בית משפט השלום בחיפה האריך הבוקר (יום ה') בכמה שעות בלבד את מעצרו של הגינקולוג ד"ר גיא רופא מחיפה, שלפי החשד ביצע מעשה מגונה במטופלת ב-2016, ועדויות רבות על התנהלותו נחשפו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות". בהארכת המעצר הרביעית קבע בית המשפט כי רופא הנשים יישאר מאחורי סורג ובריח עד הערב בשעה 18:00 כדי לאפשר למשטרה לחקור אותו בעקבות תלונה חדשה שהוגשה נגדו. אחר כך הוא ישוחרר למעצר בית.
בדיון שנערך הבוקר ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של ד"ר רופא בחמישה ימים נוספים. אמש פורסם ב-ynet כי בתחנת משטרה במרכז הארץ הוגשה תלונה של צעירה שטוענת כי הגינקולוג פגע בה מינית בעת שהייתה חיילת. בבקשה שהוגשה היום לבית המשפט, לא התייחסה המשטרה לתלונה זו ונציג המשטרה אף ציין כי רופא טרם נחקר בנוגע לתלונה.
2 צפייה בגלריה
     גיא רופא מגיע להארכת מעצרו בבית משפט השלום חיפה
     גיא רופא מגיע להארכת מעצרו בבית משפט השלום חיפה
ד"ר גיא רופא
(צילום: אלעד גרשגורן)
2 צפייה בגלריה
עו"ד ציון אמיר
עו"ד ציון אמיר
עו"ד ציון אמיר בבית המשפט
(צילום: ליאור אל-חי)
עו"ד ציון אמיר, פרקליטו של ד"ר רופא, טען בתוקף כי יש לשחרר את החשוד. "אתמול ביקשתם חמישה ימי מעצר על פי החלטת הפרקליטות, וקיבלתם אתמול הארכת מעצר עד היום. בקשת המעצר מתייחסת למקרה אחד בלבד - מעשה מגונה בודד במתלוננת בשנת 2016. יש גם את התלונה משנת 2016 של חיילת בבה"ד 10 (התלונה שהוגשה אתמול). למה לא חקרתם אותו בלילה או בבוקר?".
נציג המשטרה השיב: "בתקופת קורונה יש בעיה לחקור מיידית". עו"ד אמיר טען: "אין שם הצדקה להארכת המעצר הזאת. גם טענת החשש לשיבוש היא טענת סרק - טענה שצריך למחוק אותה אלא אם יש לך יסוד סביר למעשה שיבוש. מרשי ללא עבר פלילי נעצר לפני 11 יום. הוא חי עם משפחה נורמטיבית, בן למשפחת רופאים. אביו ניהל שני בתי חולים בחיפה".
פרקליטו של ד"ר רופא הוסיף: "היו עליו פרסומים נוראיים על הרבה נשים ולאט לאט מספר הנשים ירד. אפשר את כל החקירה הזאת לעשות בלי לעצור אותו. הרופא הזה יושב במעצר ומתענה ובוכה, והיה לי חשש שהוא יעשה מעשה אובדני. התלונה אמש זה סיפור כזבים. החשוד לא דיבר איתה שש שנים ולא ידבר איתה. על זה להחזיק אותו במעצר? אבקש להורות על שחרורו".
השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב קבעה בהחלטתה כי שוכנעה שקיים חשד סביר נגד ד"ר רופא. "אכן נותרו פעולות חקירה אשר מרביתן לא בנות שימוש", ציינה השופטת בהחלטתה. "אני מאריכה מעצר עד היום ב-18:00 כדי לאפשר למשטרה לחקור אותו באשר לתלונה החדשה".
מיד לאחר סיום החקירה, יישלח הגינקולוג למעצר בית מלא בבית הוריו עד 20 בינואר. השופטת אסרה עליו ליצור קשר עם המתלוננות למשך 20 יום, אסרה עליו לעסוק ברפואה למשך 30 יום וחייבה אותו בהפקדת ערבות עצמית בסך 10,000 שקל.