אזעקות הופעלו גם הלילה (בין ראשון לשני) ברחבי אוקראינה, בין השאר בקייב, וראש העיר ויטלי קליצ'קו דיווח הבוקר כי רוסיה שיגרה אחרי חצות 40 מל"טים מתאבדים לעבר הבירה. לדברי האוקראינים 22 מהמל"טים הופלו מעל העיר ועוד 18 הופלו בסביבתה ובמחוזות הסמוכים. המתקפה הלילה באה אחרי מתקפה דומה שביצעה רוסיה באוקראינה בליל השנה החדשה, ושבה נהרגו שלושה בני אדם ועוד עשרות נפצעו.

6 צפייה בגלריה
אוקראינה שרידי מל"ט רוסי שהופל עם הכיתוב שנה טובה בום
אוקראינה שרידי מל"ט רוסי שהופל עם הכיתוב שנה טובה בום
"שנה טובה!". שרידי המל"ט שהציג מפקד משטרת קייב
6 צפייה בגלריה
אוקראינה זירת תקיפה של רוסיה ב ליל השנה החדשה קייב
אוקראינה זירת תקיפה של רוסיה ב ליל השנה החדשה קייב
ליד זירת נפילה של אחד הכטב"מים בבירה האוקראינית אתמול. זלנסקי: "אין אפשרות חוץ מניצחון"
(צילום: gettyimages)
הרשויות באוקראינה מדווחות כי גם במתקפה הלילה פגעה רוסיה בתשתיות חיוניות, כפי שהיא עושה מאז אוקטובר בניסיון להשבית את מתקני האנרגיה והמים של האוקראינים וכך לגרום להם סבל קשה בשיא החורף ולאלץ אותם להיכנע. כמה מל"טים יורטו הלילה באזור מיקולאייב שבדרום אוקראינה, ועוד שלושה יורטו בדניפרופטרובסק, שם יורט גם טיל. בקייב, כך דווח, גרמה המתקפה להפסקות חשמל שמנעו מחלק מהתושבים את החימום הדרוש.
הבוקר טענה רוסיה כי גם אוקראינה שיגרה מל"ט לעבר שטחה, וכי הוא תקף מתקן אנרגיה באזור בריאנסק הסמוך לגבול בין המדינות. לדבריה לא היו שם נפגעים. בשבועות האחרונים דווח על כמה מתקפות מל"טים מסתוריות נגד בסיסים צבאיים ברוסיה, בהן כאלה שגרמו למותם של חיילים, ואוקראינה רמזה – מבלי לומר זאת מפורשות – כי היא אחראית למתקפות הללו וכי הן נקמה על מתקפות המל"טים הרוסיות. בין השאר טענה כי הפיצוצים המסתוריים בשטח רוסיה הם תוצאה של "קארמה".
המתקפה של רוסיה באוקראינה בליל השנה החדשה גררה תגובות נזעמות בעולם, ושגרירת ארה"ב בקייב ברידג'ט ברינק כתבה אתמול בטוויטר: "רוסיה ביצעה מתקפה פחדנית בדם קר נגד אוקראינה בשעות הראשונות של השנה החדשה, אבל נראה שפוטין לא מבין שהאוקראינים עשויים מברזל".
6 צפייה בגלריה
אוקראינה ירוסלב בן ה-13 מפונה אחרי שנפצע בהתקפה רוסית על מיקולאייב
אוקראינה ירוסלב בן ה-13 מפונה אחרי שנפצע בהתקפה רוסית על מיקולאייב
ירוסלב בן ה-13 מפונה אחרי שנפצע בהתקפה רוסית על מיקולאייב
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
אוקראינה התקפה של רוסיה זפוריז'יה
אוקראינה התקפה של רוסיה זפוריז'יה
הרס בזפוריז'יה אחרי מתקפת ליל השנה החדשה שביצעה רוסיה
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
אוקראינה שרידי מל"ט רוסי שהופל עם הכיתוב שנה טובה בום
אוקראינה שרידי מל"ט רוסי שהופל עם הכיתוב שנה טובה בום
"זה לא בחזית, זה מגרש ספורט". תמונת שברי המל"ט שפרסמה משטרת קייב
מפקד משטרת קייב אנדריי נביטוב פרסם תמונה שבה הציג שרידי מל"ט שהופל בבירה במתקפה של ליל השנה החדשה, שרידים שעל אחד מהם נכתב ברוסית בכתב יד: "שנה טובה" ו"בום!". "שברי המל"ט האלה לא צולמו בחזית, היכן שמתנהלים הקרבות העזים, אלא כאן, במגרש ספורט, היכן שילדים משחקים", כתב נביטוב.
המתקפה הרוסית בליל השנה החדשה החלה דקות אחרי שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פרסם את ברכתו לרגל השנה החדשה. בברכה איחל זלנסקי לאוקראינים לנצח במלחמה שנמשכת כבר קרוב ל-11 חודשים, ושסופה לא נראה באופק. "אמרו לנו: 'אין לכם אפשרות חוץ מלהיכנע'. אנחנו אמרנו: 'אין לנו אפשרות אלא לנצח'", הצהיר זלנסקי. "אנחנו נלחמים כיחידה אחת, כל המדינה כולה, כל המחוזות שלנו. אני מעריץ את כולכם".
זלנסקי הבטיח לאוקראינים שהמדינה תחזיר לידיה את השטחים שנכבשו על-ידי הכוחות הרוסיים. הוא התייחס להודעת הסיפוח של ולדימיר פוטין, שהצהיר בספטמבר כי רוסיה מצרפת אליה את המחוזות האוקראיניים דונייצק, לוהנסק, זפוריז'יה וחרסון. "אי אפשר לשכוח את זה ואי אפשר לסלוח על זה, אבל אפשר לנצח", אמר זלנסקי. "אנחנו נלחמים ונמשיך להילחם, למען מילת המפתח: 'ניצחון'. אני רוצה לאחל לכולנו דבר אחד: ניצחון. זה הדבר המרכזי, זו משאלה אחת של כל האוקראינים".
ההרס בבניין שנפגע במקיבקה:

מקו החזית בדונייצק מגיעים בינתיים דיווחים שלפיהם לפחות כמה בני אדם נהרגו בהפגזה אוקראינית על בסיס צבאי בעיר מקיבקה, שבה שולטים כעת הרוסים. לפי דיווחים, ההתקפה בוצעה בליל השנה החדשה ובמסגרתה ירתה אוקראינה לפחות 25 רקטות. גורמים פרו-רוסיים טענו שהבניין שנפגע הוא בית ספר, אבל לפי עדויות אחרות מדובר במבנה ששימש את הצבא הרוסי. בצד הרוסי הודו שיש במקום נפגעים, ואוקראינה טוענת כי יש ביניהם הרוגים רבים. בסרטוני וידאו ותמונות המגיעים משם ניכר הרס גדול.