שר הביטחון בני גנץ נאם הבוקר (יום א') בכנס המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן בהרצליה והתייחס לשורת נושאים, ובכללם תוכנית הגרעין האיראנית, הנעשה בסוריה ובעזה ולכידת ארבעה מתוך ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע. גנץ אמר: "אחד הכלים המשמעותיים שפיתחה אירן הוא מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים".
גנץ חשף את שם הבסיס שבו מכשירה הרפובליקה האיסלאמית פעילי טרור להטיס כטב"מים: "מדובר בבסיס 'קשאן' הנמצא צפונית לעיר איספהאן שבאיראן". לדברי גנץ, "הבסיס הוא אבן הראשה של מערך ייצוא הטרור האווירי האיראני באזור". ynet העביר את דבריו של גנץ בשידור חי.
5 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
בסיס "קשאן" באיראן
(צילום: גו-לייב שידורים)
5 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
הכטב"מים המתקדמים של איראן
(צילום: גו-לייב שידורים)
5 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
נתיב העברת הכטב"מים האיראניים
(צילום: גו-לייב שידורים)
לדברי גנץ, מדובר ב"מערך של נשק קטלני, מדויק, שכמו טיל בליסטי או מטוס מסוגל לחצות אלפי קילומטרים. האיראנים מייצרים ומייצאים את כלי הטיס האלה לשליחים ואלה פועלים בתיאום איתם ובהובלת חיל האוויר של משמרות המהפכה וכוח קודס".
עוד אמר שר הביטחון כי "בתימן מחזיקים החות'ים עשרות רבות של כטב"מים מתקדמים ששימשו בשבועות האחרונים למתקפות בסעודיה, בעיראק מחזיקות המיליציות עשרות כטב"מים שכבר שוגרו לעבר כוחות אמריקניים ואחרים באזור ובלבנון מתבצעים ניסיונות בלתי פוסקים להבריח כטב"מים מתקדמים לידי חיזבאללה. לאחרונה החלו האיראנים להעביר ידע לייצור כטב"מים לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי".
5 צפייה בגלריה
אנתוני בלינקן
אנתוני בלינקן
מזכיר המדינה בלינקן. מזהיר ש"מתקרב הרגע"
(צילום: רויטרס)
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הצהיר בשבוע שעבר כי ארצות הברית הולכת ומתקרבת לנטישת המאמצים להחיות את הסכם הגרעין עם איראן. זו אחת ההצהרות הפסימיות ביותר שבכיר אמריקני ניפק עד כה בעניין המאמצים לשוב להסכם הגרעין, שנקלעו בחודשים האחרונים למבוי סתום.
5 צפייה בגלריה
איברהים ראיסי, נפתלי בנט, ג'ו ביידן, איראן מתקן
איברהים ראיסי, נפתלי בנט, ג'ו ביידן, איראן מתקן
ביידן, ראיסי ובנט. נשיא ארה"ב איים בפנייה ל"דרכים אחרות"
(צילום: AP, EPA)
בביקור בבסיס צבאי בגרמניה אמר בלינקן כי הוא אינו מתכוון לנקוב בתאריך שבו תזנח ארה"ב את המשא ומתן, אך הצהיר כי הולכת ומתקרבת הנקודה שבה השיחות לא יוכלו עוד להבשיל לכדי חזרה להסכם. "יגיע הרגע שבו יהיה כבר קשה מאוד להשיב את כל היתרונות שהיו בהסכם על-ידי חזרה לקיום הדוק שלו", אמר בלינקן. "ככל שעובר הזמן, כך איראן הולכת ומתקדמת בתוכנית הגרעין שלה, במיוחד באמצעות שימוש בצנטריפוגות מתקדמות ועל-ידי העשרת חומר רב יותר".
בחודש שעבר, כשאירח בבית הלבן את ראש הממשלה נפתלי בנט, הצהיר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי לאיראן לא יהיה נשק גרעיני לעולם, ואיים במרומז על טהרן כשאמר כי אם המאמצים הדיפלומטיים איתה ייכשלו – יפנה ל"דרכים אחרות".