הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף, אמר אתמול (שבת) בשיעור השבועי שהעביר כי "אדם שאוכל לא כשר - המוח שלו נהיה מטומטם. קשה לו לתפוס דברים, הוא לא קולט".
הרב יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, התייחס בדבריו, שפורסמו בתוכנית "הצינור", גם לתפילה שניסה לקיים ארגון "ראש יהודי" בהפרדה בערב יום כיפור. "צריך להתעודד, לקרב אותם ולהחזיר אותם בתשובה. אני נמצא בבית הדין, מקבל תיקים ורואה מה שקורה בציבור החילוני. הם מסכנים. אין להם סיפוק בחיים", אמר. "הכול למען תאוות העולם הזה. זה לא ייאמן, אבל צריך לקרב אותם. מה שעושים ברוך השם כל מיני ארגונים שונים שמקרבים אותם - מחזירים אותם בתשובה. זה מה שצריך לעשות וזה מה שמר"ן עשה".
3 צפייה בגלריה
"הם מקנאים בנו - והקנאה מתפתחת לשנאה". הרב הראשי יצחק יוסף
"הם מקנאים בנו - והקנאה מתפתחת לשנאה". הרב הראשי יצחק יוסף
"הם מקנאים בנו - והקנאה מתפתחת לשנאה". הרב הראשי יצחק יוסף
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד בכנס מרכזים לצדק חברתי
יאיר לפיד בכנס מרכזים לצדק חברתי
"רב של מיעוט צעקני שמקלל מהיציע מיליוני יהודים". לפיד
(צילום: שאול גולן)
הוא הוסיף כי "הם מקנאים בנו. הכול קנאה. הם רואים את הציבור החרדי - יש להם חגים, יש ילדים, נמצאים איתם יחד בחגים. הם יש להם קנאה, הכול נובע מתוך קנאה - והקנאה הזו מפתחת את השנאה".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדבריו של הרב יוסף ואמר: "בדבריו הערב שינה הרב יוסף את הגדרת תפקידו. הוא אינו הרב הראשי לישראל, אלא הרב של מיעוט צעקני שמקלל מהיציע מיליוני יהודים שמשרתים בצבא, מסכנים ומקריבים את חייהם, עובדים ומחזיקים את המדינה הזו בחיים. בדבר אחד הוא צדק - הם הרגישו הערב קצת מטומטמים כשנזכרו שהם אלה שמשלמים את משכורתו".
3 צפייה בגלריה
דיון בג"ץ בחוק הנבצרות
דיון בג"ץ בחוק הנבצרות
"‏הטמטום היחיד זה שהציבור החילוני מממן ומשלם שכר לאדם חשוך כמו הרב יוסף". ליברמן
(צילום: אלכס קולמויסקי)
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מסר בתגובה לדבריו של הרב יוסף כי "‏הטמטום היחיד זה שהציבור החילוני מממן ומשלם שכר לאדם חשוך כמוך". ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה אמר: "הפנינים האלה מדרשת החג של הרב הראשי חמורים יותר מכל תקרית שאירעה ביום כיפור. האיש נושא במשרה ממלכתית ובמשטרה שיפוטית. מעניין אם כל המגנים את אירועי יום הכיפורים המצערים בכיכר דיזנגוף יגנו באותה לשון את ההשתלחות של הרב יוסף, או שימשיכו לעלות אליו לרגל".
אמש יו"ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני, אמר בכנס בחירות מוניציפליות של המפלגה כי "אנחנו במלחמת דת - ומה שראינו ביום כיפור בתל אביב זו ההוכחה". גפני טען כי נפגש עם ראשי המשק וכלכלנים "לפני חודשים ארוכים", והם הסבירו לו שהמהפכה המשפטית תפגע בכלכלה. "מאז עבר די הרבה זמן והכלכלה מצוינת", טען גפני, על אף שהשלכות אירועי השנה האחרונה על הכלכלה ניכרות היטב. "אמרתי להם - אתם לא מתכוונים לרפורמה המשפטית וגם לא לשום דבר שדומה לזה. אתם מנהלים נגדנו מלחמת דת".

לדברי גפני, "כשמתפללים 'כל נדרי' בכיכר דיזינגוף, באים אותם אלו ומושכים בציציות של מי שנמצא שם, אז אנחנו בעיצומה של מלחמת דת. ולכן אנחנו, חברי דגל התורה, לא מתראיינים בתקשורת. זה לא יועיל בכלום. אבל שנדע - המלחמה שלהם היא לא כלכלית, לא ביטחונית וגם לא חברתית, זאת מלחמת דת. כך צריך להתייחס לזה ולהיזהר לא לדבר מה שלא צריך".
גפני הוסיף: "היה לי הרבה מה לומר אחרי שהיה את ההתקפות על ההעברות התקציביות האחרונות בוועדת הכספים (העברת מאות מיליונים למוסדות חינוך חרדיים), אבל זה לא יעזור, נקלענו במשמרת שלנו למלחמה על כל הקדוש והיקר לעם ישראל - ובעזרת השם נעמוד בזה".