1 צפייה בגלריה
מרב בטיטו
מרב בטיטו
מרב בטיטו
מחזור חודשי ידוע כסמל הבלתי מעורער של תופעת טבע הקרויה "חוסר אמון כלפי נשים", והופעתו המאוחרת מדי על בימת הקורונה בישראל – הדיווחים על הפרעות ושיבושים הגיעו כבר סביב החיסון הראשון – אינה מקרית, היא רק תוצאה של בימוי גברי מדוקדק שדוחק את נשותיו אל מחוץ להצגה הציבורית.
הישראלים לא המציאו את זה. הבדלים מגדריים בטיפולים רפואיים הם רעה חולה שהוכרה בתחילת שנות ה-90 על ידי הקהילה הרפואית בארה"ב – שם בעזרת לובי חזק בקונגרס פרצו את קיר הברזל והקימו מחלקה נפרדת לחקר הבריאות של נשים, אבל בישראל מעולם לא הכירו או טיפלו.
בארץ ההייטק שלו התלוננו גבריה על ספירת זרע נמוכה בעקבות חיסון כבר היו מעבירים תקציבים ומקצים כוחות מחקר ייחודיים, מסרבים להכיר בקיומו של הגוף הנשי ודרכי הטיפול בו
כאן, בארץ ההייטק שלו היו גבריה מתלוננים על ספירת זרע נמוכה בעקבות חיסון כבר היו מעבירים תקציבים ומקצים כוחות מחקר ייחודיים, מסרבים להכיר בקיומו של הגוף הנשי ודרכי הטיפול בו. פה לא מתביישים להתכחש לממצאים שהופיעו כבר לפני 30 שנה, לנהוג כעיוורים שאינם מבחינים בשוני הביולוגי בין המינים.
הפנמנו מילדות את התפקיד שיועד לנו במחזה, החרשנו את דבר קיומו של המחזור והשתקנו את כאביו, התמסרנו לדרישה החברתית לחיטוי ניחוחות גוף טבעי, עשינו הכל כדי שהוא לא יפריע, שלא חלילה ישבש את הכלכלה או יפגע בתל"ג ולא ישמש כתירוץ לבוס שלהוט להגדיל הכנסות.
מגיל צעיר לקחנו כמו ילדות טובות משכך כאבים לפני שיעור ספורט כדי שנוכל לרוץ ולקפוץ כמו הבנים, שרפנו מאות אלפי שקלים על פדים וטמפונים (במקרים רבים, מתבגרות מתחת לקו העוני לא ילכו לבית הספר בימי מחזור, וחובתה של המדינה לסבסד, כמו לחם וחלב, את המוצרים הללו), תרגלנו נשימות והדחקת כאבים, סייענו בתחזוק שקרים קפיטליסטיים על דימום סטרילי בצבע כחול, והכי חשוב – למדנו לא להתלונן.
אבל לנוכח סירובו הבוטה של משרד הבריאות לאסוף נתונים אודות הפרעות במחזור בעקבות החיסון נגד קורונה, נראה שהגיע הזמן להודות: דבר מזה לא עזר לנו, הנשים. מתברר שזה תפקידנו להזכיר לשר הבריאות ניצן הורוביץ שהסיכוי שאישה תסבול מתופעות שליליות של תרופה גבוה ב-50 עד 70 אחוז מזה של גבר, ושאם לא יעצור מיד את הדרת הנשים המתחוללת במשמרת שלו, היא עלולה לגבות מחיר כבד מדי מנשות הדור הבא.
  • מרב בטיטו היא עיתונאית "ידיעות אחרונות"
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com