בצל המתקפה האיראנית ולאחר חטיפת הספינה שעליה 17 ימאים הודים: שר החוץ ישראל כ"ץ שוחח עם מקבילו ההודי סוברהמניאם ג'אישנקר, והתריע בפניו כי איראן בונה חזית נגד הודו באזור האוקיינוס ההודי, ומשתמשת לשם כך בסודן.
המהלך האיראני נועד לסכל את החזון של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ותקוותו לבנות מסדרון יבשתי מהודו דרך סעודיה וישראל ועד אירופה. "אתם חייבים לבלום את איראן - האיום יגיע עד אליכם", אמר כ"ץ לשר החוץ ההודי. "זה הזמן להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור, ולהטיל סנקציות על פרויקט הטילים שלה".

לדברי כ"ץ, "המטרה של איראן היא לפגוע בחזון האזורי המשותף ובמסדרון התשתיות שיזמנו עם אירופה, הודו ומדינות המפרץ". הוא ביקש משר החוץ ההודי להיות חלק מהקואליציה בראשות ארה"ב, הכוללת גם את יפן ומדינות ערב המתונות, במטרה לעצור את התוקפנות האיראנית.
השיחה עם שר החוץ ההודי התרחשה לאחר בליץ שיחות של שר החוץ עם מקביליו בעולם, כולל שיחותיו עם שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון ושר החוץ הצרפתי סטפן סז'ורנה, שתוכנן נחשף ב-ynet.
בשבוע שעבר נחשף בתחקיר של סוכנות הידיעות רויטרס כי איראן העבירה בארבעת החודשים האחרונים לצבא סודן מספר רב של כטב"מים וכלי נשק נוספים מתוצרתה. סודן ואיראן כבר קיימו בעבר שיתוף פעולה הדוק, ובמשך שנים סיפקה טהרן נשק לחרטום וסייעה לה לייצר נשק משלה.
לפני כעשור וחצי נחשבה סודן גם לנתיב מרכזי שדרכו מבריחה איראן נשק לרצועת עזה, ומקורות זרים דיווחו לא פעם על הפצצות ישראליות נגד שיירות נשק שם. בשלהי שלטונו בן 30 השנים החליט הרודן הסודני עומאר אל-באשיר לזנוח את שיתוף הפעולה עם טהרן, ובמקום זאת התקרב למדינות המפרץ הערביות, הנחשבות ליריבותיה, בתמורה לסיוע כלכלי. אחרי הפלתו של אל-באשיר וחתימת הסכמי אברהם התקרבה סודן גם לישראל. כעת מתרבים הרמזים לכך ששיתוף הפעולה שלה עם איראן מתחדש, והם מעלים את התהייה איזו תמורה תקבל טהרן.