החיכוכים בתוך הקואליציה השברירית שלו הולכים וגוברים לקראת ההצבעה הסופית על אישור תקציב המדינה, אך בשיחה עם חברי סיעת ימינה העדיף ראש הממשלה נפתלי בנט להתמקד דווקא במתקפות החיצוניות מצד האופוזיציה – וקרא לאנשיו "להפסיק להתנצל" על החלטתם להצטרף לממשלה יחד עם מפלגות במרכז ובשמאל, ובכך "להציל את המדינה", כלשונו.
"אני רוצה לומר לכם משהו מהלב", אמר בנט בישיבת סיעת ימינה בכנסת, שבה חברים שבעה חברי כנסת, אם כי ח"כ עמיחי שיקלי נחשב לחלק מהאופוזיציה. "אנחנו מתחילת הדרך תחת קמפיין פייק בעוצמות קשות ביותר. האופוזיציה מעלה הצעות חוק פופוליסטיות, כל הדברים שהם הזניחו ופחדו לטפל בהם משך שנים. אני מבין כמה זה קשה ומאתגר ברמה הרגשית והאישית, אבל אני מבקש מכם להתבונן במציאות, להרים את הראש מהטוויטר", הוסיף בנט.
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
ראש הממשלה נפתלי בנט. "להיגמל מהניסיון להצטדק, זה לא יעזור"
(צילום: AFP)
ראש הממשלה טען כי "הקמת הממשלה הזאת היא מעשה פטריוטי בצורה בלתי רגילה. אנחנו לא צריכים להתנצל בפני אף אחד על שום דבר. היינו מגיעים לעוד בחירות חמישיות ושישיות, והקרע בעם והשיתוק המוחלט היה נמשך. הצלנו את מדינת ישראל".
לדבריו, "אין נושא שאנחנו נוגעים בו ולא מוצאים הזנחה. פשוט הזנחה כדרך חיים: מהנגב דרך מחירי הדיור ועד לביטחון. אנחנו מטפלים. צריך להסתכל על רוב מדינת ישראל שמיום ליום יותר מרוצים. אנחנו צריכים להיגמל מהניסיון להצטדק. זה לא יעזור. אנחנו צריכים להתמקד רק בעשייה שלנו. אני לא מתנצל כי אין לי על מה. לא שיניתי את הערכים שלי. אף אחד מאיתנו לא עשה זאת".
בנט התגאה בפעולותיה של הממשלה הצעירה, ואמר: "תראו מה עשינו בארבעה חודשים, הוצאנו את המדינה מסחרור, הוצאנו את המדינה מגל הדלתא". באופן שמזכיר מעט את ההתפארויות של קודמו בנימין נתניהו בגלי הקורונה הקודמים, גם בנט טען להצלחה עולמית בכל הנוגע למאבק בנגיף: "תראו מה קורה בעולם עם גל הדלתא. אנחנו מייעצים לכל העולם איך לצאת מזה. זה דבר נהדר ליחסי החוץ של ישראל".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בוועידת השלטון המקומי לחדשנות
בנימין נתניהו בוועידת השלטון המקומי לחדשנות
נתניהו. בנט תקף את הממשלה הקודמת: "הזנחה כדרך חיים"
(צילום: מוטי קמחי)
הוא הביע ביטחון ביכולתה של הקואליציה לאשר את תקציב המדינה באופן סופי בכנסת, ולדבריו "אנחנו הולכים להעביר תקציב עם חוק הסדרים חסר תקדים. אנחנו הולכים על מהלך של התעצמות, של בניין הכוח של צה"ל בהיקף שלא היה, אנחנו הולכים להתעצם כדי להיות מעל כל אויבינו. אגיד לכם משהו – הכסף שחסכנו בלי סגרים יילך לביצור היכולות הביטחוניות של מדינת ישראל לשנים. מיליארדים. ואני לא רוצה לפרט פה".
הוא המשיך להתפאר בתוכניות האחרונות שאישרה הממשלה, ובהן רפורמת הייבוא והתוכניות לפיתוח חברתי של המגזר הערבי ולמאבק בפשיעה המשתוללת בו: "מה הפשע שלנו? שהורדנו מחירים למען הציבור? שאנחנו נלחמים בפשיעה הערבית והקצנו לצורך זה 2.5 מיליארד שקלים? שאנחנו מורידים מחירים של עגלות, של בקבוקים, של מילקי?".
מוקדם יותר תקף את בנט יו"ר האופוזיציה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו. "בנט עושה הכול כדי להישאר ראש ממשלה ייצוגי על מנת לאפשר עוד שנתיים ללפיד להיכנס לכס ראש הממשלה", אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד. הוא תקף גם את שותפתו של בנט בהנהגת ימינה, שרת הפנים איילת שקד. "ראינו אתמול את הבליץ הכאילו היסטרי של איילת שקד. איזו הצגה. איילת המתייסרת שתמיד מתמסרת בסוף לשמאל. הם חושבים שהם יכולים להמשיך לדבר ימין וללכת עם השמאל, זה לא עובד על אף אחד. זה לא עובד על הבוחרים שלהם ואפילו לא עובד על חלק מהאנשים בסיעה שלהם".

"בנט מעביר סכומי עתק לתנועה האסלאמית כדי לשמור על הישרדותו הפוליטית", הוסיף ראש הממשלה לשעבר. לא סתם רע"מ קראו לתוכנית הזו 'נאהדה', שם שהוא מותג עולמי של האחים המוסלמים. לזה יש כסף, לא לחיילים, לא לרופאים ולא להורדת מסים". יש להדגיש כי חרף דבריו של נתניהו, ורצונה של רע"מ לקרוא לתוכנית "נהאדה" ("התעוררות" בעברית), הוחלט בסופו של דבר לוותר על השם הזה ולקרוא לה בערבית "תאקַדּום", "קידמה" בעברית. תוכנית החומש הזו תכלול השקעות בסכום כולל של 30 מיליארד שקלים בשורת תחומים חברתיים, כלכליים ותשתיתיים. לצד זאת אושרה תוכנית נפרדת, בסך 2.5 מיליארד שקלים, למאבק בפשיעה במגזר הערבי.
בישיבות הסיעה היום בכנסת התגלעו גם אותן מחלוקות גוברות בתוך הקואליציה השברירית. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מתח ביקורת מרומזת על ההחלטה לקדם בנייה של יותר מ-1,300 יחידות דיור בהתנחלויות, ובפתח ישיבת הסיעה שלו אמר כי ביקש ש"בפעם הבאה אהיה בחדר בזמן החלטה בנושאים כאלה". בהמשך תקפה יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי את ההחלטה של שר הביטחון בני גנץ להכריז על ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור, ואמרה שהיא "גרמה לנזק גדול לישראל". בכחול לבן תקפו את מיכאלי בחזרה: "מציעים למרב מיכאלי שלא מכירה את הפרטים, לא להפריע למלחמה בטרור".