2 צפייה בגלריה
דיווחים בסוריה: מערכות ההגנה האווירית הופעלו באזור דמשק
דיווחים בסוריה: מערכות ההגנה האווירית הופעלו באזור דמשק
"התקיפה גרמה למותו של חייל אחד ונזק לרכוש". ארכיון
כלי תקשורת רשמיים בסוריה דיווחו הלילה (בין רביעי לחמישי) כי ישראל תקפה אווירית יעדים בדרום המדינה. גורם בצבא סוריה מסר כי חייל סורי אחד נהרג בתקיפה. לפי דיווחים שנפוצו ברשתות החברתיות, הדי פיצוצים נשמעו במרחב הבירה דמשק, שפרבריה הדרומיים נכללים באזור "דרום סוריה".
"בסביבות השעה 00:50 הלילה האויב הישראלי תקף אווירית באמצעות כמה טילים יעדים בדרום סוריה", מסר הגורם הצבאי. לדבריו, התקיפה בוצעה "מכיוון הגולן. מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הופעלו נגד התקיפה ויירטו את רוב הטילים. התקיפה גרמה למותו של חייל אחד ונזק לרכוש".

בתוך כך, הלילה הודיע דובר פיקוד המרכז של ארצות הברית כי הצבא האמריקני יירט שלשום מל"ט קטן סמוך לבסיס א-תנף שבצפון סוריה. לדבריו, האמריקנים עקבו אחרי שני מל"טים שהתקרבו לבסיס, "וכשאחד מהם התקרב עוד יותר, הוא הוגדר כמאיים ויורט". המל"ט הקטן השני פנה ועזב את האזור. לא ברור אם הם נשאו חומרי נפץ.
היירוט אירע כחודשיים לאחר מתקפת מל"טים על אותו בסיס אמריקני, שב-ynet נחשף כי הייתה למעשה נקמה איראנית על מתקפות ישראליות בסוריה. חמישה מל"טים מתאבדים שוגרו אז לעבר הבסיס, וב"ניו יורק טיימס" כי אותה מתקפה, שלא גרמה לאבידות, הייתה הפעם הראשונה שבה הורתה איראן ישירות על מתקפה צבאית נגד ארצות הברית בתגובה למתקפה של ישראל.
2 צפייה בגלריה
בסיס א-תנף בצפון סוריה
בסיס א-תנף בצפון סוריה
בסיס א-תנף בצפון סוריה
(צילום: AP)
התקיפה האחרונה בסוריה שיוחסה לישראל התרחשה לפני כשבוע וחצי. אז דיווחה הטלוויזיה הסורית הממלכתית שישראל תקפה אווירית באזור הנמל הימי בעיר לטקיה שבצפון מערב המדינה. בסוכנות הידיעות הסורית נטען כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו, ורוב הטילים יורטו.
בעבר האשימו הסורים את ישראל כמה וכמה פעמים בתקיפות בנמלי התעופה, אבל זו הייתה הפעם הראשונה שהם טענו שישראל תקפה את הנמל הימי בלטקיה. בעבר דווח על פיצוצים בספינת סוחר שעגנה בנמל ועל תקיפת מחסן נשק באזור - אבל לא על הפצצה ישירה של הנמל.
ראש הממשלה נפתלי בנט רמז לאחר מכן לתקיפה החריגה ואמר כי "אנחנו הודפים את הכוחות הרעים של האזור הזה, יום ולילה". בהצהרה משותפת עם נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון, הוסיף בנט: "זה קורה כמעט מדי יום. מול הכוחות ההרסניים, נמשיך לפעול, נתמיד ולא נתעייף".