צעיר ישראלי כבן 25 נפצע אמש (שישי) באורח קל מירי בזמן שישב בסוכה בחצר ביתו בבית אל שליד רמאללה. הצעיר נורה בידי שני מחבלים שפתחו באש ממרחק של כ-300 מטרים, בפאתי מחנה הפליטים הסמוך ג'ילזון. לוחמי גדוד 890 של הצנחנים ערכו באותה שעה מארב במקום עקב התרעה על כוונה לבצע פיגוע ירי - והכוח זיהה את המחבלים וחיסל את אחד מהם. המחבל השני ברח עם הנשק, ונלכד הבוקר.
9 צפייה בגלריה
מוחמד עודה במעצרו
מוחמד עודה במעצרו
המחבל מהפיגוע בבית אל שנלכד הבוקר. שותפו חוסל
(צילום: דובר צה"ל)
9 צפייה בגלריה
עימותים בכפר קראווה בני חסאן
עימותים בכפר קראווה בני חסאן
עימותים בכפר קראוות בני חסן, היום
בעימותים שהתפתחו בצהריים בכפר קרוואת בני חסן שבאזור שכם השתתפו עשרות מתפרעים, ושניים מהם נפצעו באורח קשה מירי צה"ל. בצבא אמרו כי החשודים יידו אבנים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעי לפיזור הפגנות ובנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר מפר סדר מרכזי. כתוצאה מזריקת האבנים, לוחם צה"ל נפצע באורח לא דחוף, טופל בזירה ולא נזקק לפינוי לבית חולים. יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה היום כי על שר הביטחון גנץ "לרסן ולמתן את חיילי צה"ל", שכן לדבריה, "יש עלייה מטורפת במספר ההרוגים הפלסטינים בשנה האחרונה. אנחנו צריכים למנוע מחיר דמים כי גם אנחנו משלמים את מחיר הדמים".

ווליד בן ה-14 נפגע מירי תועה, מצבו אנוש

בג'סר א-זרקא נפצע אמש באורח אנוש ווליד סאמי שהאב, נער בן 14 בלבד, שנפגע מירי תועה לאחר שקנה פיצה יחד עם אחותו הקטנה ממנו בחמש שנים. אלמונים ירו לעבר בניין, ושני האחים הצעירים, שבדיוק יצאו מהפיצרייה, מצאו את עצמם בזירת הירי. ווליד נפגע מאחד הקליעים ואושפז במצב אנוש בבית החולים הלל יפה בחדרה.

אמו של ווליד, סמירה שהאב, שחזרה בשיחה עם ynet: "בני ואחותו בת ה-9 נכנסו לקנות פיצה, ואחרי שיצאו מבית העסק אלמונים ירו למבנה ופצעו את הילד שלי. אחותו תפסה אותו בידה. היא הרגישה בסכנת חיים והתחבאה במקום רחוק מהירי". לאחר מכן השניים מיהרו לאמם, שסיפרה: "אחרי שהילד שלי נורה הוא בא אליי ואמר לי 'אמא אני מרגיש שמשהו פגע בי'. לאחר מכן הוא איבד את הכרתו ופונה לבית החולים".

חודשיים אחרי ניסיון הרצח: מת גבר שהוצת בשנתו

בבית החולים תל השומר נקבע הבוקר מותו של ראפע הרשה, תושב מייסר בשנות ה-50 לחייו - חודשיים אחרי שצעיר שעימו היה מסוכסך הצית אותו לכאורה בשנתו.
9 צפייה בגלריה
ראפע הרשה
ראפע הרשה
ראפע הרשה
נגד הצעיר, מוחמד אבו עביד (22), גם הוא תושב מייסר, הוגש בשבוע שעבר כתב אישום בגין ניסיון רצח - ועל פי הערכת המשטרה הוא יואשם כעת ברצח.

שגריר ישראל בפולין זומן לשיחת הבהרה

שגריר ישראל בפולין, יעקב ליבנה, זומן לשיחת הבהרה במשרד החוץ הפולני לאחר שטען כי הפולנים מונעים את הגעת משלחות הנוער למדינה. באירוע לציון 79 שנים למרד במחנה ההשמדה סוביבור אמר כי "הצעירים שלנו הם המפתח לעתיד. קשה להבין מדוע ב-2022 עדיין מונעת פולין ממשלחות ישראליות לבקר באתרי הזיכרון לשואה. יש לפתור בעיה זו בהקדם האפשרי".
המחלוקת סביב מסעות התלמידים לפולין, לפי משרד החוץ הפולני, קשורה בכך שהם מלווים במאבטחים ישראלים חמושים - בניגוד לדרישות ורשה, ובפולין הכחישו מכל וכל קשר לתכנים המועברים במסעות. סגן שר החוץ של פולין אמר אתמול: "אני מצר על כך שהשגריר בחר לתקשר איתנו דרך נאומיו הפומביים - ובנוסף להטעות את הציבור בנוגע לסיבה שבגינה המסעות לא מתקיימים. כדי להבהיר בפניו את המצב, הוא יזומן לשיחה ביום שני. אנחנו מוכנים לקבל בברכה קבוצות ישראליות אפילו החל ממחר, אך נהלי הבטיחות צריכים להיות זהים למדינות אחרות - כלומר הגעה ללא חמושים. יש להתייחס לפולין על פי אותו תקן".

אסון בטורקיה: 40 הרוגים בפיצוץ במכרה פחם

לפחות 40 בני אדם נהרגו בפיצוץ שאירע אמש במכרה פחם בעיר עמאסרה שבמחוז ברטין בצפון טורקיה. כך הודיע מושל המחוז. מוקדם יותר ציין שר הבריאות הטורקי פארטין קוג'ה כי עוד 17 בני אדם נפצעו, בהם 8 שהועברו ליחידות טיפול נמרץ. על פי הדיווחים כמאה עובדים שהו במקום, 58 מהם חולצו בחיים, ומתבצעים חיפושים לאיתור נעדרים נוספים שאולי עדיין לכודים מתחת להריסות.
הפיצוץ התרחש כ-300 מטרים מתחת לפתח המכרה. על פי מושל מחוז ברטין, נורטאק ארסלן, במקום נלכדו עשרות עובדים ששהו כ-300 מטרים מתחת לפתח המכרה, ועוד חמישה ששהו כ-350 מטרים מתחתיו.

פוטין: אין חרטות, לא רוצה להשמיד את אוקראינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הצהיר אתמול כי אין בו חרטות על הפלישה לאוקראינה, ואמר כי לעת עתה אין צורך ב"מתקפות מסיביות" נוספות על אוקראינה אחרי מתקפת הטילים הנרחבת והחריגה ביום שני האחרון כנקמה על הפיצוץ בגשר קרים.
9 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסיבת עיתונאים אסטנה קזחסטן
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסיבת עיתונאים אסטנה קזחסטן
"קטסטרופה גלובלית אם יתרחש עימות ישיר". פוטין
(צילום: AFP)
במהלך מסיבת עיתונאים באסטנה, בירת קזחסטן, נשאל פוטין אם יש לו חרטות כלשהן, והשיב בשלילה: "אני רוצה להיות ברור – מה שקורה היום לא נעים, בלשון המעטה, אבל היינו מקבלים את אותו דבר גם מאוחר יותר, רק בתנאים גרועים יותר עבורנו, זה הכול. לכן פעלנו נכון ובזמן הראוי". פוטין, שנשמע מפויס מהרגיל, עדיין הזהיר את המערב מהתערבות לטובת קייב - והוסיף כי עימות ישיר בין כוחות נאט"ו לכוחותיה של רוסיה יביא ל"קטסטרופה גלובלית".

שיא מטיילים: 380 אלף יצאו לשמורות הטבע והגנים

עומסי מטיילים כבדים נרשמו היום בכמה מוקדים ברחבי הארץ, לאחר שכ-380 אלף בני אדם פקדו את שמורות הטבע והגנים, מספר שיא של מטיילים ביום אחד. לפי רשות הטבע והגנים האתרים המובילים היו קיסריה, שמורת עין גדי, גן לאומי ירקון (תל אפק), מצדה ושמורת הבניאס. כ-8,000 לינות נרשמו בסוף השבוע בחניוני הלילה השונים.

והתחזית למחר? מחר תחול התחממות ומידות החום יעלו במעט. במהלך היום ייתכן גשם מקומי שילווה בברקים ורעמים, אבל במרבית שעות היום לא צפוי לרדת גשם. ביום שני עדיין ייתכן גשם מקומי, בעיקר באזור החוף.