בצל גל הטרור שחווה ישראל מתחילת החודש שעבר, והמשך סיכול הפיגועים על ידי מערכת הביטחון, ישראל טרם אישרה את ההקלות שלרוב ניתנות לאוכלוסייה הפלסטינית בתקופת צום הרמדאן, שהחל היום (שבת). כיוון שהן רלוונטיות בעיקר לימי התפילה ביום שישי, במערכת הביטחון צפויים לקבל החלטה רק בתחילת או באמצע השבוע הבא, ושר הביטחון בני גנץ ציין הערב כי הדיון בנושא נמשך. בין היתר, מדובר בהיתרי כניסה כדי להתפלל במסגד אל-אקצה בירושלים, או בביקורי משפחות.

4 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות צה"ל בחטמ"ר מנשה במהלך השבוע
תיעוד מפעילות צה"ל בחטמ"ר מנשה במהלך השבוע
פעילות צה"ל ביהודהושומרון במהלך השבוע
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות צה"ל בחטמ"ר מנשה במהלך השבוע
תיעוד מפעילות צה"ל בחטמ"ר מנשה במהלך השבוע
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות צה"ל בחטמ"ר מנשה במהלך השבוע
תיעוד מפעילות צה"ל בחטמ"ר מנשה במהלך השבוע
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות צה"ל בחטמ"ר מנשה במהלך השבוע
תיעוד מפעילות צה"ל בחטמ"ר מנשה במהלך השבוע
(צילום: דובר צה"ל)
"לצערי אנחנו נמצאים בתקופה קשה של מתקפות טרור על אזרחי ישראל - מציאות שלא נוכל להשלים איתה, ואנו פועלים מולה בעוצמה ובנחישות", אמר גנץ בסרטון שפרסם בכיתוביות בערבית, ומיועד לאוכלוסייה הפלסטינית. "אנחנו בוחנים בימים אלו איזה צעדים נוכל לממש לקראת הרמדאן - בכדי לאפשר לכם לחגוג את החג בצורה הטובה ביותר, תוך שאנו שומרים קודם כל על הביטחון".
בפנייה שלו לפלסטינים בירך גנץ את הפלסטינים בברכת "רמדאן כרים", אך הזהיר מההשלכות של הפיגועים והמשך ניסיונות החבלה: "בתקופה האחרונה אנו מקדמים בתיאום עם הרשות הפלסטינית שורה של מהלכים שנועדו לשפר את איכות החיים והכלכלה ביהודה ושומרון וברצועת עזה - מהלכים שהטרור מאיים על היכולת לקדם אותם, ושנוכל להמשיך ולעבוד עליהם רק אם יחזור השקט ותחזור היציבות הביטחונית. אנחנו רוצים בכך, אני בטוח שגם רוב הפלסטינים מעוניינים בכך".
גנץ הוסיף, בסרטון שפורסם בדף הפייסבוק בערבית של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן: "ברוח הזו, אני מאחל לכולנו שהחג הקרוב יהיה חג של שלווה, של נחת עם משפחות ושל בריאות. כול עאם ואינתו בח'יר".

במקביל, גנץ התייחס גם לחיסול חוליית המחבלים הלילה ליד ג'נין, על ידי צוות ימ"מ שפעל בהכוונת שב"כ. בהיתקלות נפצע קשה סגן-ניצב ש', מפקד פלגה בימ"מ, ועוד שלושה לוחמי ימ"מ נפצעו קל. "אני מבקש לשבח את לוחמי הימ"מ, צה"ל והשב"כ שפעלו לפנות בוקר באומץ ובנחישות לסכל את חוליית המחבלים בשומרון שתכננה פיגוע. במבצע נפגע מירי ש', מפקד פלגה נועז שזכיתי לפגוש בסיור שערכתי בימ"מ. ש', ניצח במאות היתקלויות וקרבות – ואני מתפלל להחלמתו ורפואתו", מסר גנץ.
"אנחנו ממשיכים כל הזמן בעבודה מסביב לשעון – בהגנה, בהתקפה ובמודיעין איכותי כדי להגן על אזרחי ישראל בכל הזירות. לא נעצור ולא נחסוך אף מאמץ מבצעי כדי להביא שקט וביטחון". את הדברים אמר בתום הערכת מצב שקיים במהלך השבת בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, ראש אמ"ץ אלוף עודד בסיוק, ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה, מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן וראש האגף המדיני-ביטחוני תא"ל (מיל') דרור שלום.
חיסול חוליית המחבלים הלילה אירע בסביבות השעה 01:30. לפי המשטרה, כחצי שעה לפני כן התקבלה "ידיעת הזהב" משב"כ אודות מיקום החוליה - שנעה באותה עת ברכב בין ג'נין לטול כרם. לקראת השעה 01:30, כוחות ימ"מ סמויים וגלויים שנערכו באזור מבעוד מועד, איתרו את החוליה בעת נסיעתה באזור הכפר עראבה. הכוחות, שנעו לעבר החוליה במהירות, זיהו אותה ובעת ניסיון מעצר הרכב המחבלים פתחו באש כבדה לעבר הלוחמים.

לוחמי הימ"מ השיבו בירי וחיסלו את שלושת המחבלים סאיב עבאהרה, חליל טוואלבה וסיף אבו לבדה, שלפי שב"כ תכננו כאמור פיגוע "בטווח זמן מיידי", וביצעו פיגועים אחרים בעבר. ברכבם של החוליה נתפסו אמצעי לחימה רבים, ובהם נשקים ורימונים. קרב היריות שבמהלכו חוסלו המחבלים, התנהל כאשר השלושה יורים מרכבם והלוחמים משיבים אש מהרכב שלהם. בשב"כ הגדירו את המחבלים "פצצות מתקתקות" אולם לא הכירו מידע קונקרטי על מתווה הפיגוע שתוכנן. עם זאת, לפי אחד התרחישים המובילים הם ניסו לחדור לשטח ישראל עם מכוניתם כדי לבצע פיגוע ירי.
המפכ"ל יעקב שבתאי ביקר אחר הצהריים את סנ"צ ש' שנפצע, וגם לוחם נוסף שנפצע בקרסול בתקרית ומצבו מוגדר קל-בינוני. "הייתי עכשיו בביקור של לוחמי הימ"מ שחיסלו לפנות בוקר חוליית מחבלים שהייתה בדרך לפיגוע בתוך מדינת ישראל", אמר שבתאי בבית החולים רמב"ם בחיפה. "זו ההזדמנות להגיד מילה טובה לשב"כ על עבודה יוצאת דופן על סיכול של פיגועי טרור בתקופה האחרונה ביחד עם צה"ל וביחד עם משטרת ישראל. יש פה שילוב מערכתי שהוא שילוב מנצח, עובדים ביחד וכל אחד בא עם היתרון היחסי שלו. הבוקר הזה הגיע לשיאו בעוד פעילות מדויקת של הימ"מ, בהכוונה של השב"כ עם המעטפת הצה"לית".
המפכ"ל הדגיש את ההערכה שהחוליה חוסלה בעת שהייתה בדרך לבצע פיגוע: "יש עוד לא מעט פעילויות שמבוצעות בימים האחרונים בצורה מאוד מאוד אינטנסיבית, ושירות הביטחון מוביל אותן. צה"ל נותן את הגיבוי, והמעטפת ומשטרת ישראל משולבת. משטרה ישראל פרוסה בכל רחבי מדינת ישראל מקצה לקצה. אנחנו משתדלים להיות בכל מקום, בכל נקודת זמן - על מנת לתת מענה ולשפר את תחושת הביטחון של התושבים. ראינו את השוטרים האמיצים וזה ההזדמנות להגיד תודה ומילה טובה לכל שוטרי משטרת ישראל ולוחמי ולוחמות מג"ב, שמקריבים את עצמם יום יום שעה שעה, כל ימות השנה - ופה בשבוע הזה יצא לציבור קצת להיחשף אליהם יותר. נעשה כל שביכולתנו על מנת לתת את המענה הטוב ביותר להגנה על אזרחי מדינת ישראל ונשתדל לעשות את זה בצורה הכי מקצועית שיכולה להיות".