3 צפייה בגלריה
חנות המפעל של בן אנד ג'ריס ביבנה
חנות המפעל של בן אנד ג'ריס ביבנה
"התנהגות מבישה ופוגענית". חנות המפעל של בן אנד ג'ריס ביבנה
(צילום: בראל אפרים)
90 חברי כנסת מרוב סיעות הבית, בשיתוף פעולה חריג, חתמו ביוזמת ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) על מכתב שנשלח לחברת יוניליוור העולמית, ובו הם קוראים לבטל מיידית את ההחלטה של "בן אנד ג'ריס" שלא למכור את מוצריה בהתנחלויות.
"על מכתב זה חתומים כמעט כל יושבי בית הנבחרים הישראלי, מכל קצוות הקשת הפוליטית", נכתב במכתב. "משמאל לימין, חילונים ודתיים, ערבים, דרוזים ויהודים, נשים וגברים. כולנו, ניצבים כעת יחד נגד ההחלטה המקוממת שהתקבלה בשבוע שעבר על ידי חברת בן אנד ג'ריס העולמית, חברה שנמצאת בבעלות יוניליוור העולמית".
עוד נכתב כי "ההחלטה של בן אנד ג'ריס העולמית שלא למכור בכל רחבי ישראל והניסיון של החברה לכפות במשך חודשים על היצרן הישראלי אבי זינגר, שלא למכור את מוצריו בשטחים שונים ברחבי ישראל, היא התנהגות מבישה, פוגענית ובעיקר החלטה שמדירה חלקים נרחבים מהציבורים שבהם מבקשת הנהלת בן אנד ג'ריס העולמית לתמוך לכאורה".

3 צפייה בגלריה
מפעל ייצור גלידות בן אנד ג'ריס בבאר טוביה
מפעל ייצור גלידות בן אנד ג'ריס בבאר טוביה
"ההחלטה פוגעת במאות עובדים". מפעל ייצור גלידות בן אנד ג'ריס בבאר טוביה
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
מירב בן ארי
מירב בן ארי
"שיתוף פעולה שהוא הוכחה לעיוות המוסרי בהחלטת יוניליוור". יוזמת המכתב, ח"כ מירב בן ארי
(צילום: הדר יואביאן)
במכתב הועלתה ביקורת נוקבת על ההחלטה ש"נגועה בצביעות קשה". חברי הכנסת הוסיפו כי "היא פוגעת במאות עובדים ישראלים המייצרים את הגלידה לכל רחבי המדינה, וכן אף פוגעת בתושבי יהודה ושומרון הפלסטינים.
"בנוסף", נכתב, "ההחלטה זו של החברה עוברת על חוקי מדינת ישראל: חוק איסור אפליה במוצרים ואיסור על החרמת שטחים שונים במדינה. אנו חברי הכנסת מפצירים בך לשקול מחדש את ההחלטה ולתקן את העוול שנגרם".
מי שלא חתמו על המכתב הם חברי רע"מ, רוב חברי מרצ (רק יאיר גולן צירף את שמו) וחברי הרשימה המשותפת. ח"כ בן ארי גם לא החתימה את שרי הממשלה, מתוך כוונה שתצא קריאה מבית המחוקקים. גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הסכים להוסיף את שמו למכתב, מסוג היוזמות הבודדות בכנסת שסביבן נרשם שיתוף פעולה בין אופוזיציה לקואליציה - בזמן שבין הצדדים זורם הרבה דם רע בשבועות האחרונים.
ח"כ בן ארי אמרה כי "שיתוף הפעולה חוצה המפלגות בבית המחוקקים הישראלי הוא הוכחה לעיוות המוסרי שבהחלטת חברת יוניליוור העולמית. לא נסכים להתערבות בחוקיה של המדינה אשר מהווה פגיעה במאות עובדים בתעשייה הישראלית ובמאות אלפים המתגוררים בישראל, יהודים וערבים".