הצרות שבהן מסובך המושל הדמוקרטי של מדינת ניו יורק אנדרו קואומו העמיקו היום (ה'), אחרי שהעיתון "וושינגטון פוסט" דיווח כי בראשית המגפה בשנה שעברה נתן המושל לבני משפחתו גישה מיוחדת לבדיקות קורונה, בימים שבהם בדיקות כאלה לא היו עדיין נפוצות ולא ניתנו בקלות לתושבים מן השורה. לפי הדיווח, אחד מבני המשפחה שקיבלו גישה כזו הוא אחיו כריס קואומו, מהמגישים הבכירים ביותר של רשת CNN.
2 צפייה בגלריה
אנדרו קואומו מושל ניו יורק
אנדרו קואומו מושל ניו יורק
אנדרו קואומו. "ניסיונות צבועים לשכתב את העבר"
(צילום: AFP)
המושל קואומו, נזכיר, מתמודד כבר כמה שבועות עם קריאות להתפטר הן מצד בכירים רפובליקנים והן מצד בכירים דמוקרטים, אחרי ששמונה נשים התלוננו כי הטריד אותן מינית, חלקן נשים שעבדו בשירותו עד לפני כמה חודשים בלבד. נוסף על כך הוא מואשם כי צוותו ניסה לעוות דיווחים על מספרי המתים מקורונה בבתי האבות בניו יורק, כדי להפחית את הפגיעה התדמיתית במושל. קואומו בן ה-63 מכחיש בתוקף את כל ההאשמות, ומתעקש שאין בכוונתו להתפטר.
לפי הדיווח מהלילה האחרון ב"וושינגטון פוסט", שלושה גורמים הבקיאים בפרטים סיפרו לעיתון שהרופא הראשי של ניו יורק התקשר בטלפון לכמה בני משפחה ומקורבים של המושל, בהם אחיו כריס, כדי לקבוע להם בדיקות. האח כריס אכן התגלה כנשא של הנגיף בתחילת המגפה, במרץ 2020. בארה"ב מדווחים כי לבדיקות דומות זכו אמו של המושל ולפחות אחת מאחיותיו. בני המשפחה כולם קיבלו טיפול מבכירים במשרד הבריאות ובמערכת הבריאות של ניו יורק, לעתים גם כמה פעמים.

דוברו של המושל קואומו, ריצ'רד אזופרדי, לא הכחיש אמנם את הדיווח, אבל דחה בתוקף את הביקורת: "עלינו להימנע מניסיונות צבועים לשכתב את העבר – בראשית ימי המגפה, כשהושם דגש גדול מאוד על התחקות אחר שרשראות ההדבקה, עשינו מעל ומעבר כדי לגרום לאנשים להיבדק. בכמה מקרים כללו המאמצים האלה הליכה לבתיהם של אנשים – מדלת לדלת – כדי לקחת דגימות מאנשים שהאמינו שהם נדבקו בנגיף ושהייתה להם יכולת להפיץ אותו".
2 צפייה בגלריה
מושל ניו יורק אנדרו קואומו  פיגוע  דקירות  מונסי  הרב חיים לייביש רוטנברג
מושל ניו יורק אנדרו קואומו  פיגוע  דקירות  מונסי  הרב חיים לייביש רוטנברג
ראיונות "עדינים". המושל קואומו
(צילום: AFP)
החשיפה עוררה גם ביקורת על רשת CNN שבה משדר האח כריס קואומו, וגורמים שמרניים האשימו אותה בחריגה מכללי האתיקה בשל חלקו במעשים. בהודעה שמסרה לסוכנות רויטרס הגיבה הרשת: "בדרך כלל איננו מתערבים בהחלטות רפואיות של העובדים שלנו, אבל לא מפתיע שבימים הראשונים של מגפה עולמית של פעם במאה שנה, כשאצל כריס הופיעו תסמינים והוא חשש להפיץ את הנגיף, הוא פנה לכל מי שיכול היה לייעץ ולעזור לו, כפי שכל אדם היה עושה".
יצוין כי במהלך המגפה קיים כריס קואומו ב-CNN כמה ראיונות עם אחיו הפוליטיקאי בשעה שזה הוביל את המאבק של ניו יורק בקורונה, וחלק ממבקריהם של השניים כינו את הראיונות הללו "עדינים" ואפילו "משועשעים". באחד הראיונות עקץ האח כריס את המושל ושאל אותו מדוע הוא אינו מתקשר לאמם, והמושל השיב שהוא דווקא שוחח איתה, ושהיא אמרה לו שהוא, אנדרו קואומו, הבן המועדף עליה.

אחרי חשיפת פרשת הטיוח של מספרי המתים בבתי האבות והטענות להטרדות מיניות הודיעה רשת CNN שמדיניות ניגוד האינטרסים שלה פירושה שכריס קואומו אינו יכול לעסוק בשידוריו באחיו המושל.