המשטרה עצרה לפנות בוקר (יום חמישי) גנב רכב באזור באר יעקב, אחרי מרדף שבמהלכו פרץ מחסום משטרתי. בית המשפט האריך את מעצרו עד ל-27 ביולי. לפי המשטרה, בזמן שפרץ את המחסום ירו שוטרים לעבר הנהג, שהמשיך בנסיעה. המשטרה פרסמה את המעצר והירי על רקע הביקורת שנשמעה בעקבות דריסתו למוות של ברק משולם על-ידי גנב רכב פלסטיני בן 17, שלפיה לשוטרים שמוצבים במחסומים אין יכולת וכלים להגן על עצמם מפני דריסה.
2 צפייה בגלריה
ברק משולם
ברק משולם
ברק משולם והזירה שבה נדרס למוות
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
עמיחי כרמלי
עמיחי כרמלי
תמונתו האחרונה של עמיחי כרמלי בניידת לפני שנדרס. מימין: הזירה
(צילום: מאיר תורג'מן)
לפי המשטרה, סמוך לשעה 04:00 לפנות בוקר פרסו שוטרי תחנת ראשון לציון מחסום בעקבות דיווח על רכב גנוב שנוסע בתוך העיר. כשהנהג הגיע הוא פרץ את המחסום תוך כדי ניגוח אחת הניידות שהוצבה בו, ובזמן ששוטרים יורים לעברו וממשיכים במרדף אחריו. בהמשך הוא נעצר באזור באר יעקב.

החשוד, פלסטיני בשנות העשרים לחייו, נעצר ונכלא. בית המשפט השלום בראשון לציון התייחס בהחלטה להאריך את מעצרו לחומרת העבירה, וציין כי "מדובר באירוע חמור ביותר. המשטרה נתקלה פעם נוספת בסיטואציה שבה גנבי רכב נמלטים תוך סיכון חיי השוטרים ועוברי אורח, באופן שאילץ את השוטרים לירות ברכב לאחר שחשו סכנת חיים".
השופט התייחס בדבריו למותו של משולם ולמותו של עמיחי כרמלי, שנדרס למוות על-ידי נהג שיכור מרהט, ולמקרי דריסה נוספים של שוטרים. "אין זו פעם ראשונה בזמן האחרון שאירועים מסוג זה מתרחשים", אמר. "רק בחודש האחרון התרחשו כמה אירועים כאלה, ובשבועות האחרונים מצאו את מותם שני שוטרים במצבים דומים".