1 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
גנץ. קו לוחמני
מעלה הצעות חוק להקטנת מימון המפלגות ולהגבלת ה"פייק ניוז", קורא להקדמת הבחירות כבר לחודש פברואר ולא מתחרט על ההחלטה להיכנס לממשלה. "העדפתי ואני עדיין מעדיף לאכול בעצמי את החרא מאשר שאזרחי ישראל יאכלו חרא", אומר יו"ר כחול לבן בני גנץ ל-ynet, ביום שאחרי ההצבעה על פיזור הכנסת.
בתוך ימי ההמתנה המתוחים לפירוק מוחלט של הממשלה ולפיזורה של הכנסת, עסוקים בכחול לבן בבניית תוכנית לוחמנית לימים האחרונים של הקואליציה. כחלק מהתוכנית, יקודמו חקיקה ומהלכים נוספים שנועדו לייצר מנוף לחץ להעברת תקציב במועדו, ולייצר הישגים למקרה של יציאה מהירה לבחירות.

יו"ר כחול לבן גנץ הנחה את בכירי מפלגתו לבנות תוכנית לשבועיים הקרובים, בכמה מישורים: החל מפגישות עם ראשי הסיעות לבדיקת אפשרות להרכבת ממשלה חלופית, דרך יצירת לחצים בחקיקה ועד קידום קריאה שנייה ושלישית לפיזור הכנסת. כל זאת, לאחר שאתמול הצביעה המפלגה בעד פיזור הכנסת בקריאה טרומית והגישה לפני כן את הצעות חוק השוויון, חוק הפונדקאות וחוק יסוד מגילת העצמאות.
בשיחה עם ynet חשף הבוקר גנץ כי כבר היום יונחו הצעות נוספות, חריפות יותר. אחת מהן שתגיש היום (חמישי) כחול לבן היא הצעת חוק לצמצום מימון המפלגות בבחירות - למעשה הקטנת תקציב המדינה שאותו אפשר להוציא בקמפיין בחירות.
הצעה אחרת שתועלה נועדה להגבלת הפצת "פייק ניוז" ברשת במהלך קמפיינים. חוק זה נועד להתמודד עם ה"בוטים" ברשתות החברתיות, שעלו לכותרות במערכות הבחירות הקודמות. שתי הצעות חוק אלו משמעותיות, שכן הן מאותתות לליכוד בבירור מהו הקו שנוקט גנץ.

גנץ, שהגיע מוקדם יותר הבוקר לנתב"ג וקיבל לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו את מאות העולים מאתיופיה, נשאל על ידי ynet כיצד ינהג עתה בכנסת לאחר שהועברה הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית והשיב: "הנחיתי את יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג, לנסות לקבוע את מועד הבחירות לסוף חודש פברואר, הקצר ביותר מבין המועדים שניתן לנקוב כדי למנוע מערכת בחירות ארוכה ויקרה בעיצומה של מגפה".
לדבריו, בשל מגבלות הקורונה ייתכן שוועדת הבחירות תצטרך לפרוס את ימי ההצבעה ליומיים במקום ליום אחד, מה שיוביל לעלות גבוהה מבדרך כלל: "את העלות הזאת נציע לממן על חשבון התקציב שמקבלות המפלגות לבחירות".
הוא התייחס לנאום נתניהו אתמול ואמר כי "לאורך כל הנאום ראש הממשלה לא אמר אמת. כחול לבן לא הפרה מעולם את ההסכם הקואליציוני ואם הייתה הפרה אחת, ולו הקטנה ביותר, שיואיל בבקשה לפרט מה היא. העובדה שאין תקציב היא פשע כלכלי והיא נגרמה מעובדה אחת פשוטה שנתניהו לא מוכן לפנות את בלפור ולא מתכוון לעמוד בהסכם שעליו חתם".
"עליי כבר לא יוכלו להגיד שלא ניסיתי לעבוד איתו בצורה הכי עניינית שאפשר", הוסיף גנץ. "התקציב במשרד האוצר מוכן ובלתי מתקבל על הדעת שהוא לא יאושר מסיבות לא ענייניות". גנץ ציין כי בשבוע הבא, ולאחר אישור טכני, תתכנס ועדת הכנסת להמשך הדיונים בוועדה שבשליטת כחול לבן לגבי הצעת החוק לפיזור הכנסת, לאחר אישורה בקריאה טרומית.