חרף ההודעה על כינון היחסים עם איחוד האמירויות, בימין דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו לא לוותר על סיפוח שטחים ביהודה ושומרון - וחלק מהפוליטיקאים מימין אף תקפו את ראש הממשלה על ההסכם, בטענה שמדובר ב"החמצת הזדמנות היסטורית".
ההסכם המתגבש עם איחוד האמירויות - כתבות נוספות:
שרת התחבורה מירי רגב בירכה על המהלך, אך אמרה כי כינון יחסים לא יכול לבוא על חשבון הסיפוח ביהודה ושומרון. לדבריה, "ההסכם היסטורי בכל הרמות, ביטחונית כלכלית ועסקית", אמרה רגב בביקורה בנמל התעופה בן גוריון. "אבל אסור שזה יבוא על חשבון הריבונות שראש הממשלה וכולנו מחויבים לה".
שר הבריאות יולי אדלשטיין בירך גם הוא ומסר כי "ריבונות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן חשובה לעם בישראל לא פחות. אסור שהנורמליזציה תדחק את החלת החוק הישראלי. הבטחנו ל-1.3 מיליון מצביעי הליכוד ריבונות ועלינו לעמוד בהבטחתנו".
והיה גם מי שעקץ את נתניהו. ח"כ גדעון סער מהליכוד אמנם בירך על ההסכם עם איחוד האמירויות וכינון היחסים עמה אך הבהיר: "מה שירגש אותי זה כשנזכה להחיל את החוק הישראלי על ההתיישבות היהודית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן".
5 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"נתניהו החמיץ הזדמנות של פעם במאה שנה". בנט
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
5 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
"מחויבים להחלת ריבונות". רגב
(צילום: עמית שאבי)
סיעת ימינה פרסמה הודעה קצרה נגד נתניהו: "נכשל בקורונה, נכשל בריבונות". יו"ר סיעת ימינה, נפתלי בנט, הוסיף כי "אני מברך על ההסכם שייתן חותמת רשמית ליחסים הטובים הקיימים עם איחוד האמירויות. לישראל יש הרבה לתרום לאזור וטוב שהיחסים בין המדינות כבר אינם בני ערובה של הסרבנות הפלסטינית. עם זאת, מצער שנתניהו החמיץ הזדמנות של פעם במאה שנה להחיל ריבונות ישראלית על בקעת הירדן, מעלה אדומים, בית אל ושאר ההתיישבות הישראלית".
לדברי בנט, "טרגי שנתניהו לא אחז את הרגע, ולא אזר את האומץ להחיל ריבונות אפילו על סנטימטר של ארץ ישראל. אך הריבונות על שטחי מולדתנו עוד בוא תבוא, ממקום אחר".
5 צפייה בגלריה
יועז הנדל
יועז הנדל
"לא מוותר על ההתיישבות והגבול המזרחי שלנו". הנדל
(צילום: יריב כץ )
5 צפייה בגלריה
מליאה
מליאה
"וויתור על הזדמנות היסטורית, החייאת שיח השמאל". סמוטריץ'
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
גם חברו לסיעה, בצלאל סמוטריץ', אמר כי "נרמול היחסים עם איחוד האמירויות הוא צעד חשוב, אבל הוא אינטרס שלהם מול איראן כאויב משותף לא פחות משהוא אינטרס שלנו. לכן לא יעלה על הדעת שאנחנו נידרש לשלם תמורתו בהקרבה של אינטרס חיוני כמו החלת הריבונות ביהודה ושומרון, והורדת איום הקמת מדינת הטרור הפלשתינית מסדר היום".
בהודעה אחרת סמוטריץ' כינה את ההסכם "וויתור על הזדמנות היסטורית להחלת הריבונות", והוסיף: "מדובר בהחייאה מחדש של שיח שתי המדינות של השמאל, אחרי שנים שהימין הוריד אותו מהפרק. תקשיבו לטראמפ ולאיחוד האמירויות. כל זה בשביל לחתום על 'הסכם שלום' עם מדינה שמעולם לא הייתה איתנו במלחמה. ביבי קלאסי. לא ימין ולא אמין".
5 צפייה בגלריה
הכתבה ב "ידיעות אחרונות"
הכתבה ב "ידיעות אחרונות"
הכתבה ב "ידיעות אחרונות"
(צילום: ארכיון "ידיעות אחרונות")
חברת הכנסת איילת שקד הוסיפה כי היא "למדינת ישראל יש ידיד אמת בארצות הברית אך לצערי ראש הממשלה לא ידע לנצל זאת. מדינת ישראל איבדה היום הזדמנות נדירה והיסטורית להחלת ריבונות. ראש הממשלה היה צריך להוכיח את מנהיגותו ולכתוב היום בספרי ההיסטוריה את ההישג הכי משמעותי עבור מדינת ישראל וארץ וישראל. עוד נגיע ליום המיוחל שבו במקום שימכרו לנו אשליות נחיל ריבונות".
חבר הכנסת אביגדור ליברמן אמר כי "כבר מזמן אמרתי שנושא החלת הריבונות הוא תעלול בחירות בלבד. אני מצפה שנראה תרגום מעשי להסדר השלום עם האמירויות כמו פתיחת שגרירויות בארץ ובאבו דאבי, וקו טיסות ישיר בין המדינות. לטובת האזרחים אני מקווה שלא מדובר בעוד תעלול בחירות מבית היוצר של נתניהו, ושההתקדמות ביחסים עם איחוד האמירויות היא לא תחליף להעברת תקציב, טיפול בקורונה ובמשבר הכלכלי".
שר התקשורת ויו"ר דרך ארץ, יועז הנדל, אמר כי "אני מברך על ההסכם עם איחוד האמירויות, אבל לא מוותר על ההתיישבות והגבול המזרחי שלנו".
חבר הכנסת אופיר סופר מימינה אמר: "כינון יחסים עם איחוד האמירויות זוהי בשורה מבורכת, אך לא צריכה לבוא על חשבון האינטרסים היותר חשובים שלנו, כמו החלת הריבונות בכל חבלי ארץ ישראל. רק מזכיר שזו הבטחת הבחירות של הליכוד והבטחתו של נתניהו עם הקמת הממשלה".