כוחות הביטחון ממשיכים גם הבוקר (שבת) בחיפושים הנרחבים אחר אסעד ריפאעי וסובחי אבו שקיר, המחבלים שרצחו ביום העצמאות את בועז גול, יונתן חבקוק ואורן בן יפתח, שהסיע אותם זמן קצר קודם לכן לאלעד.

הפיגוע באלעד - כתבות נוספות

המצוד דומה במאפייניו למרדפים האחרונים אחר מחבלים שביצעו פיגועים בישראל - אלא שהפעם האיפול והחשאיות סביב הפעולות גדולים יותר כיוון שהסריקות מתמקדות בשטח ישראל, על אף הקרבה של אלעד לקו הירוק, שנמצא כשלושה ק"מ מהעיר החרדית.
5 צפייה בגלריה
סריקות באלעד
סריקות באלעד
סריקות באלעד
(צילום: דנה קופל)
5 צפייה בגלריה
הזירה באלעד
הזירה באלעד
כוחות הביטחון בליל הפיגוע
(צילום: שאול גולן)
כוחות הביטחון משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות של ניטור ואיתור, לצד כלי טיס וכלבנים - אך במקביל לפעילות שמתבססת על המישור המודיעיני, ניתן להניח שכוחות הביטחון ממתינים גם לטעות מצד שני המחבלים, כמו תזוזה ממקום מסתור אחד למשנהו, הסתייעות באנשים שאינם מכירים, רכישת מזון או יצירת קשר עם קרוביהם.
אתמול התאספו כמה עשרות תושבים באלעד בזמן ההלוויות ושחזרו את השתלשלות הפיגוע. המחבלים ירדו כ-100 מדרגות מרחוב אבן גבירול, בדרך חלפו על פני נקודת השיטור העירוני – והמשיכו לרדת עד גן השעשועים, שלצידו הוקם פארק שעשועים עם גלגל ענק ומתקנים נוספים לילדים.
5 צפייה בגלריה
חייל משגר כלי טיס לאיתור המחבלים
חייל משגר כלי טיס לאיתור המחבלים
חייל משגר כלי טיס לאיתור המחבלים
(צילום: AFP)
"אחרי שהמחבלים רצחו בקצה המדרגות את בועז גול ואת יונתן חבקוק במכות גרזן, הם המשיכו. המזל שהשומר בשער הכניסה עצר אותם ונלחם בהם", שחזר אחד מעדי הראייה. "השומר ממש הציל את הילדים". תלמיד ישיבה בן 17 סיפר כי ראה את המחבל מכה בגרזן את נהג ההסעות. "לא הבנתי מה אני רואה. הם המשיכו עם הגרזן ביד לכיוון המדרגות וירדו לפארק השעשועים", הוא אמר. "אחר כך עלה במדרגות ילד קטן שצעק 'רצחו את אבא שלי, רצחו את אבא שלי'".
במסלול הבריחה שלהם, כך סיפרו תושבים, פגשו המחבלים ברכב שבו ישבו שני צעירים לאכול. "הם אכלו טשולנט וזרקו אותו על המחבלים. הם נלחמו בהם", שחזרו התושבים. "זגוגית מנופצת על הרצפה היא העדות לרכב שעמד שם המחבלים לא הצליחו לפצוע את הצעירים – והמשיכו להימלט".
5 צפייה בגלריה
יונתן חבקוק, בועז גול, אורן בן יפתח
יונתן חבקוק, בועז גול, אורן בן יפתח
הנרצחים בפיגוע: יונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח
בשל העובדה ששני המחבלים היו שוהים בלתי-חוקיים ונכנסו לישראל ללא היתר, הודיע אמש מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי כי המשטרה תפתח במבצע רחב היקף למעצר שוהים בלתי-חוקיים וכל מי שמסיע אותם, מעסיק אותם ומלין אותם בשטח ישראל, אף כי הצהרות דומות נשמעו גם לאחר הפיגוע בבני ברק.
במבצע, כך נמסר, ייקחו חלק כל מחוזות המשטרה ומשמר הגבול. את המבצע יוביל משמר הגבול וייקחו בו חלק אלפי שוטרים ולוחמים בכל רחבי הארץ. מתחילת השנה נעצרו על ידי אנשי מג"ב 6,614 שוהים בלתי-חוקיים. במקביל, נתפסו 977 בני אדם שהלינו אותם, העסיקו אותם או הסיעו אותם.
במסגרת המצוד אחר המחבלים, המשטרה הקימה חפ"ק בקיבוץ נחשונים, שם שוהים גם נציגי שב"כ. מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי העביר את היממה האחרונה בחפ"ק, ואת ארוחת השישי והקידוש ערך עם השוטרים והלוחמים שפועלים לאיתור המחבלים. "אנחנו ממוקדי מטרה במלוא הכוחות לפעול לתפיסת שני המחבלים. כל התרחישים נמצאים על השולחן", אמר שבתאי.