יממה לאחר שנעצר כי לא עמד בתנאי השחרור שלו ושוחרר כעבור כמה שעות, בית משפט השלום בראשון לציון החליט להעניק הבוקר (רביעי) לבעלי בית"ר ירושלים משה חוגג ולמשטרה שבעה ימים כדי לקיים משא ומתן באשר לאופן שבו ישלם איש העסקים את הערבות בסך עשרה מיליון שקלים שטרם הפקיד. זאת לאחר שביומיים האחרונים הפקיד חוגג 2.5 מיליון שקלים מתוך העשרה - מיליון וחצי שלשום ומיליון נוספים אתמול לאחר ששוחרר, כפי שקבע בית המשפט כתנאי לשחרורו.
אפשרות שעלתה בדיון היום, שאותו ניהל השופט מנחם מזרחי, היא שבמקום ערבויות כספיות יפקיד חוגג, שחשוד בעבירת מין ובהונאות כלכליות, נכסים בעלות של עשרות מיליוני שקלים. נציגי המשטרה טענו בדיון כי הנכסים שהציעו עורכי דינו של חוגג, שמוערכים על ידם בכ-17 מיליון שקלים, אינם נכסים טובים ולא יכולים לשמש לצורך הערבות. סנגוריו של חוגג, עורכי הדין עמית חדד ומשה מזור, טענו כי לחוגג אין כסף להעמיד לערבות ושלא ניתן לרשום את הכסף בצורה נזילה.
3 צפייה בגלריה
משה חוגג בבית המשפט
משה חוגג בבית המשפט
יקיים משא ומתן עם המשטרה. חוגג בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
השופט מזרחי הגיב בבוטות לבקשה של חוגג. "הטענות של חוסר כלכלי לא מובנת פה. הייתי מצפה לקבל פה דוחות מרואה חשבון וראיות אחרות". על כך השיבו סנגוריו של חוגג: "היחידה החוקרת מכירה היטב את נכסיו והחברות שלו, כל החברות שלו לפני חדלות פירעון. היחידה החוקרת מכירה שאין בחשבונות המשיב דבר, כולם תפוסים, אין לו כסף אדוני. מרשי נעצר ואם היה לו כסף הוא היה מביא את זה. אתמול הוא הוסיף מיליון".
למשמע הסבר זה השיב השופט: "תסביר לי את הקסם הזה", ועו"ד מזור טען: "היחידה החוקרת ידעה שנפקיד את הכסף שהופקד אתמול, ומה שעיכב את זה זו הערבות הבנקאית. אנחנו לא משחקים משחקים ולחלוטין משוועים לכל אגורה פשוטה. את העשרה מיליון הקודמים שהוא הפקיד הוא קיבץ מחברים ומשפחה. אם היה לו את הכסף הוא לא היה מבקש ארכות, הוא לא היה לוקח סיכון ונעצר. יש 2.5 מיליון שהוא הפקיד, יש נכסים בעלות של עשרה מיליון ויש לנו ארבע חנויות שאנחנו מוכנים לשעבד ששוות 3.7 מיליון שקלים".
3 צפייה בגלריה
משה חוגג בבית המשפט
משה חוגג בבית המשפט
משה חוגג בבית המשפט, היום
(צילום: יריב כץ)
במהלך הדיון חבר ילדות של חוגג הציג את חשבון הבנק שלו והציע לחתום על ערבות עבורו, אך הצעה זו בוטלה על ידי השופט משום שלא היו לפניו כל המסמכים שמצביעים על יכולותיו הכלכליות של החבר.
עו"ד עמית חדד פנה לשופט והציג פתרון אחר - להעמיד לערבות את בית הוריו של חוגג וחנויות של אחותו. "התכלית של ערבויות היא שהוא לא יברח מהארץ, זו הרתעה. יש הרתעה יותר גדולה מבית הוריו וחנויות של אחותו? יש פה נכסים ב-17 מיליון שקלים, הרבה יותר מהערבות. בית המשפט בעבר הקל על המבקש כשאמר 'גם כסף וגם נכסים'".
השופט מזרחי אמר בתגובה ש"התכלית היא שהוא לא יברח מהארץ". השופט הציע שבמסגרת המשא ומתן יבדקו במשטרה האם אפשר לשחרר לחוגג חלק מהסכום שנתפס על ידיה, מה שיעזור לו לשלם את הערבות. "תביאו לי הצעה מסודרת, מה שלא הבאתם לי עד כה", אמר השופט. "עכשיו זה עוד לא מוכן. אני רוצה שתביאו רואה חשבון שיסביר את מצבו הכלכלי, ושתגידו לי מאיפה צצו מיליון שקל". בתגובה הסביר עו"ד מזור כי כל עשרת המיליון הראשונים שהיו בערבות חזרו לבעלים השונים שעזרו לו, ושאז הוא פנה למשפחה במטרה שיעזרו לו.
3 צפייה בגלריה
עו"ד עמית חדד
עו"ד עמית חדד
הציע להעמיד לערבות את בית הוריו של חוגג. עו"ד עמית חדד
(צילום: יואב דודקביץ' )
השופט אמר למשטרה שאפשר להגיע להבנות, וטען: "הוא רק בגדר חשוד כרגע. לא פעם נפגשנו אחרי חמש שנים והכול נזיל". הוא החליט לתת לצדדים שבוע לקיים מו"מ, שבמהלכו חוגג לא יהיה במעצר. "אני מעניק לצדדים ארכה לנהל מו"מ, ואם החשוד מבקש להגיש בקשה לעיון חוזר מומלץ שיתמוך בה בתצהיר, ראיות ומסמכי רואה חשבון. אם מציגים נכס לשעבוד, ברור שזה ייעשה לאחר חוות דעת שמאית. ניתן להוציא צווי יציאה מהארץ לאשתו ולילדיו. אם מציעים ערבות צד ג' של אדם אמיד, אותו אדם יתעל את ערבותו לערבות בנקאית".
חוגג נעצר לראשונה בנובמבר האחרון, במסגרת חקירה פרשת "המשחק הגדול", שבה נחשד בשורת עבירות מין ובהונאה כלכלית במטבעות קריפטוגרפיים. אחרי 29 ימים במעצר במתחם כלא הדרים, הוא שוחרר למעצר בית.
פרשת "המשחק הגדול" החלה כחקירה סמויה בתחום הכלכלי, בחשד להונאה בהיקף של מאות מיליוני שקלים, אך במהלכה עלו אותם חשדות לעבירות מין ונתפסו סרטונים שצולמו בדירת יוקרה בתל אביב. בעבר נחשף ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי דירת תענוגות של חוגג, שמומנה מכספי החברות שלו, שימשה לפי החשד לאירוח דוגמניות וצעירות שצולמו ללא ידיעתן במצבים אינטימיים.

במהלך החקירות בפרשת "המשחק הגדול" הטיחו החוקרים בחוגג חשדות שקשורים לשלושה פרויקטים: ניבוי תוצאות עתידיות של אירועים בחברת סטוקס, פרויקט סירין שאמור היה לפתח טלפון חדש ופרויקט לידקוין שאמור לקשר בין עסקים על ידי פלטפורמות מסחר. לטענת החוקרים, חוגג גייס מאות מיליוני שקלים לפרויקטים הללו, אך בפועל "הבריח" לכאורה את הכסף למטרות אישיות ואחרות.
באפריל האחרון נודע ל-ynet כי לפחות עד אז במשטרה לא הצליחו לבסס את התשתית הראייתית הדרושה לכתב אישום נגד חוגג בסעיף של סחר בבני אדם, שעלה בתחילת הדרך. לעומת זאת גורם המעורה בפרטי החקירה אמר אז כי בסעיפים אחרים הושגה התקדמות משמעותית.