מולו ביסט, בתו של דסטאו ביסט (74) מרמלה שלפי החשד נרצח בדריסת אופניים מכוונת לפני כחודשיים, אמרה הבוקר (יום ג') כי לא הופתעה משינוי הגרסה של המשטרה. בריאיון לאולפן ynet הוסיפה הבת כי "אם אנחנו במשפחה לא היינו מתעקשים, אז זה היה עובר כתאונת דרכים תמימה".
ביסט היה בדרכו ללוות קרובי משפחה לתחנת האוטובוס ליד קניון רמלה, כשנפגע על ידי שני רוכבי אופניים חשמליים שהגיחו במהירות לכיוון התחנה, ונמלטו מהמקום. הוא נשאר דקות ארוכות על המדרכה עד שפונה לבית החולים אסף הרופא בצריפין, שם נשאר מורדם ומונשם עד שמת ב-16 ביוני. במשך יותר משבוע אחרי התאונה, במשטרה לא ידעו להגיד למשפחה מי חוקר את האירוע, וגם לא בדקו את מצלמות האבטחה מהאזור. לאחר מכן, לזמן קצר עורב שב"כ בחקירה בעקבות חשד שמדובר בדריסה על רקע לאומני.
1 צפייה בגלריה
דסטאו ביסט
דסטאו ביסט
"היו שם עדים שסיפרו שפגעו בו בכוונה". ביסט ותחנת האוטובוס שבה נדרס
- מתי אתם מקבלים את ההודעה של המשטרה שכל מה שטענתם לאורך כל הדרך, שאבא שלך נרצח ולא נהרג בתאונת דרכים, כנראה נכון? "ביום ראשון בצהריים אנחנו מקבלים הודעה שישנו חשוד ברצח של אבא שלי ושביום שני יגיע לבית משפט השלום בראשון לציון על מנת להאריך את מעצרו".
- אותך זה ממש לא הפתיע כי גם כאן, אמרת אצלנו בריאיון לפני קצת יותר מחודש שזה מה שאתם חושבים שקרה שם. "נכון. כי היו שם עדים שסיפרו שפגעו בו בכוונה, היו שם עדים שעמדו בתחנה שאמרו שבאו בעוצמה, פגעו בו בכוונה וזה מה שאמרנו למשטרה, שיבדקו, שאבא שלנו נרצח על רקע לאומני ועכשיו אחרי שהם אספו להם ראיות, שינו את הגרסה לאותה גרסה שלנו שאבא שלנו נרצח ולא כפי שתיארו בהתחלה על תאונת דרכים תמימה".
- את חושבת שאם לא הייתם מתעקשים אז בסופו של דבר המשטרה לא הייתה בודקת את זה לעומק? "לגמרי, עובדה, לקח להם הרבה זמן לקחת, לאסוף ראיות, מצלמות. כן אם אנחנו במשפחה לא היינו מתעקשים לאורך כל הדרך ואמרנו שאבא שלנו נרצח, אז כן, ככל הנראה זה היה עובר כתאונת דרכים תמימה ואין שום סיבה שככה יחשבו שאבא שלנו מת בתאונת דרכים אלא נרצח, כי כמו שאמרתי היו עדים שדיווחו שהיה פיגוע דריסה ושנית זו הייתה תקופה לא פשוטה של שומר חומות ואבא שלי היה אחד הקורבנות שנרצחו".
- ומה התחושה שלך עכשיו, יש איזושהי תחושה של לפחות הצלחתם להוכיח שזה באמת רצח? "אלף כן ושנית להחזיק חודשיים בבטן שאבא שלך נרצח ואף אחד עדיין לא מאמין לך שהוא נרצח, תחושה לא נעימה. ביום ראשון כשהיינו בדיון אנחנו כמשפחה זה קצת נתן לנו תקווה, כמה שזה עצוב להגיד את זה, אבל כן, אנחנו מקווים שככה ימשיכו גם את החקירה וימשיכו לחקור וימצאו את הרוצחים, יש עוד רוצחים נוספים. כרגע נעצר רק אחד ולפי העדים היה עוד אחד".
ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל מנהלת חקירה לבירור נסיבות המקרה מן הרגע הראשון, ולפיכך, הטענות לגבי אופן ניהול החקירה מופרכות. במסגרת החקירה המאומצת נעצר השבוע חשוד במעורבות באירוע ומעצרו הוארך על ידי בית המשפט. החקירה מתנהלת בשני צירים, פלילי ותעבורתי, ולא חל כל שינוי בכיוונה. צר לנו שבמהלך המאמץ החקירתי שכלל הפעלת יכולות טכנולוגיות מתקדמות, עולות טענות סרק על אופן ניהול החקירה. החקירה תימשך עד למיצוי הראיות במטרה להגיע לחקר האמת".