3 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
נתניהו והרמטכ"ל
(צילום: EPA/ABIR SULTAN, דובר צה"ל )
יממה שלמה חלפה, ואחר הצהריים (יום ג') הגיבוי לצה"ל הגיע סוף-סוף: ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעה משותפת עם שר הביטחון יואב גלנט, והצהיר כי הוא מעניק "גיבוי" מלא לרמטכ"ל הרצי הלוי, בצל הפוסט החריף נגדו ששיתף אתמול בנו של נתניהו, יאיר, והמתקפות החוזרות ונשנות נגד הרמטכ"ל ובכירי צה"ל מצד חברי הקואליציה.
"ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט עובדים בשיתוף פעולה הדוק ונותנים גיבוי מלא לרמטכ"ל ולקציני צה"ל כדי להבטיח את ביטחון המדינה ואזרחיה", נמסר בהודעה המשותפת. "ראש הממשלה ושר הביטחון דוחים כל מתקפה נגד בכירי מערכת הביטחון, ומגבים את מפקדי וחיילי צה״ל הפועלים לילות כימים למען ביטחון ישראל".
יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ צייץ בתגובה: "מעט מדי, מאוחר מדי".

מוקדם יותר היום, ולמרות "שיחת הנזיפה" של נתניהו שדרש להימנע מ"כותרות" סביב משבר הכשירות בגלל מחאת המילואימניקים, גלנט ערך שיחה עם טייסי מילואים וטייסים בשירות סדיר במהלך ביקור שערך בבסיס "רמון" של חיל האוויר - והזהיר שוב מפגיעה בצה"ל בצל המחאה נגד המהפכה המשפטית.
"החומה הנקראת חיל האוויר חזקה, אך קטנה. כל לבנה שנופלת מערערת את יציבות החומה, ולכן, אין לנו את הפריבילגיה שלא להתייצב למשימות, ביטחון המדינה גדול יותר מכולנו. פועל כדי לשמור על החוסן הלאומי ולהוציא את צה"ל מתוך המחלוקת הפוליטית", אמר גלנט בשיחה עם הטייסים, במהלך הביקור ברמון שבו התקבל על ידי מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר, מפקד הבסיס אלוף-משנה ג' ומפקדי הטייסות.
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט בשיחה עם טייסי חיל האוויר בבסיס רמון
יואב גלנט בשיחה עם טייסי חיל האוויר בבסיס רמון
גלנט במפגש עם אנשי חיל האוויר
(צילום: אריאל חרמוני)
במהלך הביקור קיבל שר הביטחון סקירה על הפעילויות המבצעיות, סייר בטייסות וקיים שיח עם אנשי צוות האוויר והצוותים הטכניים. בשיחה עם הטייסים הדגיש גלנט, בצל איומיו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה: "במדינת ישראל, רעש המטוסים לעולם יהיה חזק מכל רעשי הרקע - פועל בכל האמצעים והדרכים כדי לשמור על החוסן הלאומי ולהוציא את צה"ל מתוך המחלוקת הפוליטית".
הוא הוסיף: "מדינת ישראל תלויה בצה"ל. למול האיומים המתעצמים למולם אנו ניצבים, חיל האוויר הוא מרכיב מרכזי ביכולת שלנו להגן על עצמנו ולתקוף את אויבינו. אנשי החיל הם נכס אסטרטגי של מדינת ישראל, המאפשרים את תפקודה התקין של מערכת הביטחון כולה, זו הסיבה שאנחנו צריכים את כולם".
לדבריו, "שימור הלכידות חשובה במיוחד גם בהליכי ההתעצמות אליהם אנו נדרשים כדי להגן על מדינת ישראל. יחד עם הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר, אני משוכנע כי חיל האוויר יבצע כל משימה - בשגרה ובחירום".
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט בשיחה עם טייסי חיל האוויר בבסיס רמון
יואב גלנט בשיחה עם טייסי חיל האוויר בבסיס רמון
השר גלנט עם מפקד חיל האוויר אלוף בר
(צילום: אריאל חרמוני)
שר הביטחון גם הביע תמיכה בטייסים בצל המתקפות של גורמים בקואליציה, כשרק מוקדם יותר היום האשים השר דודי אמסלם שבצה"ל יש "מורדים" ודרש לטפל בהם "כמו במורדים". גלנט, שכבר גינה מתקפות מסוג זה, אמר לטייסים: "כשר הביטחון, יש לכם גיבוי מלא ממני, יחד עם הציבור במדינת ישראל אנו מעריכים את עבודתכם וגאים בכם".
מוקדם יותר היום, ובצל הסערה שחוללו דברי אמסלם, הביע גלנט חוסר סבלנות של ממש אל המתקפות נגד בכירי צה"ל - שכאמור לא זוכים לגיבוי מראש הממשלה נתניהו. "‏פונה לנבחרי הציבור - אם אינכם מתאפקים, תתקפו אותי, את שר הביטחון, אני ממונה על הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר. הוציאו את צה"ל מהדיון הפוליטי, זהו כלי המגן המקנה חיים לעם ישראל", הוא צייץ בטויטר.
פורסם לראשונה: 17:16, 15.08.23