2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
תוקפת את משרד הבריאות. השרה שאשא-ביטון
(צילום: הדר יואביאן)

התחלואה בקורונה עולה, וכך גם המתיחות בתוך הממשלה על רקע המחלוקות בין משרד בין הבריאות למשרד החינוך על מתווה פתיחת הלימודים. אחרי שראש הממשלה נפתלי בנט הצטרף הבוקר לקריאות התמיכה בראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי-פרייס, שתומכת בהגבלות נוקשות יותר, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון שמתנגדת להגבלות שכאלו ואף דרשה לפטרה לאחרונה, טוענת כי גם היא מושא ל"קמפיין השמצות" – ומכריזה כי תמשיך לפעול להגנה, כפי שהיא רואה זאת, על הילדים בבתי הספר.
קורונה - כתבות נוספות
"הקמפיין חסר התקדים, התדרוכים וההשמצות שמתנהלים נגדי בימים האחרונים לא ירתיעו אותי", תקפה שרת החינוך, שמקדמת כעת מתווה שיאפשר קיצור בידוד לתלמידים וצוותי הוראה ל-48 שעות – דבר שבמשרד הבריאות מתנגדים לו – וכן הכריזה כי היא מתנגדת לחסן את בני הנוער מגיל 12 ומעלה בתוך בתי הספר, כפי שנעשה כיום עם חיסונים אחרים.
"הציבור צריך להיות מוטרד מכך שכל מי שמציג גישה אחרת למאבק בקורונה מיד מתויג כמכחיש המגפה. לשמחתי, מומחים ושרים רבים שותפים לתפיסתי שצריך לחיות לצד הקורונה. הגענו למצב אבסורדי. כל בעיות הבריאות במדינת ישראל נעלמו ונותר לעסוק אך ורק בחיסון הילדים במהלך שעות הלימוד בספטמבר", הוסיפה השרה בהודעה שפרסמה היום (ד') אחר הצהריים.
שרת החינוך ציינה כי נותרו 35 ימים בלבד עד 1 בספטמבר, וקראה למשרד הבריאות להתמקד כעת "בקמפיינים של הסברה ועידוד חיסונים ולבצע את מדיניותו במקום לעסוק בקמפיין השמצות והכפשות".
היא הבטיחה: "אני אמשיך לראות לנגד עיניי את מערכת החינוך, צוותי ההוראה והתלמידים על בריאותם הנפשית, החברתית והגופנית כפי שעשיתי עד היום. קל לזרוע היסטריה. חשוב יותר לראות את טובתו של הציבור".
2 צפייה בגלריה
בנפתלי בנט ושרון אלרעי פרייס
בנפתלי בנט ושרון אלרעי פרייס
"משרתת ציבור מסורה". בנט וד"ר אלרעי-פרייס
(צילום: מארק ישראל סלם, אלכס קולומויסקי)

בנט יצא להגנתה של ד"ר אלרעי-פרייס: "יש לה גיבוי מלא"

מוקדם יותר, כפי שצוין, יצא ראש הממשלה בנט דווקא להגנתה של ד"ר שרון אלרעי-פרייס, שכאמור, וכפי שנחשף ב-ynet, שאשא-ביטון דרשה בעבר לפטרה, אם כי בהמשך פרסמה הודעת הבהרה שבה טענה כי לא מתעסקת בעניינים פרסונליים של משרדים אחרים.
"ד"ר שרון אלרעי פרייס היא משרתת ציבור מסורה ומקצועית, שעובדת לילות כימים למען בריאותם של אזרחי ישראל", אמר הבוקר בנט. "היא פועלת בענייניות ובאחריות, ומסייעת לנו להוביל את ההתמודדות עם המגפה", הוסיף ראש הממשלה. "המתקפה האישית נגדה אינה ראויה ואינה מקובלת. לשרון יש גיבוי מלא לפעילותה".
גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר כי הוא "מגנה בתוקף את המתקפות האישיות וסרות הטעם" נגד אלרעי פרייס. "ד"ר פרייס עושה את עבודתה במסירות, במקצועיות ובענייניות, לאורך חודשים ארוכים, יום יום מסביב לשעון. הניסיון להטיל דופי בפעילותה אינו ראוי ואינו מקובל".
בתוך כך, בנט שוחח היום עם ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי, ולדברי האחרון הוא הציג בפניו את עקרונות המתווה המסתמן לפתיחת הלימודים: "בתמצית מדובר במדיניות שתכליתה להימנע מסגרים ושיבוש חיי השגרה במדינה, לצד מקסימום בריאות לאזרחי המדינה ומניעת אי-ספיקה של מערכת הבריאות. כדי להשיג זאת בראש ובראשונה יש להקפיד על עטיית מסיכות, הקפדה על קיום חובת בידוד, והחשוב ביותר להגביר את קצב החיסונים בכלל ובקרב בני 12-16 בפרט".
השתתפו בהכנת הכתבה: מתן צורי