דיירי בניין מגורים בשדרות תלו את תמונותיהם של האחים שנרצחו מתחילת השנה בפיגועים, ושל האחים שנספו בשיטפון בערבה. לקראת יום הזיכרון, נתלו במרפסות בבניין תמונותיהם של יעקב ואשר פלאי, הלל ויגל יניב, מאיה ורינה די, וסהר ומעיין עשור, לצד דגלי ישראל.
3 צפייה בגלריה
תמונות האחים, על הבניין בשדרות
תמונות האחים, על הבניין בשדרות
תמונות האחים, על הבניין בשדרות
(צילום: מור אברג'ל)
מוריאל חזן, מוועד הבניין ואחד מיוזמי הרעיון, סיפר כי "זה היה רעיון שלנו, חברי ועד הבניין. כל שנה אנחנו מקשטים את הבניין והשנה רצינו לעשות משהו אחר, ולא עוד מהקישוטים הרגילים. בתקופה האחרונה היו הרבה מאוד אסונות שקשורים בהם אחים וזה מצער ומטלטל את המדינה".
לדבריו, "המסר שלנו בהצבת התמונות שלהם הוא של אחדות. כולנו אחים במדינה. דיירי הבניין מאוד התלהבו מהרעיון אז הלכנו על זה באהבה גדולה". איתו הוציאו לפועל את היוזמה ותלו את השלטים הדיירים מור אברג'ל, ספיר אוחיון ותאיר אדרעי.
3 צפייה בגלריה
מאיה מיה אסתר די רינה מרים די הלל מנחם יגל יעקב יניב אשר מנחם פלאי יעקב ישראל פלאי
מאיה מיה אסתר די רינה מרים די הלל מנחם יגל יעקב יניב אשר מנחם פלאי יעקב ישראל פלאי
אשר ויעקב פלאי, הלל ויגל יניב ומאיה ורינה די ז"ל
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
סהר עשור מעיין עשור
סהר עשור מעיין עשור
סהר ומעיין עשור. נספו בשיטפון
(צילום: מתוך אינסטגרם ,פייסבוק)
יעקב (5) ואשר (7) פלאי נרצחו בפיגוע הדריסה בשכונת רמות שבצפון ירושלים ב-10 בפברואר. המחבל חוסיין קראקע, תושב עיסאוויה, התנגש ברכבו בתחנת אוטובוס בצומת רמות וחוסל על ידי שוטרים שהגיעו למקום. בפיגוע נרצח גם האברך אלתר שלמה לדרמן (20).
הלל (22) ויגל (20) יניב נרצחו לפני חודשיים בפיגוע ירי בעיירה הפלסטינית חווארה מדרום לשכם. האחים, תושבי ההתנחלות הר ברכה, היו בדרכם לישיבות שבהן למדו. כשנסעו בחווארה, נצמד לחלון הרכב שלהם מחבל וירה לעברם מטווח אפס.
מאיה (20) ורינה (16) די נרצחו לפני שבועיים וחצי בפיגוע ירי בבקעת הירדן כשהמשפחה הייתה בדרך לטיול משפחתי. אימן, לאה (לוסי), נפצעה בפיגוע באורח אנוש ומתה מפצעיה בבית החולים לאחר שלושה ימים.
סהר (17) ומעיין (24) עשור נהרגו לפני כשבועיים לאחר שסחפו בשיטפון בערבה עם צעירה נוספת, כשנסעו ברכב סמוך לנחל ציחור. יותר מ-20 שעות לאחר שאבד הקשר איתם, נמצאו גופותיהם של האח והאחות בנחל פארן.