "אנו, לוחמי צבא אוקראינה אשר נמצאים בחזית במלחמה נגד הפולש הרוסי, רוצים להביע את תמיכתנו בעם ישראל אשר עובר פיגועי טרור קשים. כשרוסיה התחילה את המלחמה נגד אוקראינה אתם עמדתם לצדנו, ולכן כחובתנו אנחנו עומדים לצדכם ברגעים הקשים האלה. רוצים לשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים, החלמה מהירה לפצועים, חיזוק לאזרחים ובמיוחד לכוחות הביטחון. אנחנו בטוחים שהמדינות שלנו יצליחו להביס את האויב ולמגר את הטרור. מגיע לנו לחיות חיים חופשיים ובטוחים בארצות שלנו. יחי מדינת ישראל, יחי אוקראינה!".
2 צפייה בגלריה
חיילים ישראלים בצבא אוקראינה מרימים דגל ישראל ודגל אוקראינה
חיילים ישראלים בצבא אוקראינה מרימים דגל ישראל ודגל אוקראינה
"יחי מדינת ישראל, יחי אוקראינה!". הישראלים בצבא אוקראינה
(מתוך עמוד הפייסבוק של איליה סוקולוב)
לפי ההערכות, ישנם עשרות ישראלים - רובם ממוצא אוקראיני - שיצאו מישראל כדי לסייע לצבא אוקראינה בלחימה. הם מצטרפים לישראלים אחרים שבחרו לסייע לאוקראינה בדרכים שונות במסגרת יוזמות פרטיות. חבר פרלמנט האוקראיני אלכסי גונצ'רנקו אמר בתחילת הלחימה כי יוצאי יחידות מובחרות בצה"ל הגיעו לאוקראינה כדי להילחם לצידה נגד התוקפנות הרוסית. הוא כתב אז בחשבון הטלגרם שלו: "שבת שלום לכם - לא רק כי שבת נכנסה, אלא מכיוון שראשוני הכוחות המיוחדים הישראליים כבר הגיעו לאוקראינה. אלה מהטובים שבטובים. הם גם רוצים לקחת חלק במאבק של האור נגד החושך. כן, באוקראינה יש מלחמה שבה נוצרים, יהודים, מוסלמים ומאמינים אחרים נלחמים נגד התוקפנות הרוסית. זו אחדות אמיתית".
בשבוע שעבר, ואחרי שנמנעה במשך כמעט חודשיים מלעשות זאת, הודיעה ישראל שתסייע לאוקראינה לא רק הומניטרית - אלא גם בציוד צבאי הגנתי של אלפי קסדות ומאות אפודים. עם זאת, הקסדות והאפודים יועברו לכוחות ההצלה האוקראיניים ולארגונים אזרחיים, ולא לצבא אוקראינה. המהלך סוכם בדרגים הבכירים בישראל בשבועות האחרונים ונשאר חשאי. האמצעים יועברו לרשויות החירום האזרחיות באוקראינה. כעת בוחנים בישראל את סוגיית הרכש והדרך בה יועבר המשלוח.