נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים הלילה (בין שלישי לרביעי) כי יפרסם חלקים מתוך ריאיון לתוכנית "60 דקות" עם לזלי סטאהל בערוץ CBS האמריקני - לפני שזה ישודר בטלוויזיה. טראמפ צייץ כי "זה ייתן לכולם הצצה לריאיון מסולף ומשוחד". לדבריו, "כולם צריכים להשוות את ההתערבות הבוטה הזו בבחירות לריאיון עם ג'ו הישנוני" - כשהוא מתכוון ליריבו, ג'ו ביידן. מוקדם יותר דיווחה רשת CNN כי טראמפ עזב באופן מפתיע את הריאיון במהלך הצילומים כשאמר כי "יש מספיק חומר לשימוש".
"אני שמח להודיע לכם שלמען הדיוק בדיווח אני שוקל לפרסם את הריאיון שלי עם לזלי סטאהל ב-60 דקות, לפני שישודר!", כתב טראמפ. "זה ייעשה כדי שכל אחד יוכל לקבל הצצה ולראות מהו ריאיון מסולף ומשוחד".
מפת האלקטורים שעל פי הסקרים המעודכנים מראה כי טראמפ עדיין מפגר אחר ביידן, כשנותרו 13 ימים בלבד לבחירות. לפניכם המפה והסקרים בכל מדינה ומדינה.
בציוץ נוסף טראמפ פרסם סרטון של סטאהל משוחחת עם שני אנשים בבית הלבן כשהיא אינה עוטה מסכה. "יש עוד הרבה קטעים בדרך", כתב טראמפ לצד הסרטון. לפי הדיווח ב-CNN, טראמפ עזב את הריאיון לאחר 45 דקות ולא חזר לחלק נוסף שבו היה אמור להתראיין ביחד עם סגנו מייק פנס.
גם יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן והסגנית קמלה האריס התראיינו לתוכנית הדגל של CBS, והפרק המשלב את ראיונותיהם של הארבעה אמור להיות משודר ביום ראשון. ביידן והאריס הקליטו את הראיונות שלהם בנפרד, אך פנס וטראמפ היו אמורים להצטלם יחד.

"אנחנו נהרוג את הנגיף, ביידן יהרוג את החלום האמריקני"

בעצרת שקיים טראמפ בהמשך הלילה בעיר אירי שבפנסילבניה הוא התמקד בעיקר בנושא הכלכלי והבטיח לתומכיו כי "השנה הבאה תהיה השנה הכי טובה בהיסטוריה הכלכלית של ארצות הברית". טראמפ אמר כי בעוד שבועיים ייאלצו האמריקנים לבחור בין "השיקום של טראמפ ובין השפל הכלכלי של ביידן", שלטענתו עומד להעלות את המיסים. "אם אתם רוצים שפל כלכלי, אבדון וייאוש - הצביעו לג'ו הישנוני", אמר. לדבריו של טראמפ, "הבחירה היא בין הרג הנגיף ובין הרג החלום האמריקני".
3 צפייה בגלריה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה
ילד המחופש לנשיא טראמפ בקהל שהגיע לעצרת
(צילום: רויטרס)
טראמפ אף הכין לקט של סרטונים, שכינה "הצגת ברודווי מקורית של טראמפ", שבהם יריבו הדמוקרטי וסגניתו מתראיינים בנושאים כלכליים ומבהירים את עמדותיהם שמייצגות את "השמאל הקיצוני", כדבריו של טראמפ. הנשיא טען גם כי ביידן נתן לקומוניסטים ולמרקסיסטים להשתלט על המפלגה הדמוקרטית. "ארצות הברית לעולם לא תהיה מדינה סוציאליסטית", הדגיש טראמפ ואמר כי למעשה סין היא זו שתשתלט על כלכלת ארצות הברית בהנהגת ביידן, אם זה ייבחר.
הנשיא הזכיר גם את עוצמתה הכלכלית של ארצות הברית ואמר כי "אם אנצח, השיחה הראשונה שאקבל תהיה מאיראן". לדבריו, כלכלתה של איראן מרוסקת עד כדי כך שתבקש מארצות הברית לחתום על עסקה חדשה במקום הסכם הגרעין שממנו פרשה ארצות הברית ועל מנת להסיר את אמברגו הנשק שהטילו האמריקנים על איראן כשפג תוקפו של האמברגו מטעם האו"ם בתחילת השבוע.
3 צפייה בגלריה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה
טראמפ בעצרת הבחירות בפנסילבניה
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה
טראמפ על רקע הסרטונים שערך על יריבו הדמוקרטי
(צילום: רויטרס)

בעוד שטראמפ ניסה לקשור לאורך כל קמפיין הבחירות בין ביידן וסין, דיווח של "ניו יורק טיימס" חשף מידע חדש מתוך המסמכים שברשות העיתון על חשבונותיו של טראמפ שהחזיק מחוץ לארצות הברית, בהם גם חשבון אחד בסין. לפי הדיווח, החשבון שפעל בסין מנוהל על ידי חברת המלונות של טראמפ. החברה אף שילמה מס בסין בסך 188,561 דולרים.
לדברי אלן גרטן, עורך הדין של "ארגון טראמפ" החברה "פתחה חשבון בבנק סיני בעל סניף בארצות הברית כדי לשלם את המיסים שם, בניסיון לפעול עסקית במדינה". גרטן הוסיף כי "החשבון נפתח לאחר שהחברה פתחה משרד בסין כדי לבדוק את הפוטנציאל העסקי שם. מאחר שלא נעשתה פעילות עסקית או העברות, משנת 2015 המשרד נותר ללא פעילות". לדבריו, "אף שהחשבון נותר פתוח, לא נעשה בו שום שימוש אחר".
פורסם לראשונה: 05:36, 21.10.20