בית המשפט העליון התיר הבוקר (יום ג') לפרסם כי ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין נעצר ונחקר בחשד למעורבות ברצח נהג המונית אבי אדרי בשנת 1990, כחלק מפרשת משמרות הצניעות בקהילת "שובו בנים".
3 צפייה בגלריה
מאיר רובינשטיין ראש העיר החשוד במעורבות בפרשת הרצח וההיעלמות לפני 30 שנה מובא להארכת מעצרו
מאיר רובינשטיין ראש העיר החשוד במעורבות בפרשת הרצח וההיעלמות לפני 30 שנה מובא להארכת מעצרו
רובינשטיין בבית המשפט, בחודש שעבר
(צילום: רפי קוץ)
רובינשטיין נעצר בחשד לרצח וקשירת קשר לפשע לפני כשלושה שבועות. לפי החשד, הוא הכיר את המעורבים שנעצרו בפרשה בצעירותו. החוקרים הפתיעו את ראש העיר במשרדו בשעות הצהריים ומשם נלקח למשרדי המשטרה במגרש הרוסים בירושלים. עם הגעתו התבשר ראש העיר כי הוא חשוד ברצח ובקשירת קשר לביצוע פשע. הוא נחקר כארבע שעות ולאחריהם הודיעה לו המשטרה כי יישאר במעצר. מכריו של סיפרו ל-ynet עם מעצרו כי מאז התפוצצות הפרשה הוא שומר על שתיקה מוחלטת בגלל הקשר שהיה לו לאנשי קהילת "שובו בנים".
אחרי שמעצרו הוארך מעת לעת, רובינשטיין שוחרר בתחילת החודש אחרי שהמשטרה הגיעה למבוי סתום בחקירת הרצח. יחד עמו שוחרר ראש קהילת "שובו בנים" אליעזר ברלנד, והוא שב לריצוי מאסרו בגין עבירות אחרות.
3 צפייה בגלריה
אבי אדרי ז"ל
אבי אדרי ז"ל
אבי אדרי ז"ל, שנרצח ב-1990. החקירה במבוי סתום

שופט העליון יוסף אלרון, שהתיר לפרסם הבוקר את שמו של רובינשטיין, לבקשת עורכי הדין תמיר גליק ומאיה כץ משרד ליבליך מוזר גליק, קבע כי "המבקש חשוד במעורבות בעבירה החמורה ביותר בספר החוקים – עבירת הרצח. הנזק שייגרם למשפחתו אינו חמור יותר מנזקן של משפחות אחרות בנסיבות העניין – באופן אשר בתורו, מוביל לעבר התרת פרסום פרטיו. שיקול היותו של המבקש איש ציבור מוביל לכך שאמנם הפגיעה שתגרם לו מפרסום שמו אכן עשויה להיחשב כ'נזק חמור' ותהא קשה יותר מזו שתיגרם לאחר שאינו איש ציבור, אך מנגד, עוצמת האינטרס שבפרסום שמם של אלו היא רבה יותר".
עוד קבע אלרון כי "עניין ציבורי מיוחד מצוי במקרה שלפניי – זהות המבקש כראש עיר מכהן, הנבחר באופן ישיר על ידי הציבור וממשיך למלא תפקיד ציבורי אף בשעה זו; מהות המעשים בהם חשוד; והעובדה כי עדיין מתבצעות פעולות חקירה בעניינו, מטות את הכף לעבר התרת פרסום שמו – בשים לכך שכאמור, הכלל המנחה הוא עיקרון פומביות הדיון, הכולל פרסום שמותיהם של המעורבים בהליך הפלילי".
עורכי הדין גלעד יצחק בר-טל וירון דוד מסרו בשם משפחתו של ניסים שטרית: "לא ניתן להשלים עם מתן חנינה בפועל למעורבים בפרשות מזוויעות, מהחמורות שידעה המדינה. בדיוק כמו בפרשת רצח הנער ניסים שטרית שבה שמונה מתוך 10 מהמעורבים ברצח מסתובבים חופשי בינינו ולמעשה 'קיבלו חנינה' בגלל סיבות טכניות של התיישנות. אנו קוראים למערכות האכיפה להגיש כתבי אישום כנגד כל המעורבים, ללא יוצא מן הכלל. דמם של הנרצחים לא יהיה עוד להפקר". נדגיש כי רובינשטיין היה חשוד בפרשת הרצח של אדרי בלבד.
3 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד נוסף בחשד למעורבותם במקרי רצח והיעדרות שהתרחשו באזור ירושלים לפני עשרות שנים
הארכת מעצר לחשוד נוסף בחשד למעורבותם במקרי רצח והיעדרות שהתרחשו באזור ירושלים לפני עשרות שנים
בנימין זאבי, הנאשם ברצח ניסים שטרית
(צילום: יואב דודקוביץ' )
במסגרת הפרשה, הוגשו בשבוע שעבר כתבי אישום בגין רצח ניסים שטרית ב-1986. הנאשמים הם ברוך שרביט ובנימין זאבי, בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי. חקירת הירצחו של אדרי, שכאמור הגיעה למבוי סתום, עדיין לא הסתיימה.

סנגורו: "קשור לרצח כמו שהוא קשור לרצח ארלוזורוב"

סנגורו של רובינשטיין, עורך הדין אריאל עטרי, מסר בעבר כי "הקשר של ראש העיר לרצח הוא כמו הקשר שלו לרצח ארלוזורוב". בריאיון לאולפן ynet אמר: "העובדה שהוא שוחרר ממעצר בלי שהוגש נגדו כתב אישום מדברת בעד עצמה ומסייעת לו אני חושב שזו האמירה הכי טובה של בית המשפט שמלמדת שאין לו שום קשר לפרשה".

לדבריו, שמו הותר לפרסום על אף שהוא "חף מפשע". "הכלל הוא שגם אם אין לך קשר וגם במקרה שנסגר נגדך תיק ובית המשפט העליון כותב את זה בהחלטה גם אז הם מפרסמים", טען. הוא הודה: "ניסינו למנוע את הפרסום, נכון. זה אף פעם לא נעים"
- איך הוא ממשיך לכהן בתפקידו איך זה עובד מול הציבור שלו?
"כרגיל, כמו כל אדם חף מפשע. הציבור שסביבו יודע שהוא חף מפשע, ובית משפט שחרר אותו כי הוא חף מפשע ולכן הוא מרגיש מאוד נוח עם זה".