פרסום ראשון: הכדורגלן יצחק אספה, שדרס למוות והפקיר את הנער ארי נשר, ישוחרר ממאסרו. כך נקבע סופית, לאחר שפרקליטות מחוז צפון (פלילי) החליטה שלא לעתור לבית המשפט נגד החלטת ועדת השחרורים לשחרר את אספה שחרור מוקדם.
4 צפייה בגלריה
אספה בכניסה לכלא חרמון
אספה בכניסה לכלא חרמון
אספה בכניסה לכלא חרמון ב-2020. ישתחרר בקרוב
(צילום: אפי שריר )
בפרקליטות, ששינתה את עמדתה מיום שני האחרון, הסבירו זאת בהיעדר עילה משפטית לעתירה, "ועל אף החומרה הרבה שהתביעה רואה במעשיו של אספה". הם ציינו שהודעה על כך נמסרה להוריו של הנער, הבמאי אבי נשר ואשתו איריס. עוד נמסר מהפרקליטות כי ההחלטה של ועדת השחרורים נבחנה לאחר שמיעת עמדת הוריו של ארי ולאחר התייעצות עם הגורם המרכז את נושא השחרורים המוקדמים בפרקליטות המדינה.
"מסקנת הפרקליטות שאין כל בסיס משפטי לעתור נגד החלטת ועדת השחרורים נסמכה, בין היתר, על המלצת הרשות לשיקום האסיר לשחררו כדי לא לקטוע את הרצף הטיפולי שקיבל בבית הסוהר; העובדה שהאסיר שב והביע צער וחרטה על מעשיו; ביקש סליחה וכפרה מהוריו של ארי נשר ז"ל; ואף קיבל אחריות על מותו של הנער, אף שהתאונה הייתה בלתי נמנעת מבחינתו, והוא לא הועמד לדין וממילא לא הורשע בגרימת מותו של ארי ז"ל", מסרו בפרקליטות.
4 צפייה בגלריה
ארי נשר
ארי נשר
ארי נשר
(צילום: דוברות מד"א)
החלטת ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט התקבלה ביום שני האחרון. בהחלטה נקבע שאספה, ששיחק בליגת העל ופגע בנער ארי נשר - שהורכב על ידי חברו על אופניים חשמליים, יוכל להשתחרר ממאסר לפני תום ריצוי העונש. אספה ריצה כשנתיים מתוך שלוש השנים שנגזרו עליו.
לפני שלושה חודשים דחתה הוועדה את בקשתו הראשונה של אספה לשחרור מוקדם, אולם לאחר מכן נקבע דיון נוסף. לקראת הדיון הראשון כתב אביו של ארי, הבמאי אבי נשר, כי הוא מתנגד לשחרור מוקדם בשל ההיבט הציבורי של המהלך: לדבריו, הדבר יהווה מסר לכל מפגע, שיידע ש"הפשע משתלם". נשר הדגיש ששחרורו המוקדם של הנהג יעביר מסר ערכי שלילי, בפרט מאחר שהוא לא הודה במעשה, לא קיבל אחריות ולא הביע חרטה כנה על מעשיו.
4 צפייה בגלריה
הוריו של ארי נשר
הוריו של ארי נשר
איריס ואבי נשר, הוריו של ארי. הביעו התנגדות חריפה לשחרור מוקדם לאספה
(צילום: מוטי קמחי )
מהדו"ח שהוצג לוועדת השחרורים עלה כי אספה ממשיך בהתנהגותו החיובית, משמש עוזר הוראה וגבאי בבית הכנסת, ומשתף פעולה עם גורמי הטיפול והחינוך כשהתנהגותו ממשיכה להיות טובה וראויה. מעדכון שהגישה הרשות לשיקום האסיר עלה כי התוכנית שמוצעת לכדורגלן נותנת מענה הולם לצרכיו, ותתמקד בכשל המוסרי הכרוך בעבירה שביצע.
על אספה, שהורשע בהפקרה אחרי פגיעה ושיבוש הליכי משפט, נגזרו תחילה 4.5 שנות מאסר על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב, אולם בית המשפט העליון קיצר את עונשו לשלוש שנים. אספה החל לרצות את מאסרו בכלא חרמון ב-25 בפברואר 2020. בנוסף על עונש המאסר, רישיונו נפסל לשש שנים והוטל עליו לשלם פיצוי בסך 20 אלף שקל להוריו של נשר.
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
האופניים ההרוסים בזירת התאונה ב-2018
התאונה הקטלנית התרחשה ב-24 בספטמבר 2018. אספה נהג ברכב שכור בשדרות רוקח בתל אביב מכיוון מערב למזרח, ובאותה עת רכבו במקום ארי נשר ז"ל בן ה-17 וחברו על אופניים חשמליים. בשלב מסוים סטו שני הנערים ונפגעו בעוצמה מחלקה הקדמי של המכונית של אספה. נשר הועבר לבית החולים איכילוב וימים אחדים לאחר מכן נקבע מותו. חברו נפצע.
לאחר התאונה עזב אספה את המקום מבלי להושיט עזרה או להזעיק סיוע. מכיוון שנקבע שמדובר היה בתאונה בלתי נמנעת, הוא לא הואשם באחריות לגרימתה אלא בהפקרת הנפגעים ונטישת הזירה.