גופת שייח דרוזי שמת מקורונה נלקחה מבית החולים

עשרות דרוזים פרצו אמש לחדר המתים בבית החולים זיו בצפת ולקחו את גופתו של השייח חסן חלבי שמת מסיבוכי הנגיף זמן קצר לאחר שפונה מביתו. אלפי תושבים ממג'דל שמס, היישוב שנמצא תחת סגר, ויישובי הסביבה השתתפו בהלוויה שהתקיימה תחת פיקוח של המשטרה ופיקוד העורף.
בתוך כך, פרויקטור הקורונה רוני גמזו ביקר בפוריידיס יחד עם מחליפו המיועד נחמן אש, ומתח ביקורת קשה על כמות הבדיקות בחברה הערבית. הוא הבטיח שהחל ממחר תגדל משמעותית האכיפה ביישובים הערביים, וקרא לכל התושבים שהשתתפו בהלוויית השייח חסן חלבי במג'דל שמס: "לכו להיבדק".

4 צפייה בגלריה
הלוויתו של השייח הדרוזי חסן חלבי שמת מקורונה
הלוויתו של השייח הדרוזי חסן חלבי שמת מקורונה
הלוויתו של השייח הדרוזי חסן חלבי שמת מקורונה
(צילום: פאדי אמון )
לדברי פרופ' גמזו, "אפשר להגיד בצורה ברורה - יש התפרצות מחודשת של הקורונה בחברה הערבית. אנחנו תופסים אותה בהתחלה שלה, חששנו ממנה והיום אנחנו רואים שזה קורה", אמר. "שלא תטעו - גם אם אנחנו מאתרים 250-200 מקרים, יש אלפי מאומתים ביישובים הערבים. רוב האנשים הם ללא סימפטומים. ההתפרצות יכולה לגדול ככה, ולייצר חולים במצב קשה ומקרים רבים של מוות. חייבים למנוע את זה - והדרך הכי טובה היא בדיקות"."לצערי, אחוז הבדיקות בחברה הערבית לנפש הוא הכי נמוך בשבועיים האחרונים. זה לא חכם לא להיבדק, אני רוצה שכל החברה הערבית תיבדק השבוע. אנחנו מקדישים בשבוע הזה את כל המשאבים שלנו לחברה הערבית. אנחנו נגדיל את החקירות והבדיקות ונבצע הסברה".

טורקיה סירבה להצעה הישראלית לסיוע ברעידת האדמה

טורקיה סירבה להצעות הרבות שקיבלה לסיוע הומניטרי בעקבות רעידת האדמה באיזמיר, ובהן גם להצעה הישראלית. הרשויות בטורקיה מסרו לכל המדינות שהציעו להשתתף במאמצי הסיוע כי עזרתן אינה נדרשת - וכי כוחות החילוץ המקומיים השתלטו על האירוע בעצמם.

4 צפייה בגלריה
הרס בטורקיה לאחר רעידת האדמה
הרס בטורקיה לאחר רעידת האדמה
הרס באיזמיר לאחר רעידת האדמה
(צילום: AFP)
ההצעה הישראלית הועברה בהנחייתו של שר הביטחון בני גנץ, שהורה להיערך למתן סיוע חירום לטורקיה. נציגי צה"ל שוחחו עם הנספח הצבאי בטורקיה שהעביר את ההצעה לשלטונות הטורקיים, ומסר את השתתפותה של ישראל בצער הקורבנות. כמו כן, הנספח הצבאי הודיע לטורקים כי ישראל נכונה להוציא באופן מיידי משלחת שתסייע לחילוץ הלכודים במבנים שנהרסו, ושתקים בית חולים שדה עבור הפצועים הרבים.

יוון מכריזה על עוצר לילי

יוון הודיעה על עוצר לילי שבמסגרתו ייסגרו מסעדות, ברים, בתי קפה, בתי קולנוע וחדרי כושר בצפון המדינה ובאזור אתונה הבירה, לאחר זינוק מדאיג במספר חולי הקורונה. ראש הממשלה היווני, קיריאקוס מיצוטקיס, הודיע כי מעתה יוטל עוצר לילי מחצות עד חמש בבוקר בכל רחבי המדינה.
4 צפייה בגלריה
רחובות ריקים ביוון עקב התפרצות חוזרת
רחובות ריקים ביוון עקב התפרצות חוזרת
התפרצות חוזרת באתונה
(צילום: AP)
מיצוטקיס הוסיף כי הצעדים הללו ייכנסו לתוקף ביום שלישי הקרוב, ויימשכו לאורך כל חודש נובמבר. הוא הודיע גם כי עטיית מסכות תהפוך לחובה בכל יוון. העוצר הלילי היה תקף עד כה רק באזורים ספציפיים שבהם שיעורי התחלואה גבוהים במיוחד, אך כעת כאמור יהיה תקף בכל יוון.
אתונה והעיר סלוניקי שבצפון יוון הן מהיעדים הבודדים שיש אליהם טיסות ישירות מישראל בימים אלו. למרות העלייה בתחלואה, ביום חמישי החליט משרד הבריאות כי יוון היא עדיין מדינה ירוקה והישראלים החוזרים ממנה אינם נדרשים לבידוד.

חיפושים אחר מורה ליוגה מת"א שנעדרת בדרום

רננה חורש, מורה ליוגה בת 58 מתל אביב, עזבה את ביתה ביום רביעי לפנות בוקר ונסעה לדרום הארץ - ומאז נעלמו עקבותיה. בני משפחתה וחבריה של רננה, יחד עם המשטרה, דואגים מאוד לשלומה - בין היתר מכיוון שכיבתה את הטלפון הנייד שלה והשאירה סימנים פסימיים ביותר באחד מאתרי האינטרנט.
4 צפייה בגלריה
רננה חורש נעדרת מתל אביב
רננה חורש נעדרת מתל אביב
הנעדרת, רננה חורש
(צילום: דוברות המשטרה)
בני משפחתה של חורש, יחד עם חבריה, מתנדבים וכוחות משטרה, מחפשים כל פרט שיכול לסייע במציאתה. חורש נראתה לאחרונה ביום רביעי לקראת השעה 4 לפנות בוקר, כשהיא מתדלקת את רכבה בצומת פורה שבדרום, ולאחר מכן נראה הרכב בסמוך לצומת עין חצבה שבערבה.

הרפובליקה הדומיניקנית: שוקלים להעביר את השגרירות לירושלים

הבוקר הודיע משרד החוץ של הרפובליקה הדומיניקנית כי המדינה שוקלת ללכת בדרכה של ארצות הברית - ולהעביר את השגרירות שלה בישראל מתל אביב לירושלים. ההודעה פורסמה בעקבות שיחה בין שר החוץ הישראלי, גבי אשכנזי, לשר החוץ של הרפובליקה הדומיניקנית, רוברטו אלברז.
משרד החוץ הדומיניקני הדגיש את היחסים ההיסטוריים עם העם היהודי ומסר כי "הקשר בין העם הדומיניקני לעם היהודי החל במאה ה-15, אז הגיעו ראשוני המהגרים מספרד לאי. התהליך הזה נמשך עם גלי הנדידה היהודיים שהגיעו מהאנטילים ההולנדיים".