על רקע האירועים האחרונים שבמסגרתם הודרו נשים במרחב הציבורי, המשטרה אישרה לקיים הפגנת נשים ביום חמישי הקרוב במרכז העיר בני ברק. מדובר בהפגנה חריגה למדי, שכן הפגנות מתקיימות לעיתים קרובות באזור הסובב את בני ברק, ולא במרכז העיר. את ההפגנה מובילים מחאת ההייטק יחד עם ארגון "אמהות בחזית". לטענת המארגנים, כ-10,000 נשים צפויות להשתתף במחאה.
1 צפייה בגלריה
הפגנת חירום על פגיעה בזכויות נשים בכיכר הבימה, תל אביב
הפגנת חירום על פגיעה בזכויות נשים בכיכר הבימה, תל אביב
(צילום: נמרוד גליקמן)
במהלך ההפגנה, שתתחיל בשעה 19:00 בחניון הדרומי של אצטדיון רמת גן, המוחות אמורות לצעוד ברחובות המרכזיים של בני ברק: ששת הימים, מבצע קדש, אבו חצירא, ז'בוטינסקי ולבסוף ברחוב מצדה, שם תוצב לראשונה במת נאומים מרכזית עבור ההפגנה.
ההפגנה מגיעה כאמור ברקע שורה של מקרי הדרת נשים במרחב הציבורי שדווחו בשבועות האחרונים, בהם מצד נהג אוטובוס שסירב להעלות אישה לקו באשדוד בטענה כי מדובר בנסיעה שמיועדת לגברים חרדים, ונהג נוסף שתקף בחריפות נערות שעלו לאוטובוס עם לבוש שאותו הגדיר כחשוף, ושלח אותן לשבת בחלק האחורי של האוטובוס כשהן מכוסות.
ממארגנות האירוע נמסר: "לא שותקות יותר! לא שותקות על השתמטות, לא שותקות על שליחת הבנות שלנו אחורה באוטובוסים, לא שותקות על שוביניזם והדרת נשים ממוקדי הכוח. בטוב, בנחישות ובהרבה סולידריות נשית אנחנו אומרות להנהגה החרדית ולממשלה: עד כאן. אנחנו פה".