פרשת החשד לחשבוניות פיקטיביות: ביחידה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 ממשיכים לאסוף חומרים כדי לבסס את עבירת הלבנת ההון המיוחסת לאיש העסקים יורם קצב, אחיו של משה קצב. לטענת המשטרה, בין החברה של קצב ובין ארגוני פשיעה קוזזו חשבוניות פיקטיביות בסכום מצטבר של יותר ממיליון וחצי שקל.
בידי חוקרי המשטרה גם הקלטות של האזנות סתר שבוצעו לקצב, בהן הוא נשמע לכאורה משוחח בטלפון עם חשוד אחר בפרשה - אחמד קסאס, "איש הכספים" בארגון הפשיעה של משפחת ג'רושי. בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול (חמישי) את מעצרו של איש העסקים קצב עד יום שני.
2 צפייה בגלריה
יורם קצב
יורם קצב
יורם קצב
(מתוך פייסבוק )
בדיון שבו ביקשו חוקרי להב 433 להאריך בפעם השלישית את מעצרו, פנה קצב לשופט ארז מלמד ואמר: "אני אדם נורמטיבי לחלוטין, עצמאי קרוב ל-30 שנה, משלם מסים בזמן. ניתקו אותי מהמשפחה שלי, משפילים אותי כל יום וכל היום.
"אני עובר ממקום למקום אזוק בידיים וברגליים כמו אחרון העבריינים. עולם מטורף שלא האמנתי בחיים שאגיע למקום כזה. לא נותנים לי לדבר עם משפחה. 11 יום לא דיברתי עם רעייתי". קצב ממשיך להכחיש את החשדות נגדו, וטוען כי כל החשבוניות הוצאו לפי החוק. בידי המשטרה מסמכים רבים שמחזקים את החשדות נגד המעורבים לעבירת הלבנת הון. למשטרה יידרשו כמה חודשים כדי לגבש את כלל המסמכים והחשדות לכתבי אישום מאחר שמדובר בחקירה מורכבת ורחבת היקף.
עורכי דינו של קצב טענו בדיון: "מחומר הראיות שבידי המשטרה עולה שבזמן אמת מר קצב נקט בפעולות כדי לגבות את החוב שחייבים לו, וממילא לא ייתכן כי מדובר בחשבוניות פיקטיביות". עורכי הדין עמית חדד, אלי פרי ואבי אלבו מסרו בתגובה: "מרשנו נחקר במסגרת פרשייה רחבת היקף שאין לו כל קשר אליה. מרשנו מכחיש את החשדות נגדו ומשתף פעולה באופן מלא עם החקירה. אנו בטוחים שככל שתתקדם החקירה יתברר שלא דבק רבב במעשיו של מרשנו".
2 צפייה בגלריה
עודד שריקי
עודד שריקי
עודד שריקי
(צילום: הרצל יוסף)
אתמול הותר לפרסום כי הקבלן עודד שריקי מנתיבות הוא איל הנדל"ן שנחקר בחשד למעורבות בפרשת החשד להוצאת מאות מיליוני שקלים מהמדינה באמצעות חשבוניות פיקטיביות ודיווחים כוזבים לרשויות המס. עיכובו לחקירה של שריקי פורסם לראשונה ב-ynet.
שריקי נחקר במשך שעות ארוכות ביחידה הארצית של המשטרה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433, ובסיום החקירה שוחרר לביתו. פרקליטו של הקבלן, עו"ד אבי חימי, אמר: "מרשי, שבנה את שמו הטוב בזיעת אפו ובעשר אצבעותיו, נחקר בפרשה. לאחר שמסר גרסתו כי לא נפל במעשיו רבב, מרשי לא נעצר ושוחרר לדרכו. נדמה לי ששחרורו מדבר בעד עצמו".
החשודים במעורבות בפרשה, כל אחד לפי המיוחס לו, נחקרו בגין מגוון עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ושימוש כוזב במסמכי תאגיד. בכירים במשטרה אומרים כי מדובר בפרשה חמורה, שהחשדות בה רק הולכים ומתחזקים.

בתיק המורכב נחקרו גם גם עבריינים מוכרים וכן בעלי חברות בנייה, כוח אדם והשכרת רכב. בפשיטה על בתי החשודים, עסקים, חלפני כספים וחברות קבלניות בכל רחבי הארץ נתפס רכוש בשווי מוערך של עשרות מיליוני שקלים על מנת לחלטו בהמשך ההליך המשפטי. לפי החשד, גורמים עברייניים השתלטו תוך סחיטה באיומים על עסקים שונים, והשתמשו בחשבוניות של בעלי העסקים ככיסוי על תעבורת הכספים.
ביום שלישי פורסם ב-ynet כי החוקרים חשפו שאנשי ארגון הפשיעה של משפחת ג'רושי, ובהם "איש הכספים" של משפחת הפשע אחמד קסאס, השתלטו לפי החשד בשנים האחרונות על כמה חדרים במלון בוטיק יוקרתי בהרצליה - וסירבו לשלם בעבורם.
קסאס ואנשיו, לפי החשד, מאיימים על בעלי המלון וסוחטים אותו עבור משפחת ג'רושי. בעלי המלון שמרו על שתיקה, ככל הנראה מחשש להתלונן, ולא דיווחו למשטרה שארגון הפשע השתלט על כמה חדרים בו. כך, בזמן שתיירים נפשו בחדרים סמוכים, אנשי ארגון הפשע ניהלו את ענייניהם בתוך חדרי המלון.
בנוסף נודע ל-ynet כי החוקרים גילו שאנשי ארגון הפשיעה של משפחת ג'רושי השתלטו לפי החשד על פרויקט נדל"ן של קבוצת רכישה בקריית מלאכי אחרי שהקבלן פשט את הרגל, וסחטו באיומים יותר מ-35 דיירים שהמתינו להשלמת הפרויקט וקבלת המפתח.