יעל גרמן, השגרירה היוצאת של ישראל בצרפת, התייחסה למידורה מביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפריז, ואמרה הבוקר (ראשון) ל-ynet radio: "אמרו לי שאני לא רצויה בכלל, לא הגעתי בעקבות בקשה מפורשת". בריאיון ראשון מאז שהודיעה על התפטרותה אמרה גרמן כי מובילי המהפכה המשפטית "רוצים להרוג את המשפט".
השגרירה היוצאת, שסיימה את תפקידה לפני כארבעה ימים, הודיעה על התפטרותה לפני כחודשיים. גרמן, שכיהנה בעבר כחברת כנסת ושרה מטעם יש עתיד ומונתה לתפקיד על-ידי ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד, שיגרה מכתב התפטרות לנתניהו - שבו טענה כי תתקשה להגן על מדיניות הממשלה שהקים.
לשכתו של נתניהו, שנחת בפריז בתחילת החודש לביקור מדיני ראשון, הדיחה את גרמן מלקבל את פניו למרגלות השטיח האדום בשדה התעופה, וכן קבעה כי לא תצטרף לפגישותיו. "אמרתי להם שאני מבינה את הרגישות של המעמד שלי מול נתניהו, אמרתי שיגידו לי לאילו פגישות לא מתאים שאגיע".
2 צפייה בגלריה
אבי דיכטר ויעל גרמן בועדת חוק חוקה ומשפט
אבי דיכטר ויעל גרמן בועדת חוק חוקה ומשפט
יעל גרמן. ארכיון
(צילום: אלכס קולמויסקי)
2 צפייה בגלריה
ביקור בנימין נתניהו בפריז, צרפת
ביקור בנימין נתניהו בפריז, צרפת
נתניהו בטקס קבלת הפנים בפריז, תחילת החודש
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
לדבריה, "למחרת הודיעו לי שאני לא רצויה בכלל, שלא אגיע גם לקבלת הפנים על השטיח". כך נוצר מצב חסר תקדים ששגריר ישראל אינו בין מקבלי פניו של ראש ממשלת ישראל בהגיעו למדינה זרה. "לא רציתי שיהיו אי נעימויות", הוסיפה גרמן, "טיפלתי בביקור ותכננתי את השהות והבילוי של גברת נתניהו. היא ודאי לא יודעת שהביקור שהיה לה מאוד מוצלח היה רעיון שלי ובקשה שלי, זה לא משנה".
סביב הגעתו של נתניהו לפריז, אמר אז גורם המקורב לו: "לפני כחודש התפטרה יעל גרמן לאחר שהתבטאה באופן פוליטי חריג ולא מקובל, שאינו הולם שגריר. גרמן צפויה לסיים את תפקידה בקרוב, ואינה מייצגת את מדינת ישראל. בקבלת הפנים בשדה בפריז נכחו בעלי תפקידים אחרים משגרירות ישראל בצרפת". בפועל, כמעט כל עובדי השגרירות בפריז לא באו לשדה התעופה, ובין הישראלים הבודדים בשדה היו קציני צה"ל שמשרתים בנספחות הצבאית ועוד קומץ עובדים.
גרמן הבהירה: "אמרו לי שלא לבוא - אז לא באתי. פתאום אני מקבלת שטף הודעות וציוצים שאומרים שהשגרירה לא כיבדה את ראש הממשלה ולא הגיעה. היו כמה עיתונאים שהייתי איתם בקשר ומיד הודעתי להם שזה פשוט לא נכון, זה שקר. היה לי ברור שזה בכוונה, ולא היה לי רצון לבחוש במעשה הזה".

גרמן התייחסה לאזהרת נשיא צרפת עמנואל מקרון מפני מימוש המהפכה המשפטית, ואמרה: "בשיחה האחרונה שהייתה לי עם אחד היועצים הקרובים ביותר של מקרון, הוא אמר כי 'ישראל היא ידידה של צרפת, ואנחנו לא מתערבים במדיניות הפנימית של הידידות שלנו'". לפי דיווח של העיתון הצרפתי "לה מונד", מקרון "הביע חששות מפני התוכנית המשפטית", ואמר לנתניהו כי "אם התוכנית תתממש כפי שהיא, פריז תאלץ להסיק כי ישראל התנתקה מהתפיסה הרווחת של הדמוקרטיה".
לדבריה של גרמן, "הממשלה רוצה לספח את יהודה ושומרון, הם חושבים שהפתרון הוא מדינה אחת - ארץ ישראל השלמה. אין בית משפט היום בארץ שיסכים לחוקים שיביאו לכך, ולשם כך הם רוצים להרוג את המשפט". היא ציינה כי "אם המצב יחמיר ויהיו לכך השלכות על אינטרסים מידיים במזרח התיכון, בהחלט יכול להיות שיתערבו מדינות נוספות מלבד ארה"ב".