ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לעצור מינוייי קבע של ראשי אגפים בשב"כ, שעליהם החליט ראש הארגון רונן בר. המינויים האלה מתעכבים מאחר שנתניהו מבקש לבחון אותם לעומק.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, דדי ברנע ורונן בר
בנימין נתניהו, דדי ברנע ורונן בר
נתניהו ובר
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
משירות ביטחון כללי נמסר בתגובה: "מינוי ראשי אגפים מהווים את תחילתו של תהליך ניהול כוח האדם הארגוני. כפי שפורסם בעבר, במסגרת סבב המינויים מונו חמישה ראשי אגפים אשר ייכנסו לתפקידם בקיץ. בכוונת ראש השירות להשלים את יתר המינויים בימים הקרובים".
מלשכת רה"מ נמסר בתגובה: "ראש הממשלה אחראי על מינויי בכירים בארגונים שנמצאים תחת אחריותו הישירה בשב"כ ובמוסד. הם ייעשו בשיקול דעת, באחריות ובמועד המתאים".
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר כי "בהמשך לפנייתי לראש הממשלה לעצור את המינויים, אני מברך על החלטתו. הפיקוד הבכיר במערכות הביטחון צריך להתמנות על ידי ראשי המערכות החדשים שלא היו חלק מהמחדל של 7 באוקטובר ושיביאו רוח חדשה של התקפיות, יוזמה וקטלניות".

קיימת חשיבות עליונה להשלמת מינויי הבכירים, בפרט בתקופה רגישה זו שהוגדרה כשנת מלחמה בשב"כ, ובשים לב להשלכה הישירה על תנועת כוח האדם בכלל האגפים והדרגות בשב"כ. ראש השב"כ רונן בר פנה בנושא לראש הממשלה, כנהוג, על אף שהדבר אינו קבוע בחוק. מעולם לא קרה שראש הממשלה עיכב או לא אישר מינויים בשב"כ.
האזורים בשב"כ המעורבים באירועים שהובילו ל-7 באוקטובר הם מצומצמים, והאנשים המעורבים בתחקיר המתקיים כעת אינם חלק מהסבב. כלל האנשים שראש השב"כ מבקש למנות אינם קשורים או מעורבים באירועי 7 באוקטובר.
כלל ראשי האגפים שמסיימים עוזבים בקיץ בשל סיום קדנציה ולאחר הארכות. השב"כ אינו יכול לתפקד ללא ראשי אגפים, ולכן מינוי זמני של ראשי אגפים אינו עומד על הפרק.
יוצאי שב"כ להגנת הדמוקרטיה מסרו: "צה"ל השלים לפני ארבעה ימים סבב מינוים מחויבי מציאות בזמן לחימה. הערב פורסם שנתניהו מונע סבב מינוים בשב"כ כשברור לכל שבמובן הזה אין שום הבדל בין שב"כ לצה"ל. ההבדל היחיד הוא בין גלנט לנתניהו. בגלנט נותרה עדיין אחריות לאומית, לנתניהו יש אחריות אך ורק לשלמות הקואליציה".
בשבוע שעבר הודיעו גם בצה"ל על שורת מינויים חדשים, שגררו ביקורת בקואליציה. את ראש אמ"ן האלוף אהרן חליוה, שהודיע על התפטרותו בעקבות אחריותו לטבח, יחליף ראש חטיבת המבצעים תא"ל שלומי בינדר - ואת מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס יחליף תת-אלוף אבי בלוט. כמו כן, מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס, ימונה לתפקיד מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון בזרוע היבשה; מפקד עוצבת געש, תת-אלוף דוד (דדו) בר כליפא, ימונה לתפקיד ראש אגף כוח האדם; וראש מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית באגף התקשוב, תת-אלוף אביעד דגן, ימונה לתפקיד ראש אגף התקשוב. השלושה יועלו לדרגת אלופים.