טורקיה טענה הבוקר (שלישי) כי עצרה שבעה חשודים במכירת מידע למוסד. לפי הדיווחים בטורקיה, בין העצורים היה גם חוקר פרטי - ששימש בעבר קצין בכיר במשטרה באיסטנבול והופיע גם כפרשן לענייני ביטחון בטלוויזיה הטורקית.
1 צפייה בגלריה
נשיא טורקיה רג'פ טראיפ ארדואן
נשיא טורקיה רג'פ טראיפ ארדואן
הידרדרות ביחסים. ארדואן
(צילום: Sean Gallup/Getty Images)
בדיווחים בטורקיה נטען כי אותו חוקר פרטי העביר מידע העוסק באנשים ממדינות וחברות במזרח התיכון למוסד תמורת כסף. בדיווח נטען שהוא גויס על ידי אישה שכונתה "ויקטוריה", וניתנו לו תחילה "משימות פשוטות". לאחר מכן, לפי הדיווחים בטורקיה, הוא עבר אימונים בבלגרד בשנת 2019 - ולמד להשתמש באפליקציות מסרים מוצפנות. את הכספים, כך טענו בטורקיה, הוא קיבל באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים.
הדיווחים בטורקיה טענו שאותו חוקר פרטי אף היה מעורב בהרכבת אמצעי מעקב ברכבים של היעדים שלו, וכי מסר מידע עדכני על מקומות הימצאם למוסד.
בשנים האחרונות הודיעה טורקיה מספר פעמים על מעצרים של "סוכני מוסד", לטענתה. המעצרים הנוכחיים של החשודים בריגול לטובת ישראל מתרחשים על רקע ההידרדרות הכללית ביחסים בין המדינות, בעקבות המלחמה נגד חמאס ברצועת עזה, וההתבטאויות הקיצוניות של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן נגד ישראל.
גם בחודש שעבר דווח על שבעה חשודים שנעצרו בטורקיה בגין קשרים עם המוסד. חודש לפני כן, טענה טורקיה כי יותר מ-30 חשודים נעצרו בגין חשדות דומים. בית המשפט בטורקיה אף החליט לגרש מהמדינה שמונה חשודים ב"קשרים עם המוסד" וב"פעולות נגד פלסטינים החיים בטורקיה". דיווחים טורקיים קשרו בין מבצע המעצרים להצהרות מצד ישראל על כוונה לחסל את בכירי חמאס בחו"ל, ואף הוזכר כי ראש השב"כ רונן בר אמר: "אנחנו נחושים לחסל את מנהיגי חמאס ברחבי העולם, כולל בקטאר, טורקיה ולבנון, גם אם זה ייקח שנים. זה המינכן שלנו".