שרת התחבורה מרב מיכאלי מבטיחה לפעול ביתר שאת להרחבת שירותי התחבורה הציבורית בישראל, לצד סלילת כבישים נוספים, ומטילה שוב את האשמה על המצב הנוכחי – פקקים בלתי נגמרים בדרכים – על קודמיה בתפקיד. "אלו פקקים שהצטברו ונבנו לאורך כל השנים", אמרה היום (שני) בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות". לדבריה, "הייתה הזנחה של פתרונות הסעת המונים שהם האלטרנטיבה לרכב. אני גם חשבתי שכל הזמן נסללים כבישים, ומסתבר שעוד לא נסללו כל הכבישים שצריך. אנחנו צריכים להדביק את הפער הזה. אנחנו עובדים בטירוף. לא פחות מזה".
היא הבטיחה כי משרדה פועל כעת להרחיב משמעותית את היקף האוטובוסים בתחבורה הציבורית, ולדבריה עד ספטמבר יתווספו עוד אלף אוטובוסים: "הוספנו 500 נסיעות בגוש דן. הוספנו באופקים, בטבריה, בחברה הערבית. ביישובי השרון יש קווים שהעלו אותם מפעמיים ביום ל-19 פעמים ביום. אנחנו מוסיפים תחבורה ציבורית לרמה שהופכת אותה לאלטרנטיבה".
4 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי, הבוקר בוועידת "האנשים של המדינה". מאשימה את קודמיה בהזנחה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בנוגע לרכבת, שהנוסעים בה נאלצים להתמודד עם שינויים והשבתות תכופים, אומרת מיכאלי כי זו שיטת התחבורה האהובה על הישראלים, וכי הקשיים כעת שחווים הנוסעים הם תוצאה של פיתוח תשתיות הרכבת. היא טוענת כי בחודשים האחרונים "חילצה מתקיעות" גם את הקו הסגול והקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן, וכן את המסילה הרביעית באיילון. היא ציינה את קידום פינויה של התחנה המרכזית בתל אביב. "אף שר תחבורה לפניי לא העז לגעת בזה. אנחנו מתנפלים על הכול", טענה – אך הודתה כי "חלק מהדברים לוקחים זמן".
בריאיון נשאלה מיכאלי על התנהלות הקואליציה השברירית שבה חברה מפלגת העבודה בראשותה, וטענה כי הממשלה פועלת לטובת הציבור, "כמו שהרבה שנים לא עבדו". היא ציינה בדבריה את הלוויה ההמונית אתמול של הרב חיים קניבסקי ז"ל בבני ברק, שבמסגרתה נחסמו כבישים באזור גוש דן: "היה עלול לקרות דבר באמת קשה מאוד, והצלחנו להביא למצב שנוהל מבצע שבו חצי מיליון, בעיקר גברים, הגיעו להשתתף בטקס לוויה בצורה מסודרת ושקטה. לא רק שלא קרה כלום, אלא זה היה לטובת כל הציבור הישראלי. כך שאפשר לעבוד אחרת".
4 צפייה בגלריה
עומסים בנתיבי איילון בדרך לארוחת ליל הסדר
עומסים בנתיבי איילון בדרך לארוחת ליל הסדר
פקק בנתיבי איילון, ארכיון. מיכאלי מבטיחה לסלול גם כבישים נוספים
(צילום: טל שחר)
4 צפייה בגלריה
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב, בשנה שעברה. מיכאלי: "חילצתי אותה מתקיעות"
(צילום: מוטי קמחי)
לדבריה, למרות המחלוקות בתוך הקואליציה "המורכבת" כלשונה, הכנסת כן מתפקדת. היא הטיחה ביקורת בהתנהלות האופוזיציה, שבראשותה עומד ח"כ בנימין נתניהו: "זאת אופוזיציה שכמו שהיא הרסנית כשלטון, ככה היא הרסנית כאופוזיציה. אנחנו מעולם לא פעלנו נגד דברים שאנחנו לא מאמינים שהם נכונים. לא עשינו דה-לגיטימציה".
מיכאלי סיפרה מעט גם על חייה האישיים, אחרי שבשנה שעברה היא ובן זוגה ליאור שליין הביאו לעולם תינוק מאם פונדקאית בארה"ב. לדבריה, "אני שמחה שהייתה הזדמנות לכולנו לראות את הקסם הרב שמשתפך מבן זוגי, אהוב לבי. אני חושבת שזאת הייתה הזדמנות מאוד יפה". היא נשאלה אם השילוב בין גידול התינוק לצד עבודתה קשה, והשיבה: "אין אישה שעובדת שלא צריכה לקרוע את עצמה בין שלל התפקידים, וברוך השם יש יותר ויותר גברים שמתמודדים גם הם עם המשימה הזאת". היא הבטיחה בהקשר זה לקדם חופשת לידה לאבות, לצד חינוך ממלכתי חינם עד גיל 3.