נר שני של חנוכה, והיום ה-63 להימצאותם בשבי של 138 אנשים שנחטפו לרצועת עזה: בכיכר החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב התאספו אחר הצהריים (יום שישי) מאות שקראו לשחרור החטופים. חלקם לבשו חולצות כתומות, במפגן תמיכה במשפחת ביבס. עפרי ביבס לוי, אחותו של אב המשפחה ירדן שנחטף לעזה, אמרה על אחיינה בן ה-4: "אריאל שלנו הכי אוהב גיבורי על. אני רוצה לבקש מחברי הקבינט להיות גיבורי העל שלנו, ולקבל החלטות שיחזירו אותם הביתה".
"מי האמין שנגיע לחנוכה ועוד לא נחגוג איתם?", אמרה ביבס לוי. "נר ראשון כבר עבר. אנחנו שומעים את העדויות והתנאים של השבים, וחושבים כמה הם קשים לתינוק בן 10 חודשים ולילד בן 4". הנוכחים הפריחו בלונים כתומים, וקראו לשחרורם של ירדן ושירי ביבס, וילדיהם הג'ינג'ים - אריאל בן ה-4 וכפיר בן ה-10 חודשים.


3 צפייה בגלריה
אירוע תמיכה במשפחת ביבס בכיכר החטופים והנעדרים בתל אביב
אירוע תמיכה במשפחת ביבס בכיכר החטופים והנעדרים בתל אביב
מפגן התמיכה במשפחת ביבס עם הפרחת הבלונים הכתומים, הבוקר
(צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
3 צפייה בגלריה
תרגול יוגה בכיכר החטופים, להשבתה של כרמל גת
תרגול יוגה בכיכר החטופים, להשבתה של כרמל גת
תרגול היוגה בהשראתה של כרמל גת, היום בכיכר החטופים
( צילום : גיל דיקמן)
בכיכר התקיים הבוקר גם תרגול יוגה פתוח לקהל הרחב, בהשראתה של כרמל גת (39), סטודנטית לתואר שני בריפוי בעיסוק, שנחטפה מבית הוריה בבארי ב-7 באוקטובר. שי דיקמן, בת דודתה של כרמל, יחד עם קבוצת חברות העוסקות גם הן בתחומי הטיפול השונים, הגו את אירוע התרגולים הפתוחים לאחר שנודע להן דרך עדויות חטופים ששבו במסגרת שחרור החטופים בשבוע שעבר, כי כרמל הייתה מעבירה לחטופים שיעורי יוגה ומדיטציה בשבי. במסגרת הפעילות להדהוד סיפורה של כרמל, אמש התקיים גם תרגול מדיטציית מטה בבית רדיקל בתל אביב.
למטה המשפחות, לא רחוק מהכיכר, הצטרפה היום לתמיכה נועה קירל. "אעשה כל דבר שביכולתי כדי לעזור, עד שכולם יחזרו אלינו. אני שולחת לכם את כל האנרגיות שלי ואני תמיד אתכם", אמרה להם. הזמרת הצטרפה למשפחות בהדלקת נר שני של חנוכה, ונפגשה עם עלמה אור בת ה-13, ששוחררה יחד עם אחיה נעם בן ה-17 לאחר שנחטפו מביתם בבארי. הם חזרו הביתה אחרי 50 יום בשבי חמאס בעזה. גיל בנימין, בתו של רון בנימין שנחטף לעזה, העניקה לקירל דיסקית מטעם המטה ולאחר מכן המשפחות שיתפו את סיפורם האישי.
מחאות לשחרור החטופים התקיימו היום במוקדים נוספים. על הכביש סמוך לביתו של שר הביטחון יואב גלנט במושב עמיקם הוצבה חנוכייה עם נרות כבויים. דבורה לשם (87), סבתה של רומי גונן (23) שנחטפה מהמסיבה ברעים, הגיעה לשם יחד עם יפעת קלדרון, בת דודתו של עופר ששבוי בעזה וילדיו סהר (16) וארז (13) שוחררו. קלודין גלנט, רעייתו של שר הביטחון, יצאה אל השתיים שסיפרו לה על יקיריהן וביקשו ממנה ללחוץ על בעלה להחזיר את החטופים. לשם אף נתנה לקלודין דיסקית, שאותה ענדה על צווארה.
"אני מוכנה שיכרתו את הראש שלי ושלא יפגעו בשערה מראש סינוואר. אם תיפול שערה מראשו, כל החטופים יירצחו", אמרה לשם לרעיית שר הביטחון. השתיים חיכו להגעת גלנט למקום, וכשהגיע לשם הוא ניגש אליהן ושוחח עמן. לשם אמרה כי היא מתכוונת להגיע בכל יום מימי חנוכה לביתם של מקבלי ההחלטות, ולהציב שם חנוכייה עם נרות כבויים.

3 צפייה בגלריה
דבורה לשם סבתה של רומי גונן החטופה מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט בעמיקם
דבורה לשם סבתה של רומי גונן החטופה מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט בעמיקם
דבורה לשם והחנוכייה שהציבה מול בית גלנט. נתנה לרעיית גלנט דיסקית
(צילום: שרון צור)
במקביל למחאות, נמשכו גם המחוות לאלו ששוחררו מהשבי. ב"תיכון לאומנויות" בירושלים התקיימה אתמול בצהריים שירת המונים לרגל חזרתה של מיאה ליימברג בת ה-17, ששבה מעזה עם כלבתה בלה על זרועותיה. בשירה לקחו חלק כלל תלמידי בית הספר, ששרו יחד בין השאר את השיר "אור גדול" של אמיר דדון, שעבורם מסמל את חזרתה של מיאה הביתה לפני חג החנוכה.
מנהל בתי הספר תומר בליטי-דגן אמר: "התרגשות גדולה ובעיקר אור גדול מציף את ליבנו מאז שובה של מיאה היקרה הביתה. אנו נפעמים מחוזקה ונמצאים כאן לצידה בכל עת וללא תנאי. תלמידי בית הספר התכנסו היום לשיר יחד לרגל שובה ושובו של אופיר אנג'ל, לרגל החג ולשם השבת כלל החטופים הביתה ובמהרה. כולנו אור איתן".