קבוצה של כ-30 מתנחלים יידו אבנים על בתים ורכבים בכפר בורין שבאזור שכם, הציתו רכבים ותקפו פלסטינים שניסו לגרשם. כך על פי ארגון "יש דין", שהוסיף כי רכזי הביטחון של ההתנחלויות יצהר וברכה חסמו את הדרך לכבאית פלסטינית, שהגיעה על מנת לכבות את האש שפרצה כתוצאה מהצתת הרכבים. לפחות פצוע פלסטיני אחד פונה לבית החולים לאחר שנפגע ברגלו מיידוי אבנים. צפו בתיעוד שבפתח הכתבה.
על פי "יש דין", קבוצה של כ-12 מתנחלים ירדו מכיוון המאחז גבעת רונן לעבר הכפר בורין ויידו אבנים על בית בודד בשולי הכפר. לאחר מכן הגיעו למקום חיילים שגירשו אותם משם. הם עזבו את המקום והלכו ברגל מזרחה, עד לכניסה לכפר בורין, שם הצטרפו אליהם מתנחלים נוספים. יחד הם נכנסו בין הבתים בכפרים בורין וחווארה, ויידו אבנים על בתים ורכבים, שרפו רכבים ותקפו פלסטינים.
2 צפייה בגלריה
ידויי אבנים בכפר בורין בשכם
ידויי אבנים בכפר בורין בשכם
יידוי האבנים של המתנחלים, היום
(צילום: יש דין)
2 צפייה בגלריה
רכבים מוצתים בכפר סמוך לשכם
רכבים מוצתים בכפר סמוך לשכם
הצתות הרכבים בכפר בורין שבאזור שכם
(צילום: יש דין)
ארגון "תג מאיר", שנלחם בפשעי שנאה של מתנחלים, מסר: "בשבוע שבו נער הגבעות סמוטריץ' מקבל את המפתחות למנהל האזרחי, אין להתפלא על כך שחבריו רואים בכך אור ירוק לפריעת חוק ולפגיעה קשה בפלסטינים חפים מפשע וברכושם".
בשבוע שעבר מתנחלים יידו אבנים בחברון לעבר פעיל זכויות האדם עיסא עמרו, שהותקף מספר ימים לפני כן על ידי לוחם גולני בעיר. בתיעוד מחברון נראה חייל מנסה לעצור את המתנחלים - והם מתעמתים איתו.
לאחר התקרית הקודמת, שאירעה לפני כשבוע וחצי, עמרו לא נעצר. התקרית התרחשה לנגד עיניהם של אנשי צוות עיתון ה"ניו יורקר" ובהם העיתונאי זוכה פרס הפוליצר לורנס רייט שהיה עמו בסיור באותו הזמן. בצה"ל הודיעו לאחר תחקור האירוע כי החייל נשלח ל-10 ימים בכלא הצבאי, וכי בסיומם יוחלט על המשך שירותו כלוחם.
בנוסף לאירוע זה, לפני כשבוע וחצי מתנחלים תקפו לוחמים של סיירת גולני סמוך לכפר עוריף שבשומרון, זמן לא-רב לפני פינוי הכרם בבנימין. לפי צה"ל, הלוחמים קיבלו דיווח על רכב פלסטיני שהוצת, וכשהגיעו למקום החלו במרדף אחר מתנחלים, שלטענת הצבא גם השתוללו עם רכבם. בהמשך התפתח ביניהם לבין החיילים עימות - שבסופו הוגשה גם תלונה במשטרת מחוז ש"י, שפתחה בחקירה.
בתיעוד מהתקרית נראה אחד המתנחלים, פעיל מוכר, פונה לחייל ואומר לו - "אתה גבר על יהודים? תרביץ לי".