3 צפייה בגלריה
גיא רופא
גיא רופא
ד"ר גיא רופא
(מתוך פייסבוק)
כשנה וחצי עברו מאז שפורסם ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" תחקיר על אודות תלונות בגין עבירות מין נגד הגינקולוג וכוכב הרשת ד"ר גיא רופא - וטרם הוגש נגדו כתב אישום. מסך כל העדויות הרבות שפורסמו נגד רופא, שאף נעצר בתחילת ינואר 2022, הוגשו למשטרה ארבע תלונות נגדו. בינתיים שלוש מהתלונות הוצאו מהתיק, אולם במשטרה לא פירטו מדוע. המשטרה העבירה לפרקליטות את התיק כבר לפני כמה חודשים, ובינתיים לד"ר רופא אין מגבלה לעסוק בתחום.
מבדיקה שערכנו עולה כי ד"ר רופא יכול לעבוד בימים אלה הן בשירות הציבורי והן בשירות הפרטי. הוא אף מפרסם את פעילותו ברשת לינקדאין. "כרופא מסור, המטרה העיקרית שלי היא לקדם את בריאותן ורווחתן של נשים", כתב ד"ר רופא בימים האחרונים. "אני נלהב ממתן טיפול יוצא דופן תוך שימוש בטכניקות העדכניות וההתקדמות הרפואית".
ד"ר רופא ציין עוד כי "בכל אינטראקציה עם המטופלים שלי, אני שואף ליצור סביבה חמלה ותומכת המעצימה אותם להשתלט על בריאותם. באמצעות המחויבות המתמשכת שלי לחינוך ולמחקר, אני נשאר מעודכן בשיטות הרפואיות העדכניות ביותר כדי להבטיח שהמטופלים שלי יקבלו את הטיפול הטוב ביותר האפשרי. זה הכבוד שלי לעבוד עם נשים בכל הגילים כדי לשפר את בריאותן ולהעשיר את חייהן".
3 צפייה בגלריה
גינקולוג ו כוכב הטיקטוק גיא רופא הטריד הטרדה מינית
גינקולוג ו כוכב הטיקטוק גיא רופא הטריד הטרדה מינית
דברי ד"ר רופא ברשת לינקדאין
אז איך למרות שיש נגדו תיק תלוי ועומד הוא יכול לעבוד בחופשיות בשירות הציבורי והפרטי? הרשויות השונות מפילות אחריות אחת על השנייה. בפרקליטות טוענים כי המשטרה הייתה זו שלא האריכה את ההגבלות על ד"ר רופא, במשטרה טוענים כי משרד הבריאות אמון על עיסוקו, ואילו במשרד הבריאות טוענים כי יש לפנות לפרקליטות שכן מתנהל נגדו הליך פלילי.
התלונה היחידה שנשארה בתיק היא של אריאל נעים (26), שבאומץ רב חשפה כאן באוגוסט בשנה שעברה את זהותה. נעים מאוכזבת מההתנהלות של הרשויות ומגרירת הרגליים. "הגשתי תלונה במשטרה לפני כשנה וחצי, עשיתי כל מה שביקשו ממני כדי לסייע לחקירה ולסייע למשטרה למצות איתו את הדין ובסוף לא שמים עלינו", אמרה השבוע נעים.
היא הוסיפה: "אני כבר לא יודעת אם היה שווה להגיש את התלונה ואני לא יודעת אם אמליץ לבנות אחרות להגיש תלונה במשטרה. הרי אין מידע חדש, יש להם הכול, אז למה לא מגישים כתב אישום? זאת התעללות בנפש שלי. כל פעם שואלים אותי את אותן שאלות ומה יוצא מזה? הבן אדם יכול להמשיך לעבוד חופשי וזו סכנה לציבור. מי שומר עלינו? למה כל אחד זורק את האחריות על השני?".
3 צפייה בגלריה
אריאל נעים המתלוננת נגד הגניקולוג גיא רופא
אריאל נעים המתלוננת נגד הגניקולוג גיא רופא
"זאת התעללות בנפש שלי". אריאל נעים
(צילום: אריאל נעים)
נעים אמרה עוד: "הדמות שהוא מנסה לייצר לעצמו ברשתות חברתיות אחרות ועוד באנגלית זה פתטי. הוא כל פעם פותח רשת חברתית אחרת ומחפש למצוא דרך להגיע לקורבנות חדשים. הבן אדם הזה סכנה לציבור, הוא לא יכול להתקרב למטופלות בפרט ולבני אדם בכלל. הוא מסוכן פיזית ונפשית. לא הגיוני שאני סובלת כל כך הרבה זמן והוא חופשי ומאושר חי את חייו ויכול להמשיך לעבוד. באיזה עולם זה שפוי? הוא פגע בכל כך הרבה נשים".
נעים טוענת שאולי לד"ר רופא יש קשרים שגורמים לכך שטרם התקבלה החלטה בעניינו. לדבריה, "היום קשה לדעת האם המהלכים בין המשטרה לפרקליטות טהורים ואין שם מישהו שלוחץ עליהם בגלל הקשרים שלו ושל העורך דין שלו. אף אחד לא פונה אליי ומעדכן אותי.
"ממש לא ברור איך שלוש התלונות האחרות שהוגשו התאיידו להן. אני מקווה שלא לחצו על אותן הנשים. אני מאוד מקווה שבקרוב הפרקליטות תקבל את ההחלטה הראויה לסיפור הזה ושהצדק ייעשה וגיא רופא ייענש על מעשיו. אם לא תהיה הרתעה התופעות האלה יימשכו, כי הם רואים שאין עונשים ושלא מגישים כתבי אישום".

בין עשרות העדויות שפורסמו כאן, אחת מהמתלוננות סיפרה כי ד"ר רופא התחכך בה עם איבר מינו בתום בדיקה גינקולוגית. מתלוננת נוספת העידה כי הוא הניח את אצבעו על הדגדגן שלה לזמן ממושך יחסית וציין "כאן אמור להיות לך נעים". צעירה אחרת סיפרה כי הוא ביצע בה בדיקת שד אף שפנתה אליו מסיבה אחרת, וכלל לא התלוננה על אי נוחות בחזה. המתלוננות תיארו כי מעשיו של ד"ר רופא לוו בבדיחות וברמיזות מיניות רבות.
בנוסף, המתלוננות העידו כי ד"ר רופא חיזר אחריהן בעקשנות, באמצעות הודעות רבות שנשלחו במשך תקופות ארוכות, למרות חוסר העניין המובהק שלהן בו. ספיר (26) סיפרה כי "הוא לא הפסיק לשלוח לי הודעות וניסה להרשים אותי בזה שהוא רופא. הרגשתי לא בנוח וחסמתי אותו". יולי (25), שבהיותה חיילת הגיעה לבדיקות רבות אצל ד"ר רופא עקב מחלה, סיפרה כי "הקשר איתו התחיל לחצות גבולות, והוא אמר שמגיע לו משהו על מה שהוא עשה עבורי. אחת הקצינות אמרה לי שזו בהחלט הטרדה, אבל שאין מה לעשות".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "עם סיום החקירה בעניינו של ד"ר רופא, הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות כמקובל. למענה בדבר המשך העסקתו של ד"ר רופא, יש לפנות למשרד הבריאות שכן הנושא בסמכותם".
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "המגבלה נקבעה במסגרת ההליך הפלילי. יש לפנות בעניין לפרקליטות".
מהפרקליטות נמסר בתגובה: "התיק הועבר לפרקליטות, ולאחר בדיקת חומר הראיות החזירה אותו למשטרה לצורך ביצוע השלמות חקירה. בימים אלו הפרקליטות בוחנת את מכלול הראיות והנסיבות, ותקבל החלטה בהמשך. הטיפול בנושא הגבלת עיסוקו של החשוד נעשה על ידי משטרת ישראל, אשר לא ביקשה להאריך את הגבלת עיסוקו של החשוד ועל כן אין כרגע הגבלות בעניין זה".
מטעם ד״ר גיא רופא לא התקבלה תגובה.