הטלוויזיה הסורית דיווחה כי ישראל תקפה הלילה (בין שלישי לרביעי) בעיר חומס שבמרכז-מערב המדינה, ושמערכות ההגנה האווירית שלה הופעלו. לפי הדיווח, שמתבסס על גורם צבאי, שני אזרחים נהרגו במתקפה. עוד דווח כי שישה חיילים נפצעו, כמו גם אזרח אחד, ושנגרם נזק. אחד הטילים המיירטים ששיגרו הסורים התפוצץ מעל הים התיכון, אך לפי צה"ל הוא לא חדר לשטח ישראל בשום שלב.
בניגוד לדיווח בתקשורת הממלכתית של משטר אסד, מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם דיווח כי בתקיפה הלילה נהרגו ארבעה בני אדם. לפי הדיווח של מרכז המעקב, ארגון אופוזיציה שמושבו בבריטניה, שניים מההרוגים נפגעו מרסיסים של מערכות ההגנה האווירית של סוריה.
2 צפייה בגלריה
היעד שהותקף בסוריה
היעד שהותקף בסוריה
היעד שהותקף בסוריה
עוד נטען בדיווח כי במתקפה נפגעו עמדות שבהן שהו לוחמים סורים שנאמנים לארגון חיזבאללה. במרחב הזה של סוריה, יצוין, ישנה פעילות ענפה של איראן, המיליציות הכפופות לה וחיזבאללה. גם בתקיפות הנוספות שבוצעו בתקופה האחרונה במרחב זה של סוריה נטען כי היעדים היו מתקנים של איראן וחיזבאללה.
כאמור, אחד מטילי הנ"מ הסוריים ששוגרו במהלך התקיפה חצה את שמי לבנון ופנה דרומה בים, בגובה רם, והתפוצץ מעל הים התיכון. לפי צה"ל הטיל לא חדר בשום שלב לשטח ישראל, היה במעקב של יחידת הבקרה האווירית בחיל האוויר ומשהובן כי אינו מהווה איום - הוחלט שלא ליירטו.
התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל בסוריה אירעה בדוק לפני שבוע, כשבתקשורת הסורית דווח על שני טילים שישראל שיגרה מכיוון רמת הגולן לעבר מבנה ריק דרומית לדמשק. לפי הדיווח של סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית סאנא, התקיפה אירעה בסביבות השעה 00:40, אחד הטילים יורט, ולפי הסורים לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.
שבוע לפני הטלוויזיה הסורית דיווחה על תקיפה ישראלית במחוזות חומס וטרטוס שבמרכז המדינה. בצבא הסורי אמרו כי התקיפה אירעה סמוך לשעה 19:15, וכי מערכות הנ"מ יירטו את מרבית הטילים הישראליים. לפי הסורים, שני חיילים נפצעו ונגרם נזק לרכוש.
לפי מרכז המעקב הסורי, המזוהה עם האופוזיציה למשטר אסד, התקיפה במחוז חומס בוצעה בדרום-מזרח המחוז, אזור שבו ישנו ריכוז של מבנים צבאיים ומרכז פיקוד של צבא סוריה. יעד נוסף היה באזור שדה התעופה א-שעיראת, שבו נמצאים כוחות פרו-איראניים ושל ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה. לפי ההערכות של מרכז המעקב, יעדי התקיפה היו מחסני אמל"ח ואתרים לפיתוח נשק שמשמש את המיליציות הנתמכות בידי איראן.

גם בשבוע שלפני תקיפה זו, גורם צבאי בסוריה אמר שישראל תקפה מהאוויר בפאתי הבירה דמשק וכתוצאה מכך נגרם נזק לרכוש. כמה ימים לפני כן דווח כי ישראל תקפה יעדים ממערב לבירה הסורית לאור יום באמצעות טילי קרקע-קרקע. על פי הדיווחים, אותה תקיפה כוונה נגד משלוח נשק מתקדם שיועד לחיזבאללה - והיה בדרכו לגבול בין סוריה ללבנון.