גורמי הביטחון, בעיקר אנשי שב"כ, עדכנו את הדרג המדיני היום (שישי) בדיון הקבינט כי מתרבות העדויות על כך שסגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס וממייסדי ארגון הטרור, מרואן עיסא, חוסל. ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על כך וקרא לחיסול "הישג ישראלי גדול".
עיסא, המשמש כסגנו של מוחמד דף, נחשב למספר 3 בצמרת חמאס-עזה, אחרי יחיא סינוואר ודף. צה"ל ושב"כ הובילו בין שבת לראשון מבצע של תקיפות אוויריות במרכז רצועת עזה בניסיון לחסל אותו, בזמן ששהה במנהרה. התקיפות החריגות, שלוו בניתוקי אינטרנט וחשמל, בוצעו במחנה הפליטים נוסייראת - שם לפי הערכות הסתתר עיסא. ראש הממשלה נתניהו וגם שר הביטחון גלנט רמזו לחיסולו השבוע, לאור האינדיקציות לכך שהוא לא שרד את התקיפה.
2 צפייה בגלריה
נוסייראת תקיפות צה"ל מלוות בניתוק חשמל ואינטרנט
נוסייראת תקיפות צה"ל מלוות בניתוק חשמל ואינטרנט
תיעוד ממוקד תקיפת צה"ל, ומרואן עיסא. נחשב למספר 3 בחמאס-עזה
ההפצצות שנועדו לחסל את עיסא כוונו למתווה תת-קרקעי ברצועה - שבו לא היה ידוע שהוחזקו חטופים. עיסא נודע כאחד ממנהיגי חמאס שידעו ותכננו את מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר. אם הוא אכן חוסל, מדובר בחיסול המשמעותי ביותר מאז פרוץ המלחמה. הגורמים הבכירים ביותר בזרוע הצבאית של חמאס שחוסלו מתחילת הלחימה היו פעילים בדרג מח"ט - איימן נופל ואחמד רנדור. מלבדם, חוסל בביירות גם בכיר חמאס סאלח אל-עארורי, שפעל מלבנון ועמד מאחורי שורת פיגועים של חמאס ביהודה ושומרון.
2 צפייה בגלריה
המקום שבו התבצע ניסיון החיסול: מחנה הפליטים נוסייראת
המקום שבו התבצע ניסיון החיסול: מחנה הפליטים נוסייראת
המקום שבו התבצע ניסיון החיסול: מחנה הפליטים נוסייראת
עיסא נודע כ"איש הצללים" ויד ימינו של דף, כחבר בלשכה המדינית והצבאית של חמאס. הוא היה עצור במהלך האינתיפאדה הראשונה במשך חמש שנים בשל פעילותו בחמאס, שאליו הצטרף בגיל צעיר. גם הרשות הפלסטינית עצרה אותו, והוא שוחרר רק עם פרוץ האינתיפאדה השנייה. בישראל אמרו שכל עוד הוא חי, המלחמה הפסיכולוגית עם חמאס תמשיך להתקיים.
עיסא מילא תפקיד מרכזי בפיתוח מערכות צבאיות ב"גדודי אל-קסאם", הזרוע הצבאית של חמאס, והפך למבוקש בישראל. שמו נכלל בין המבוקשים ביותר בצמרת חמאס, והוא היה במוקד ניסיונות חיסול של ישראל ב-2006, במהלך ישיבה שניהל עם דף ומנהיגים נוספים, וגם ב-2014 וב-2021, כשביתו הופצץ ואחיו נהרג. פניו לא היו ידועות לציבור לפני 2011, והוא צולם במהלך קבלת האסירים ששוחררו בעסקת שליט.
עוד לפני פרוץ המלחמה, עיסא, בן 59, מיעט מאוד בהופעות פומביות. עד פרוץ המלחמה והבאת המידע בעניינו של מוחמד דף, רווחה גם הערכה נוכח "נכותו" של דף כי עיסא הוא מחליפו בפועל. עיסא נחשב לדמות המקשרת בין ההנהגה הצבאית להנהגה המדינית של חמאס ברצועת עזה מ-2012, תפקיד שטווה עבורו קשרים רבים בחמאס - והעניק לו כוח ומשמעות בעיני שתי הזרועות.

בשונה ממנהיגי חמאס רבים, עיסא נשאר ברצועה. בנו נהרג בדצמבר האחרון בתקיפה אווירית. בנו הבכור מת לפני כשנה בשל מחלה, ואביו לא הצליח אז להוציאו מרצועת עזה לקבלת טיפול.
בינואר נחשפו תמונות מבית הנופש המפואר של עיסא במחנה אל-בורייג' במרכז הרצועה. בתמונות נראים לוחמי צה"ל וטנקים בתוך האחוזה המפוארת, שכוללת מדשאת ענק מטופחת, בריכת שחייה וריהוט יוקרתי. "זו עדות נוספת לניתוק המוחלט בין הנהגת חמאס, לרבות ראשי הזרוע הצבאית, שחיה חיי מותרות, לבין פלח גדול מאוכלוסיית עזה שמתחנן לקבלת תרומות וסיוע בינלאומי. מנהיגי חמאס בגן עדן ותושבי עזה בגיהינום", אמר סא"ל אביחי אדרעי, דובר צה"ל בשפה הערבית.
ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז השבוע על חיסולו של עיסא: "אנחנו בדרך לניצחון המוחלט. בדרך לניצחון הזה חיסלנו כבר את מספר 4 בחמאס. 3, 2, ו-1 בדרך. כולם בני מוות, אנחנו נגיע לכולם", אמר נתניהו. שר הביטחון יואב גלנט רמז גם הוא לחיסול. "יש הצלחות, כולל ביממות האחרונות, ויהיו עוד הצלחות - הפעולה עקבית והולכת בכיוון המתאים", אמר גלנט בשיחה עם פורום מטכ"ל.