הותר לפרסום: המחבלים מהפיגוע באלעד אמש (חמישי) הוסעו לעיר החרדית על ידי אחד הנרצחים, אורן בן יפתח. עם הגעתם אל העיר, רצחו המחבלים את בן יפתח בגרזן ברכבו ולאחר מכן רצחו את יונתן חבקוק ובועז גול. על שאר פרטי החקירה מוטל צו איסור פרסום. שני המחבלים, אסעד ריפאעי וסובחי אבו שקיר, לא החזיקו בהיתר כניסה לישראל ונחשבו שוהים בלתי-חוקיים. לשניים גם לא היה רקע ביטחוני קודם או שיוך לארגון טרור כלשהו, ובמקביל גם לא הוטלה עליהם מניעה לקבלת היתר כניסה לישראל.
5 צפייה בגלריה
הזירה באלעד
הזירה באלעד
זירת הפיגוע באלעד, אמש
(צילום: טל שמעוני)
זמן קצר לפני התרת חלק מפרטי החקירה לפרסום, הודיע מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי על מבצע משטרתי רחב היקף למעצר שוהים בלתי-חוקיים וכל מי שמסיע אותם, מעסיק אותם ומלין אותם בשטח ישראל. במבצע, כך נמסר, ייקחו חלק כל מחוזות המשטרה ומשמר הגבול.
לפי הודעת המפכ"ל, את המבצע יוביל משמר הגבול וייקחו בו חלק אלפי שוטרים ולוחמים בכל רחבי הארץ. "מדובר בריכוז מאמץ מיוחד ומתוגבר אל מול תופעה שהמשטרה פועלת מולה בכל ימות השנה בריכוז מאמץ, במבצעים ובפעילויות", אמרו במשטרה. "המבצע ישלב מידע מודיעיני לצד פעילות יזומה בכל רחבי הארץ לרבות בכבישים ובצירי הנסיעה בסמוך לקו התפר". מתחילת השנה נעצרו על ידי אנשי מג"ב 6,614 שוהים בלתי-חוקיים. במקביל, נתפסו 977 בני אדם שהלינו אותם, העסיקו אותם והסיעו אותם.

5 צפייה בגלריה
יונתן חבקוק, בועז גול, אורן בן יפתח
יונתן חבקוק, בועז גול, אורן בן יפתח
הנרצחים בפיגוע יונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח
5 צפייה בגלריה
סריקות באלעד
סריקות באלעד
סריקות באלעד, היום
(צילום: דנה קופל)
5 צפייה בגלריה
סריקות באלעד
סריקות באלעד
(צילום: דנה קופל)
בפיגוע נרצחו אורן בן יפתח, תושב לוד שעבד כנהג הסעות, יונתן חבקוק ובועז גול. בן יפתח הותיר אחריו שישה ילדים, חבקוק, תושב אלעד, הותיר אחריו חמישה ילדים. גול, גם הוא תושב אלעד, הותיר אחריו חמישה ילדים. השלושה הובאו למנוחות בשעות הצהריים.
בית החולים בילינסון בפתח תקווה עדכן הערב כי התייצב מצבם של שני הפצועים קשה שאושפזו במחלקת טיפול נמרץ במוסד הרפואי. השניים, שי בן שלמה ושמעון בן גמלא, עדיין מורדמים ומונשמים, אך כבר לא נשקפת סכנה לחייהם. ד"ר עוזי בן דוד, סגן מנהל המערך לנוירוכירורגיה בבית החולים, אמר כי "הם עברו גם אתמול בלילה וגם הבוקר ניתוחים. הם הגיעו בהכרה, אבל לא מלאה, ובהמשך הורדמו והונשמו. לאחר הניתוחים מצבם התייצב. הם עדיין מורדמים ומונשמים, ולפי ההדמיות שביצענו לאחר הניתוחים יש תקווה שמצבם מאוד ישתפר. לא נשקפת סכנה מיידית לחייהם וסיכוי טוב מאוד שעוד ימשיכו ויתאוששו".
בבית החולים שיבא בתל השומר מאושפז במצב קשה חיים בכור, בן 20, שהוכה גם הוא על ידי המחבלים בפארק. "הוא קיבל שתי מכות גרזן כמה מילימטרים מהמוח, ממש בנס הוא ניצל. אני מקווה לרפואה שלמה ושכל עם ישראל יתפלל עליו", אמרה היום אמו, שרי רעם בכור. הבוקר חלה הידרדרות במצבו, אולם הרופאים הצליחו לייצב אותו.

5 צפייה בגלריה
המחבלים מהפיגוע באלעד ובחי אבו שקירר ואסעד אל-ריפאעי
המחבלים מהפיגוע באלעד ובחי אבו שקירר ואסעד אל-ריפאעי
המחבלים מהפיגוע, אסעד ריפאעי וסובחי אבו שקיר
כוחות הביטחון ממשיכים גם בשעות אלה במצוד אחר המחבלים. במשטרה פועלים לפי שתי הנחות עבודה: הראשונה היא שהשניים מסתתרים באזור אלעד, והשנייה היא שהם נמלטו באמצעות רכב שאסף אותם מהאזור. בשעות הצהריים הגיעו כוחות משטרה גדולים לסריקות בעיר ראש העין והתמקמו בשטח פתוח שמוביל להרי השומרון. עם הכוחות נמנו שוטרים ולוחמי ימ"מ.
בצהריים אמר אביו של אסעד ריפאעי, אחד מהמחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, כי בנו לא עונה. "אנשים התחילו לשאול שאלות. ישראל פרסמה תמונות שלו באשמת ביצוע הפיגוע. אני אומר שזה לא הגיוני. הוא נסע לעבוד ברמאללה עם חבר שלו סובחי. הם לקחו פרויקט חשמל באלעד – וזהו זה. אף גורם רשמי לא פנה אלינו", הוא אמר.