סיון אוחיון, אלמנתו של הרב שי אוחיון, שנרצח בדקירות סכין סמוך לצומת סגולה בפתח תקווה באוגוסט 2020, סיפרה הבוקר (רביעי) כי את הידיעה על הסדר הטיעון שהושג בין המחבל חליל דויכאת לפרקליטות גילתה מהפרסום ב-ynet אתמול בצהריים. בריאיון לאולפן ynet אמרה: "ידענו על זה רק אחרי שכבר היה הסדר טיעון, אחרי שזה פורסם בתקשורת".
לדבריה, "זה לא ממש הגיוני". היא ציינה: "אני לא מבינה מדי את המשמעויות של הסדרי הטיעון בבתי המשפט, אבל אנחנו לומדים את הדבר הזה בעל כורחנו עם הזמן". אוחיון הבהירה כי עונש של מאסר עולם, שהוסכם במסגרת ההסכם, לא מקובל עליה. "אנחנו מתכוונים לבקש את העונש המירבי שהחוק מאפשר לנו. אנחנו בהחלט נבקש יותר. אני חושבת שיש לנו גם תפקיד ומחובתנו לבקש הרבה יותר. אם זה יהיה מאסר עולם - זה לא מספיק. זה כוח הרתעה לא מספק".
3 צפייה בגלריה
 ח'ליל עבד אלחאלק מחמד דויכאת
 ח'ליל עבד אלחאלק מחמד דויכאת
חליל דויכאת בבית המשפט והרב שי אוחיון
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
סיון אוחיון אלמנתו של שי אוחיות ז"ל
סיון אוחיון אלמנתו של שי אוחיות ז"ל
"מאסר עולם - לא מספק. נדרוש יותר". סיון אוחיון
(צילום: יריב כץ)
אתמול פורסם ב-ynet כי במסגרת הסכם הטיעון עם דויכאת, שנאשם ברצח של הרב אוחיון, הודה בבית המשפט המחוזי בלוד במיוחס לו במסגרת הסדר טיעון - והורשע בעבירה של רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור. במסגרת ההסדר יוגש כתב אישום מתוקן והוסכם על מאסר עולם חובה, והפרקליטות תבקש גם פיצוי מרבי. מנגד, האישום של החזקת סכין נמחק.
"אנחנו את הבנאדם הכי יקר לנו בעולם כבר איבדנו. שום עונש בעולם לא יכול להחזיר אותו, זה לא יעזור. המטרה כרגע היא בעצם להילחם בטרור שהמפגע הבא יחשוב פעמיים, ששום דבר שכזה לא יקרה למשפחה נוספת בישראל", אמרה סיון אוחיון.

פלסטיני נוסף הורשע בסיוע למחבל בברקן: "הצדק לא נעשה"

בית המשפט הצבאי בעופר הרשיע אתמול את אחמד עבדה באי מניעת הפיגוע בברקן, לאחר שהודה במיוחס לו בכתב האישום. לדיון הגיע רפי לבנגרונד, אביה של קים לבנגרונד יחזקאל שנרצחה בפיגוע. באותו פיגוע נרצח גם זיו חג'בי. "כל מחבל או סייען - שזה שם מכובס לחולייה שרצחה את קים מגיע", סיפר רפי ל-ynet הבוקר.
מוקדם יותר השנה הורשע פלסטיני אחר גם כן באי מניעת הפיגוע. עם זאת, את משפחות הנרצחים בפיגוע זה לא מספק. "זה אמור לתת תחושה של צדק, הבעיה שהצדק לא נעשה. העונשים הם מאוד מאוד קלים. זה לא ימנע את הפיגוע הבא", אמר.
3 צפייה בגלריה
זיו חג'בי וקים לבנגרונד יחזקאל
זיו חג'בי וקים לבנגרונד יחזקאל
"הצדק לא נעשה". קים לבנגרונד יחזקאל וזיו חג'בי

לדבריו, "כל מה שאני עושה זה למען האזרחים שהפיגוע הבא לא יקרה. את קים ואת זיו כבר לא יחזירו, לא משנה אם יקבל שנה או 100 שנה בכלא, להחזיר אותם לחיים זה לא יעזור. אבל אם ייתנו עונשים מתאימים אז זה ירתיע את המפגעים הבאים".
הוא סיפר כי מבדיקה שערך, מאז שהחליט לעסוק בנושא, "העונשים הוחמרו". הוא ביקר בחריפות את התנהלות המדינה בכל הנוגע לתיקים ביטחוניים: "המדינה רוצה לסגור את התיק, להיפטר מזה ולהגיד 'הנה סגרנו עוד פרשה הכל טוב' וזהו".
"אני קורא גם מפה למשפחות השכולות, לכל מי שנפגע, שיילחם על הצדק, שיבוא, זה משפיע על השופטים. זה שאף אחד לא מגיע ורק אני מגיע לבד זה בגלל שהמשפחות אני לא יודע, אני לא חלילה מעביר ביקורת אבל אם מישהו פגע לכם במישהו מהמשפחה מן הראוי שיהיה צדק, שיהיה משפט צדק, שהעונשים יתאימו. זה למען הנכדים שלי והילדים שלי שפה".